AD

معرفی بازی موبایل Tomb Raider Reloaded

0 179

دنیای بازی‌های ویدیویی، به ویژه امروزه، بسیار گسترده است. پیشرفت علم و تکنولوژی تاثیر فراوانی روی این گستردگی داشته است. البته تقریبا می‌توان گفت که این پیشرفت تمامی ابعاد زندگی را دستخوش تغییر کرده که بازی‌های ویدیویی نیز از آن مستثنی نبوده‌اند. ظهور گوشی موبایل هوشمند، طراحان بازی‌ها را بر آن داشت تا از پتانسیل بالای آن جهت ارائه‌ی انواع بازی موبایلی استفاده کنند و افراد بیشتری را به بازی‌های خود جذب نمایند.

با تنوع بسیار گسترده‌ای که در ژانر و نوع بازی‌های موبایلی وجود دارد، شما به سادگی می‌توانید با هر سلیقه و تمایلی بازی مورد علاقه‌ی خود را یافته و از انجام آن لذت ببرید. یکی از بازی‌های جذاب و پرطرفدار، بازی موبایل Tomb Raider Reloaded می‌باشد که معرفی آن خالی از لطف نیست.

از همین رو ما در این مقاله به معرفی بازی موبایل Tomb Raider Reloaded می‌پردازیم.اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که به سبک بازی‌های آرکید اکشن علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

ژانر بازی موبایل Tomb Raider Reloaded چیست؟

معرفی بازی موبایل Tomb Raider Reloaded

همان‌طور که در بالا نیز ذکر شد،بازی موبایل Tomb Raider Reloaded در ژانر آرکید اکشن طراحی و ساخته شده است. اگر شما کمی با دنیای بازی‌های ویدیویی آشنا باشید، حتما نام این بازی پیش‌تر به گوشتان خورده و یا حتی ممکن است آن را امتحان کرده باشید.

در حقیقت بازی Tomb Raider یا مهاجم مقبره، بازی نام آشنایی برای بیشتر گیمرها می‌باشد. البته فضای بازی در نسخه‌های کامپیوتری و کنسول با نسخه‌ی موبایلی متفاوت است. بازی موبایل Tomb Raider Reloaded چهارمین نسخه و اسپین آفی از نسخه‌ی اصلی این بازی است که در آن از شخصیت اصلی و محبوب «لارا کرفت» استفاده شده است.

بازی موبایل Tomb Raider Reloaded را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین و لایق‌ترین بازی‌های سبک خود دانست. شما در این بازی همراه با لارا باید کم کم مراحل طراحی شده را طی کرده و پیشروی کنید. در خصوص بازی‌های سبک آرکید باید گفت که در دهه‌ی 90 که برای اولین بار به بازار ارائه شدند، در کامپیوترها و کنسول‌ها مورد استقبال قرار گرفتند؛ اما پس از گذشت مدت زمانی در مقایسه با سایر بازی‌ها جذابیت خود را از دست دادند.

با پیدایش گوشی موبایل هوشمند طراحان این سبک توانستند با ترکیب سایر ژانرها با سبک آرکید جذابیت این سبک را افزایش دهند در نتیجه، جان تازه‌ای به بازی‌های آرکید بخشیده شد. در سال 2022 امتیاز فرانچایز این بازی به یک استودیوی کانادایی به نام Emerald City Games فروخته شد که این استودیو در اولین تلاش خود اسپین آف موبایلی بازی Tomb Raider Reloaded را در نسخه‌ی بتا تولید کرد.

در نهایت در سال 2023 نسخه‌ی نهایی و کامل آن را با همکاری استودیوی CDE Entertainment به بازار عرضه کردند. با وجود این که این بازی توسط یک استودیوی مستقل ارائه شد، اما توانست مورد استقبال مردم و همچنین منتقدان قرار گیرد. اگرچه گیم پلی و فضای بازی با نسخه‌ی اصلی متفاوت است اما وجود شخصیت اصلی Lara Croft به راحتی مورد توجه علاقه‌مندان به این بازی قرار گرفت و رضایت گیمرها را جلب کرد.

همچنین بخوانید:نقد و بررسی بازی تام رایدر ۲۰۱۳

داستان بازی موبایل Tomb Raider Reloaded

معرفی بازی موبایل Tomb Raider Reloaded به صورت کامل باید اطلاعات مناسبی در خصوص داستان و گیم پلی آن ارائه دهد. داشتن چنین اطلاعاتی به افراد کمک می‌کند تا پیش از اقدام به نصب بازی روی گوشی موبایل خود، دریابند که آیا آن بازی برای آن‌ها مناسب هست یا خیر.

برای اهمیت داستان بازی می‌توانیم این طور عنوان کنیم که در برخی از بازی‌ها، داستان به قدری قوی و گیرا است که گیمر برای ساعت‌های متوالی میتواند آن را دنبال کرده و خسته نشود. در خصوص بازی موبایل Tomb Raider Reloaded نیز خوشبختانه داستان بسیار جذاب و پرکشش است، به طوری که شما اوقات لذت‌بخشی را در هنگام اجرا خواهید داشت.

داستان این بازی در اندازه‌ی یک اسپین آف از استودیویی مستقل بسیار خوب عمل کرده است و انتظارات کاربران به خوبی برآورده می‌شود. در خصوص گیم پلی نیز باید بدانید که همان گیم پلی ساده و کلاسیک را دنبال می‌کنید.

اما این موضوع،بازی موبایل Tomb Raider Reloaded به یک بازی خسته کننده تبدیل نمی‌کند. شما باید با حرکات روی دکمه‌های طراحی شده به لارا کمک کنید تا در حرکت کردن و تغییر جهت به موقع، نقش آفرینی کند. لارا به صورت خودکار به دشمنان شلیک می‌کند و نیازی نیست شما تیراندازی او را نیز کنترل کنید.

شاید در ابتدا و به ویژه در مراحل اولیه از سادگی و پیش پا افتاده بودن بازی مایوس شوید، اما باید بدانید که با گذشت زمان و پیشروی در مراحل، کار شما سخت و سخت‌تر می‌شود. پس از اول بازی و سادگی آن گول نخورید و دست از بازی نکشید.

معرفی بازی موبایل Tomb Raider Reloaded

نقاط قوت بازی موبایل Tomb Raider Reloaded چیست؟

اگر از بحث داستان جذاب و گیم پلی قوی آن گذر کنیم، به عنوان یکی از نقاط قوت بازی موبایل Tomb Raider Reloaded می‌توان به تنوع بالای دشمنان لارا اشاره کرد. در واقع این دشمنان به جذابیت بازی بسیار اضافه کرده‌اند. استراتژی بازی این است که شما با گذر از هر مرحله امتیازها و دستاوردهایی خواهید داشت که باید به کمک آن‌ها شخصیت خود و موارد مرتبط به او را ارتقا دهید تا امکان جلو رفتن در مراحل بعدی به وجود بیاید.

سبک این بازی در نوع روگ‌لایک و نقش آفرینی ادامه دارد. به این معنا که اگر شما استیج‌ها را کامل نکنید و در میان راه کشته شوید، دوباره به نقطه‌ی آغاز استیج باز خواهید گشت. از دیگر نقاط قوت این بازی که جذابیت آن را در چشم مخاطب بالا می‌برد، وجود امکان شخصی‌سازی برای شخصیت اصلی و همچنین سایر متعلقات وی است.

برای مثال می‌توانید لوازم تزیینی و جانبی برای کاراکتر خود تهیه کنید. در قسمت‌هایی از مراحل شما می‌توانید برای پیروز شدن در برابر دشمنان خود از یکی از ویژگی‌های کمکی استفاده کنید. لازم به ذکر است که سایر موارد با انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای شما فعال خواهد شد.

گرافیک بسیار بالا و جذاب دیگر نقطه‌ی قوت بازی موبایل Tomb Raider Reloaded محسوب می‌شود. نوع حرکت لارا و انیمیشن‌های موجود در فضای بازی در هنگام شلیک به دشمنان جذابیت بصری بالایی دارد. همچنین وجود قابلیت استفاده از تماشای تبلیغات نیز می‌تواند به شما برای دریافت پاداش‌های بیشتر و بهتر و در نتیجه ساده‌تر شدن روند بازی کمک کند.

برای مثال در استیج‌های بالاتر، امکان کمک گرفتن از شخصیتی به نام «آنایا» برای افزایش میزان سلامت لارا وجود دارد؛ که به جذابیت بازی کمک شایانی کرده است. در زمینه‌ی موسیقی و جلوه‌های صوتی نیز استودیو Emerald City Games بسیار قوی عمل کرده که در مجموع این بازی را به یک بازی مهیج تبدیل می‌کند.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله که با عنوان «معرفی بازی موبایل Tomb Raider Reloaded» خدمت شما همراهان گرامی ارائه شد، به معرفی و بررسی کاملی از ویژگی‌ها، سبک و محیط این بازی پرداختیم. اگر شما نیز به سبک بازی‌های نقش آفرینی در دنیای آرکید با انیمیشن‌های فراوان و گرافیک بسیار جذاب علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم این بازی را حتما امتحان کنید تا تجربه‌ای لذت‌بخش از یک بازی موبایلی مفرح به دست آورید.

لازم به ذکر است که این بازی برای هر دو سیستم عامل اندروید وIOS ارائه شده و دانلود آن برای کاربران به صورت رایگان امکان‌پذیر است. اجرای بازی موبایل Tomb Raider Reloaded نیاز به اینترنت و همچنین تغییر آی پی جهت اتصال به سرور دارد. برای دریافت بازی از پلی استور و اپ استور، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

لینک دانلود نسخه اندروید

لینک دانلود نسخه ios

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.