هیدکی کامیا ماه آینده از استودیو پلاتینیوم گیمز جدا می شود
هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) ماه آینده پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) را ترک می کند. کامیا در سال 2006 استودیو مستقر در اوزاکا ژاپن را تأسیس کرد و سپس به کارگردانی بازی هایی مانند Bayonetta و The Wonderful 101 ادامه داد. طبق بیانیه ای که استودیو و کامیا منتشر کردند، آخرین روز کاری وی در Platinum 12 اکتبر خواهد بود.
در مورد چرایی، نه بیانیه پلاتینیوم و نه توییت های خود کامیا دلیل خاصی را نشان نمی دهند. پلاتینیوم از کامیا برای کارش تشکر میکند و اظهار میدارد که منتظر است ببیند او در آینده چه میکند، در حالی که کامیا خاطر نشان میکند که تصمیم برای ترک آسان نبود، اما او احساس میکند این بهترین تصمیم است.
در اینجا بیانیه پلاتینیوم آمده است:
ما متاسفیم که اعلام کنیم هیدکی کامیا در 12 اکتبر 2023 استودیو PlatinumGames را ترک خواهد کرد.
ما واقعاً از ایدههای خلاقانه، رهبری و مشارکت او در رشد PlatinumGames از زمان شروع تا به امروز سپاسگزاریم.
ما معتقدیم که او در کارهای آینده خود به عنوان یک سازنده بازی همچنان با موفقیت عمل خواهد کرد و مشتاقانه منتظریم تا شاهد رشد صنعت بازی با کارهای او باشیم. برای او بهترین ها را آرزو می کنیم.
و این چیزی است که کامیا در مورد جدایی خود از این استودیو توییت کرده است:
همانطور که در حساب رسمی PlatinumGames X اعلام شد، من در 12 اکتبر 2023 این استودیو را ترک خواهم کرد. این تصمیم پس از بررسی های زیادی بر اساس اعتقادات خودم انجام شد. و به هیچ وجه تصمیم آسانی نبود. من به کار خود به روش هیدکی کامیا ادامه خواهم داد.
قبل از تأسیس استودیو پلاتینیوم در فوریه 2006، کامیا روی سری Resident Evil کپکام کار میکرد و به برنامهریزی اولین بازی و کارگردانی دنباله آن و همچنین سری Devil May Cry کمک کرد. او همچنین اولین بازی Viewtiful Joe و سپس Okami را در سال 2006 در استودیو Clover کپکام کارگردانی کرد. Capcom اواخر همان سال Clover را تعطیل کرد، اما پلاتینیوم قبلاً با نام Seeds, Inc تأسیس شده بود. بعداً به Platinum Games تغییر نام داد.
کامیا بیش از 17 سال پس از تاسیس پلاتینیوم در کنار شینجی میکامی که دیگر آنجا نیست و اوایل امسال از Tango Gameworks جدا شد و آتسوشی اینابا که مدیرعامل استودیو است همکاری داشت.