AD

چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیم

0 211

یکی از چیزهای مهمی که برای هر انسانی اهمیت دارد خواب است. درهرصورت اگر ما نتوانیم به‌خوبی بخوابیم نمی‌توانیم روز بعدی خود را به‌خوبی آغاز نمیم. خواب ناکافی یا بی‌کیفیت می‌تواند بازدهی ما را در روز کاهش دهد و سلامت ما را به خطر بی اندازد. اگر اپل واچ دارید باید اشاره کنیم که می‌توانید با استفاده از آن خواب خود را تنظیم کنید. به همین راحتی می‌توانید با شناسایی مشکلات راه‌حل‌هایی برای آن ارائه دهید و کیفیت خواب خود را بهتر کنید. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیم بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به جواب این سؤال برسید.

چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیمپایش خواب اپل واچ چیست؟

قبل از اینکه به سؤال چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیم پاسخ دهیم بد نیست که کمی با سیستم پایش خواب اپل واچ آشنا شوید. این موضوع خیلی مهم است که این سیستم چگونه کار می‌کند و آیا اصلاً واقعاً قابل‌اعتماد است و می‌توان به داده‌های آن اعتماد کرد؟

سیستم پایش خواب اپل واچ با تحلیل داده‌هایی که از بدن شما به دست می‌آورد می‌تواند حتی کیفیت خواب شما را ارزیابی کند. به همین دلیل طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر خیلی از افراد در حال استفاده از پایش خواب هستند یا حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌اند.

البته شما زمانی می‌توانید از سیستم پایش خواب اپل واچ استفاده نمایید که ساعت هوشمند خود را در دست داشته باشید. اگر در هنگام خواب ساعت هوشمند را از دستان خود باز کنید نباید انتظار داشته باشید تا سیستم پایش اپل واچ عمل کند و باید حتماً در هنگام خواب آن را در دست ببندید.

شما می‌توانید با کمک سیستم پایش خواب اپل واچ در ساعت‌های مختلف شب خواب خود را چک کنید. این‌گونه می‌توانید متوجه شوید که در چه ساعت‌هایی کیفیت خواب شما افت می‌کند و دلیل این افت کیفیت را پیدا کرده و مشکل موردنظر را برای خوابی بهتر حل نمایید.

درصورتی‌که کیفیت خواب مناسب نباشد اگر بیست ساعت هم بخوابید باز هم احساس خستگی خواهید کرد. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود حتماً از سیستم پایش خواب اپل واچ استفاده نمایید. در صورت حل مشکل شما می‌توانید بازدهی کاری خود را بسیار افزایش بدهید.

همچنین لازم به ذکر است که این سیستم از طیف وسیعی از اطلاعات و معیارها و داده‌ها برای سنجش خواب شما استفاده می‌کند. به همین دلیل اطلاعاتی که می‌دهد خوب و قابل‌قبول بوده و شما می‌توانید به‌راحتی به این اطلاعات اعتماد کرده و خودتان را در خواب زیر نظر بگیرید. همه این قابلیت‌ها توسط برنامه Sleep اپل واچ صورت می‌گیرد.

پیش‌نیازهای برنامه Sleep

قبل از اینکه به سراغ جواب سؤال چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیم برویم بد نیست کمی بیشتر با برنامه Sleep آشنا شویم. Sleep برنامه‌ای است که توسط اپل ساخته شده و روی اپل واچ‌ها نصب می‌شود و با استفاده از این برنامه می‌توانید از خدمات پایش خواب بهره ببرید.

البته لازم به ذکر است که هر کسی نمی‌تواند این برنامه را نصب‌کرده و از آن استفاده نماید. متأسفانه کمپانی اپل یک سری محدودیت‌هایی برای این برنامه جدید خود اعمال کرده است. برای اینکه بتوانید از این برنامه استفاده کنید باید حداقل‌ها را رعایت کنید.

اول‌ازهمه باید گفت که خود برنامه Sleep به سیستم‌عامل WatchOs 7 یا بالاتر احتیاج دارد؛ بنابراین اگر ساعت هوشمندی دارید که سیستم‌عامل آن نسخه هفت یا بالاتر نیست نمی‌توانید از آن استفاده نمایید و باید به‌طورکلی قید سیستم پایش اپل واچ را بزنید؛ مگر اینکه ساعت هوشمند خود را تعویض نمایید.

در حال حاضر به طور واضح‌تر در محصولات اپل تنها اپل واچ‌های سری 1 و 2 قابلیت نصب برنامه Sleep را ندارند. نسخه‌های دیگر از سه گرفته تا 5 و مدل SE امکان نصب این برنامه را به شما خواهند داد و می‌توانید با استفاده از آن خواب خود را پایش نمایید.

علاوه‌برآن گوشی آیفونی که به اپل واچ خود متصل کردید نیز بسیار پر اهمیت است و باید به آن دقت کنید. در حال حاضر به گفته سازنده برنامه Sleep تنها کسانی قادر به استفاده از برنامه هستند که اپل واچ آن‌ها به آیفونی متصل باشد که نسخه نرم‌افزاری آن IOS 14 یا بالاتر باشد.

اگر گوشی شما از IOS 14 پشتیبانی نکند متأسفانه شما قادر به استفاده از این برنامه جذاب و مهیج نخواهید بود. در حال حاضر IOS 14 تا گوشی آیفون 6S منتشر شده است. اگر گوشی مدل‌پایین تر از 6S دارید بهتر است برای استفاده از سیستم پایش اپل واچ آن را تعویض نمایید.

چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیماپل واچ چگونه شما را پایش می‌کند

حال قبل از پاسخ به سؤال چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیم؟ بد نیست تا با فرایند کار سیستم پایش اپل واچ کمی بیشتر آشنا شدیم. این سیستم از سنسور متفاوت استفاده می‌کند تا بتواند با جمع‌آوری داده‌های مختلف اطلاعاتی را دررابطه‌با خواب به شما بدهد.

به‌طورکلی در همه اپل واچ‌های کمپانی اپل یک عدد حسگر شتاب‌سنج وجود دارد. در واقع اهرم اصلی سیستم پایش خواب اپل واچ‌های اپل نیز همین حسگر شتاب‌سنج است. این ساعت هوشمند از داده‌های حسگر خود می‌تواند به اطلاعات مهمی از خواب شما دسترسی داشته باشد.

لازم است بدانید که این ساعت هوشمند آن‌قدر هوشمند هست که حتی نیاز نباشد که ساعت خواب خود را به آن یادآوری نمایید. این ساعت به‌راحتی با حسگرهایی که دارد می‌تواند متوجه شود که شما کی به‌خواب‌رفته‌اید و در چه سطحی از خواب خود قرار گرفته‌اید.

البته که شما باید زمان خوابیدن و بیدارشدن خود را به ساعت بدهید. به‌محض اینکه ساعت بیداری شما از خواب فرابرسد فرایند پایش اپل واچ نیز به پایان می‌رسد. در پایان نیز ساعت سعی می‌کند با موسیقی‌های ملایم شما را از خواب بیدار کرده و داده‌های نهایی آماده چک‌شدن هستند.

لازم به ذکر است که سیستم پایش میزان قابل‌توجهی از شارژ باتری اپل واچ شما را مصرف می‌کند. پس اگر در حال استفاده از این سیستم هستید انتظار نداشته باشید که با شارژ 100 درصدی ساعت خود از خواب بیدار شوید. به‌هرحال سنسورها برای جمع‌آوری داده به شارژ نیاز دارند.

تقریباً در طول یک خواب طبیعی شبانه سیستم پایش اپل واچ 20 درصد از شارژ باتری شما را مصرف خواهند کرد. به همین دلیل مهم است که حتماً قبل از اینکه به رختخواب خود بروید و آماده یک خواب شیرین و دل‌چسب شوید اپل واچ خود را در شارژ گذاشته و آن را شارژ نمایید.

چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیم؟

حال رسیدیم به سر اصل مطلب؛ اینکه چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم نماییم یا اصلاً اپل واچ چگونه خواب ما را تنظیم می‌نماید؟ اگر شما نیز مشکل خواب دارید اپل واچ با سیستم پایش خواب خود می‌تواند به شما کمک کند تا خواب خود را تنظیم نمایید.

هر روز صبح این برنامه می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. برای مثال یکی از مهم‌ترین بخش‌های خواب هر انسان بخش خواب عمیق آن است. اگر یک انسان در طول شب نتواند خواب عمیق را تجربه نماید یا کمتر از حد استاندارد تجربه نماید دچار کسلی و بی‌حالی می‌شود.

یکی از قابلیت‌های سیستم پایش اپل واچ این است که می‌تواند میزان خواب عمیق شبانه شما را محاسبه کند. به‌طورکلی خواب چهار مرحله مختلف دارد. این برنامه با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند بگوید که در هنگام خوب چه مقدار در هر یک از این چهار مرحله بوده‌اید.

علاوه‌برآن ضربان قلب شما در هنگام خواب را نیز محاسبه کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد. به این صورت شما می‌توانید با استفاده از این داده‌ها به اطلاعات مهم و مفیدی دست پیدا کرده و از آن برای بهبود خواب استفاده نمایید. حتی در صورت نیاز به یک پزشک مراجعه کنید.

همچنین این سیستم می‌تواند اقدامات مختلفی نیز قبل و بعد از خواب برای شما انجام دهد. پس از اینکه برنامه را تنظیم نمودید و ساعت خواب خود را در آن مشخص کردید در هنگام نزدیک‌شدن به ساعت خواب شما اقداماتی را انجام می‌دهد تا شما بتوانید راحت‌تر بخوابید.

برای مثال در اولین اقدام نور صفحه زمینه دستگاه‌ها را کم می‌کند تا چشم شما را به خواب عادت دهد. پس از آن با خواسته شما می‌تواند برنامه‌های مدیتیشن و آرامش را بازکرده تا ذهن شما را آرام کرده و برای خوب آماده کند. پس از پایان ساعت خواب نیز شما را با موزیکی ملایم از خواب بیدار خواهد کرد.

چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیمنحوه تنظیم‌کردن برنامه Sleep

حال که فهمیدیم چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیم وقت آن رسیده است تا برنامه Sleep را تنظیم نموده و پایش خواب اپل واچ خود را آغاز نماییم. برای این کار نیاز است که ابتدا برنامه Sleep اپل واچ خود را تنظیم و آماده‌به‌کار نمایید. در غیر این صورت اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

البته برای این کار ابتدا باید تنظیماتی در گوشی خود بدهید. برای شروع کافی است که برنامه Health آیفون خود را باز نمایید. پس از این که برنامه را باز کردید وارد قسمت Browse شوید .

پس از آن به دنبال گزینه Sleep بگردید. آیکون این گزینه نیز یک عدد تختخواب آبی‌رنگ است. روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید. پس از آن در این صفحه با گزینه‌ای با نام Full Schedule & Options روبه‌رو خواهید شد که در پایین صفحه قرار دارد. روی آن کلیک کنید تا وارد برگه جدیدی شوید.

برای بار اول این صفحه خالی خواهد بود؛ زیرا از قبل برنامه‌ریزی انجام نشده است. برای این که برنامه‌ریزی خواب خود را به برنامه معرفی کنید تنها کافی است که دکمه آبی‌رنگ را فشار دهید. این دکمه با عنوان Set Your First Schedule در بالای صفحه قرار گرفته است.

حال وقت آن رسیده تا اطلاعاتی از روند خواب خود را در برنامه ثبت نمایید. در بالا صفحه نواری وجود دارد که روزهای هفته را مشخص می‌کند. شما می‌توانید انتخاب کنید که در چه روزهایی این زمان‌بندی اعمال شود. هر روزی را می‌خواهید روی آن بزنید تا آبی‌رنگ شود.

پس از آن وقت آن است که زمان خواب را انتخاب کنید. Bed Time زمانی است که به تختخواب می‌روید و WakeUP زمانی است که بیدار می‌شوید. همچنین می‌توانید گزینه آلارم را هم فعال کنید تا برنامه خودکار شما را از خواب بیدار کند. در غیر این صورت روی گزینه ADD بالای صفحه کلیک کنید.

همچنین بخوانید: نحوه تماس با شماره بین‌المللی در آیفون

تنظیمات مربوط به اپل واچ

حال در این قسمت از مقاله چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیم وقت آن رسیده تا به بخش نهایی تنظیمات برویم. در این قسمت نیاز است که تنظیمات نهایی را روی خود اپل واچ اعمال کنید تا سیستم پایش خواب اپل واچ به‌خوبی آغاز به کار کند و از امکانات آن استفاده نمایید.

برای این کار نیاز است که پس از تنظیم روزها صفحه را اسکرول کرده و در تنظیمات به سمت پایین بروید. در قسمت پایینی تنظیمات گزینه‌ای وجود دارد که روی آن نوشته شده Manage Sleep in The Apple Watch App باید روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات برنامه در اپل واچ شوید.

حال در اینجا می‌توانید تنظیمات مختلف پیشرفته‌ای را اعمال کنید و سیستم کنترل خواب خود را پیشرفته‌تر کنید. برای مثال شما می‌توانید تیک Turn On Automaticly را بزنید. این گزینه باعث می‌شود تا حالت خواب برنامه هر وقت که بخواهد فعال شود و به ساعت خواب شما توجه نکند.

همان‌طور که گفتیم اپل واچ با استفاده از سنسورهایی که دارد می‌تواند متوجه شود که شما خواب هستید یا خیر. اگر وسط روز ساعت هوشمند در مچ دستان شما باشد و به خواب فروبروید اپل واچ متوجه شده و باتوجه‌به این که حالت اتوماتیک روشن است حالت خواب را فعال کرده و خواب شما را پایش می‌کند.

همچنین شما می‌توانید تیک Do Not Disturb را نیز بزنید. این تنظیمات روی گوشی نیز وجود دارد و می‌توانید این گزینه‌ها را در برنامه Health نیز فعال کنید. وقتی که حالت خواب فعال شود حالت لطفاً مزاحم نشوید اپل واچ و گوشی نیز به‌صورت اتوماتیک فعال خواهد شد.

همچنین حتماً فراموش نکنید که تیک گزینه Track Sleep With Apple Watch را بزنید. این گزینه به معنی پایش خواب است. درصورتی‌که این گزینه را فعال نکنید پایش خواب برای شما انجام نخواهد شد؛ بنابراین بهتر است که حتماً این گزینه را فعال نمایید و فراموش نکنید.

چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیمجمع‌بندی

در نهایت با مقاله چگونه با اپل واچ خواب خود را تنظیم کنیم همراه شما بودیم. اگر شما نیز جزو دسته از افرادی هستید که مشکل خواب دارید و به فکر درمان آن هستید بد نیست که از قابلیت پایش خواب اپل واچ استفاده نمایید. این قابلیت اطلاعات مفید و زیادی از بدن شما می‌دهد آن هم در زمانی که خواب هستید. به همین دلیل وقتی که شما خواب هستید ساعت هوشمند با حسگرهایی که دارد دائماً شما را تحت‌نظر می‌گیرد و بدن شما را پایش می‌کند.

در پایان نیز یک فرم کامل از اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید در صورت نیاز آن را با پزشک خود در میان بگذارید. نظر شما چیست؟ آیا واقعاً می‌توان از اپل واچ برای تنظیم خواب خود استفاده کرد؟ اگر شما تابه‌حال از این سیستم استفاده کرده‌اید خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.