AD

نقد و بررسی بازی hitman 1 ؛ بازی جذاب و هیجان انگیز

0 1,394

بازی hitman 1 را می توان به عنوان یکی از بازی های جدید جذاب و هیجان انگیز در سبک اکشن دانست که در سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی داشته است. می توان گفت بازی هیتمن که اولین بار در سال 1993 عرضه شد توانست بسیاری از گیمرهای جهان را به این دنیای مهیج و متنوع علاقه مند کند. بازی hitman 1 یکی از بهترین نسخه های این مجموعه بازی است که به دلیل سیاست های عرضه آن موافقان و مخالفان زیادی را متوجه خود دید. این بازی هم مانند سایر بازی های اکشن و ماجراجویی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که می تواند برای بسیاری از افراد جذاب و هیجان انگیز باشد. در ادامه این مطلب از رسانه بازی موبایل ایموجو به معرفی، نقد و بررسی بازی hitman 1 پرداخته خواهد شد.

معرفی بازی هیتمن 1

بازی هیتمن مجموعه ای از بازی ها است که توسط کمپانی IO Interactive (آی او اینتراکتیور) توسعه یافته است و توسط شرکت Eidos  (آیدوس) منتشره شده است. بازی hitman 1 در سبک بازی های اکشن و مخفی کاری ساخته شده است. اولین نسخه از این بازی که توانست گیمرهای متعددی را به خود جذب کند، Blood Money بود و بعد از آن نیز سازنده های این مجموعه همچنان موفق عمل کردند و توانستند نسخه های به روزتری و پیشرفته تری عرضه کنند و طرفداران خود را راضی کنند.

تا به امروز نسخه های متعددی از این بازی عرضه شده اند که می توان گفت بازی hitman 1 یکی از بهترین نسخه های آن است که به صورت اپیزودی منتشر شود. این کار به مزاج بسیاری از منتقدان و گیمرها خوش نیامد اما باز هم موفقیت های زیادی کسب کرد. به صورت کلی این بازی از طرف گیمرها و منتقدان نمرات خوبی دریافت کرده است و به محبوبیت بالایی نیز رسیده است. از مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به گرافیک خوب، گیم پلی مناسب، صداگذاری و کنترل مناسب اشاره کرده.

  • اگرچه قبل از عرضه بازی و به دلیل اپیزودی بودن بازی انتقادهای بسیار زیادی به بازی وارد شد اما بعد از آنکه بازی به صورت کامل در اختیار کاربران قرار گرفت، نظر بسیاری از افراد در مورد این بازی عوض شد و هیجان و چالش های متفاوتی را با آن تجربه کردند.
بازی hitman 1
بازی hitman 1

بررسی و نقد جوانب مختلف بازی hitman 1

در مقاله قبلی به نقد و بررسی بازی Watch Dogs 2 پرداختیم، حال در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی نقاط قوت و ضعف بازی هیتمن 1 بپردازیم. همانطور که گفته شد بازی هیتمن مانند تمام بازی های ویدیویی موافقان و مختلف متعددی دارد. این بازی از ویژگی های مختلفی برخوردار است که می تواند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. از جمله مهم ترین جنبه های بازی که مورد توجه منتقدان و گیمرهای حرفه ای قرار گرفته است می توان موارد زیر را عنوان نمود:

نقد و بررسی داستان بازی هیتمن 1

از نظر بسیاری از منتقدان داستان بازی hitman 1 یکی از مهم ترین نقاط ضعف آن به حساب می آید. برای این بازی نمی توان یک داستان مشخص در نظر گرفت و از آنجایی که بازی به شکل اپیزودی در دسترس عموم قرار گرفت این ضعف بیشتر نمایان شد. داستان اپیزود اول در فرانسه اتفاق میفتد و اپیزود دوم در کشور ایتالیا رخ می دهد. هر چند که جزئیات هر بخش به خوبی نمایش داده شده است اما در کل گیمرها نمی توانند با داستان بازی ارتباط موثری برقرار کنند. در طول بازی بازیکن نمی تواند از قانون مشخصی برای ادامه داستان پیروی کند و لازم است که خودش راه و روش خود را برای انجام وظایف خود پیدا کند.

داستان بازی پیرامون شخصیت اصلی داستان (مامور 47 ) که یک قاتل حرفه ای است و قصد دارد که افرادی از گروه های جاسوسی را ترور کند. اگرچه داستان های مخفی کاری و اکشن همیشه جذابیت بالایی برای گیمرها دارند اما داستان بازی hitman 1 نمی تواند گیمرها را به خوبی درگیر کند.

نقد و بررسی گرافیک بازی hitman 1

گرافیک بازی را می توان از مهم ترین و قدرتمندترین ویژگی های بازی دانست. در بخش گرافیک همه چیز به بهترین شکل ممکن نمایش داده شده و همه چیز زنده و پابرجا می باشد. این بخش را می توان عملا یک بخش بدون باگ و اشتباه دانست. محیط بازی، تجهیزات، شخصیت ها، ماشین ها و … به شکل بسیار زیبایی طراحی شده اند و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

فضای بازی بسیار طبیعی و واقعی است و گیمرها حس و حال بسیار خوبی از بازی کردن تجربه خواهند کرد. گرافیک بازی پر از جزئیات و بافت های خارق العاده است و به جذابیت بازی کمک بسیاری کرده اند. هرچند که سایه ها و روشنایی های محیطی دارای ایرادات جزئی هستند اما باز هم می توان گرافیک بازی را در حد بسیار عالی قلمداد کرد. رزولوشن و کیفیت تصاویر در بازی در حد بسیار خوبی قرار دارد و نمی توان ایرادهای زیادی به آن گرفت

نقد و بررسی صدا گذاری بازی هیتمن 1

از دیگر مزایا و نقاط قوت بازی می توان به صدا گذاری و موسیقی های بسیار خوب آن اشاره کرد. موسیقی های به کار رفته در بازی بسیار لذتبخش و هیجان انگیز است و می تواند انگیزه بازیکنان را برای مراحل بعدی بازی افزایش دهد. در بازی از صداگذاران معروفی استفاده شده و این کار حتی برای افراد NPC یعنی افراد عادی هم انجام شده است. به جز صدای چند NPC که مقداری تصنعی هستند بقیه صداها به شکل منحصر به فرد و شگفت انگیزی ساخته شده اند. اگرچه ترک های موسیقی متن بازی هم محدود هستند اما کیفیت بالای آنها باعث شده است که جذابیت بازی را بسیار بالا ببرند.

بررسی هوش مصنوعی بازی hitman 1

می توان گفت که هوش مصنوعی بازی در بسیاری از مواقع شرایط خوبی ندارد گیمرها نمی توانند ارتباط خوبی با آن برقرار کنند. باگ ها و مشکلات فنی متعددی را می توان در طول بازی شاهد بود. اگرچه بازی از دیدگاه های مختلف توسعه و پیشرفت زیادی داشته است اما هوش مصنوعی آن هنوز جای پیشرفت دارد. شخصیت های بازی سرعت عمل خوبی نداند و گاهی NPC ها حرکات عجیب و غریبی از خود نشان می دهند که تعجب برانگیز است. البته بازی مشکلاتی مانند لود شدن، قطع شدن و گیر کردن ندارد و بازیکنان می توانند از باگ ها و ایرادات جزئی نیز چشم پوشی کنند.

 بررسی گیم پلی بازی hitman 1

بازی هیتمن 1 از نظر گیم پلی می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و گیمرها را به چالش های شگفت انگیزی خواهد کشاند. محیط بازی توسعه زیادی پیدا کرده و از آنجا که در دو محیط و کشور متفاوت بازی انجام می شود جذابیت بسیار بالایی دارد. شخصیت اصلی بازی می تواند از انواع سلاح های سرد و گرم برای نابود کردن دشمنان استفاده کند و حتی از لباس ها و سلاح های آنان استفاده کند. همچنین در این بازی ماموریت ها و مراحل مختلفی وجود دارند که هر کدام می توانند چالش های جدیدی برای گیمر باشند و هیجان بالایی داشته باشند. روان، ساده و سریع بودن بازی را می توان نقطه مثبت گیم پلی بازی دانست و هر اتفاقی در بازی می تواند با دلایل مختلف رخ بدهد

  • ایرادی که منتقدان و گیمرهای حرفه ای به قسمت گیم پلی بازی hitman 1 وارد کرده اند مربوط به کامل نبودن مراحل بازی است. ریختن DLC مراحل به طور ماهانه کمی گیم پلی  هر قسمت را متفاوت و از هیتمن های قبلی دور میکند و این به این معنی است که اگر گیمر ۳ اپیزود یا بیشتر را تمام کرد هنوز بازی را به اتمام نرسانده است. البته جدا بودن فضای اپیزودهای بازی توانسته مقداری از ضعف گیم پلی بازی را پوشش دهد.

بررسی شخصیت پردازی و گان پلی بازی hitman 1

شخصی پردازی بازی hitman 1  به شکلی حرفه ای و جذاب طراحی و ساخته شده است و جذابیت های بالایی برای گیمرها دارد. مامور 47 با ظاهری جذاب و خالکوبی های عجیب بر روی کله، شخصیت اصلی داستان است. گیمرها می توانند کاراکترهای بازی را شخصی سازی کنند و انواع سلاح ها و تجهیزات را برای اون انتخاب کنند و حتی لباس های او را تعویض نمایند. در مرحله پاریش 300 شخصیت متمایز در محیط بازی حضور دارند که هیجان و لذت بازی را به شدت بالا برده اند. تنوع سلاح و مهمات نیز از دیگر ویژگی های مثبت بازی به شمار می شود و بازیکنان می توانند از هر وسیله ای برای مبارزه با حریفان استفاده کنند

نتیجه نهایی

به صورت کلی می توان گفت سازنده های بازی hitman 1 تلاش بسیار زیادی انجام داده اند که این بازی را به دوران اوج خود برگردانند و تا حدود زیادی هم توانسته اند به این مهم دست پیدا کنند. بازی hitman 1 با داشتن ویژگی های مثبتی همچون گیم پلی، گرافیک و صدا گذاری مناسب توانسته نمرات بسیار خوبی از منتقدان و گیمرهای حرفه ای دریافت کند. از جمله مهم ترین ویژگی های مثبت این بازی می توان به بازگشت به ریشه های اصلی، گیم پلی مناسب و محیط بازی بزرگ و آزاد، آزادی عمل بالا و تنوع سلاح و زنده بودن محیط اشاره کرد.

وجود باگ های متعدد، داستان نامنظم،حالت آفلاین ضعیف و … نیز از نقاط ضعف بازی به شمار می روند اما به صورت کلی می توان از این بازی به عنوان یک بازی هیجان انگیز و سرگرم کننده یاد کرد. با وجود تمام نکات گفته شده در بخش های پیشین گیمر هایی که این بازی را تجربه کرده اند قطعا پشیمان نخواهند بود.

شما برای ما از بررسی بازی hitman 1 بنویسید

بررسی بازی hitman 1 را در این مطلب از سایت ایموجو انجام دادیم. شما می توانید هر گونه سوال خود را در مورد بازی های موبایلی با کارشناسان ایموجو به اشتراک بگذارید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. همچنین می توانید از طریق قسمت نظرات نظرهای خود را با ما به اشتراک بگذارید. نظرات شما میتوانید به مخاطبین سایت ایموجو کمک کند تا بهترین بازخورد را از این بازی به دست بیاورند. برای آموزش و یادگیری ترفندهای مختلف و جذاب بازی کافی است که به بخش ترفند بازی سایت ایموجو مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.