قابلیت ChatGPT گوگل راه اندازی شد. راهنمای امتحان آن در این مطلب گفته شده است.
از زمانی که مایکروسافت شروع به ادغام ChatGPT در جستجوی Bing کرد، زنگ خطر در گوگل به صدا درآمده است. با این حال، اکنون این غول فناوری به عنوان بخشی از تلاش خود برای حفظ مقام اول خود در بخش جستجوی، راه اندازی ابزار هوش مصنوعی (AI) را برای کاربران آغاز کرده است.
در یک پست وبلاگ، این شرکت توضیح میدهد که ویژگی جدید (به نام Search Generative Experience یاSGE) بخشی از آزمایشگاههای جستجوی Google است که به شما امکان میدهد ایدههای آزمایشی را در جستجوی Google آزمایش کنید و به این شرکت بازخورد ارائه دهید. گوگل میگوید هوش مصنوعی مولد به شما کمک میکند بتوانید موضوعی را سریعتر درک کنید، دیدگاهها و بینشهای جدید را کشف کنید و کارها را راحت تر انجام دهید.
این ویژگی قبلاً به عنوان بخشی از محصولاتی که اوایل ماه میدر Google I/O معرفی شده بود، اعلام شده بود. با این حال، اکنون میتوانید آن را در دست بگیرید و خودتان آن را امتحان کنید.
بهجای تجربه جستجوی معمولی که از لازم است شما سؤالی بپرسید و سپس در میان نتایج مختلف به دنبال پاسخ بگردید، گوگل از generative AI با قرار دادن بخش جدیدی در بالای نتایج جستجو استفاده میکند که اطلاعات منابع مختلف را جمعآوری میکند. ایده این است که شما تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از این جعبه بدون نیاز به کلیک بر روی تعداد زیادی وب سایت دریافت میکنید.
اکنون که SGE رسما راه اندازی شده است، ممکن است بخواهید خودتان آن را امتحان کنید.برای این کار شما باید در Google Labs ثبت نام کنید و در ایالات متحده مستقر باشید تا بتوانید آن را امتحان کنید. اگر واجد شرایط هستید، Google به شما ایمیل میزند تا به شما اطلاع دهد میتوانید شروع کنید. هنگامی که این اتفاق افتاد، میتوانید با استفاده از Chrome در رایانه خود یا با استفاده از برنامه Google در iOS یا Android آزمایش SGE را شروع کنید.
همچنین بخوانید: آیا ChatGPT امنیت دارد و میتوان به این هوش مصنوعی محبوب اطمینان کرد
گوگل در پست وبلاگ خود میگوید SGE میتواند به شما در یافتن آنچه به دنبالش هستید به سه روش کلیدی کمک کند.اولین مورد این است که میتواند موضوعات گسترده را به قطعات کوچکتر و قابل درک تر تقسیم کند و در نتیجه آنها را قابل دسترس تر کند.
اگر به دنبال چیز بسیار خاصتری هستید، گوگل میگوید این ابزار جدیدش در گردآوری اطلاعات از تمام گوشههای وب و سازماندهی آنها در یک مکان عالی است، به این معنی که نیازی به جستجوی جامع به دنبال اطلاعات بسیار دقیق که نیاز دارید، نیست.
سومین مزیتی که گوگل به آن اشاره میکند، با توجه به مدل کسب وکار مبتنی بر تبلیغات این شرکت این است که گوگل میگوید هوش مصنوعی آن میتواند به شما کمک کند با در نظر گرفتن فیلترهای اضافی هنگامی که به دنبال چیزی برای خرید میگردید، محصولات مورد نیاز را کشف کنید.
هر آنچه که به دنبال آن هستید، هوش مصنوعی گوگل این فرصت را به شما میدهد تا سوالات بعدی را در زیر جعبه نتایج اولیه بپرسید. وقتی این کار را انجام میدهید، وارد حالت مکالمهای شبیه به Bing Chat میشوید. گوگل میگوید که در طول بهروزرسانیها عملکردهای زیادی را در ابزار هوش مصنوعی خود بهبود خواهد بخشید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، SGE میتواند نحوه عملکرد جستجوی Google را برای همیشه تغییر دهد.