AD

آخرین آپدیت بازی Witcher 3 ارزش تجربه کردن دارد؟

3 501

بازی ویچر 3 بدون شک یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی قرن 21 است. گیمی که نسخه اول آن در ابتدا سال 2007 منتشر شد. البته این سری بازی آن‌قدر محبوب شد که سازنده تصمیم گرفت تا نسخه‌های دیگر این گیم را نیز منتشر کند. سرانجام آخرین نسخه فعلی این بازی در سال 2015 روانه بازار شد. البته نسخه آخر نیز بسته‌های آپدیتی مختلفی داشت که موجب طولانی‌تر شدن گیم پلی بازی شده‌اند. حال آخرین آپدیت آن بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition است که منتشر شده است. اما خیلی از افراد مردد هستند که آیا این آپدیت ارزش این را دارد که مجدداً ویچر 3 را تجربه کنند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این آپدیت بیشتر با هم صحبت کنیم.

 

داستان بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition

داستان بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition

احتمالاً اکثر شما نام سازنده این گیم جذاب را نمی‌دانید. اگر هم اطلاعی ندارید جای نگرانی نیست؛ زیرا ما به شما خواهیم گفت. کمپانی سی دی پراجکت سازنده این بازی جذاب و زیبا است. اگر از گیمرهای دیگر بپرسید گیم ویچر 3 را دلیل معروفیت این کمپانی می‌دانند.

البته گیمرها سی دی پراجکت را با باگ‌های آن نیز می‌شناسند. احتمالاً بازی سایبرپانک را یادتان هست که در ابتدا چه فاجعه‌ای بود. اما رفته‌رفته با آپدیت‌های مکرر این بازی بهبود پیدا کرد. ویچر 3 نیز تقریباً همین روند را طی کرد و با آپدیت‌های خوب به بهترین بازی سال تبدیل شد.

داستان این بازی واقعاً پیچیده و سردرگم کننده است و شاید نتوانید خیلی متوجه آن شوید. اما خب بازی‌کردن چندباره این گیم و توجه به اتفاقات بازی می‌تواند شما را در فهمیدن داستان کمک کند. البته این بازی از روی یک رمان ساخته شده است و شما می‌توانید برای درک بهتر بازی این کتاب را نیز بخوانید.

درباره داستان بازی باید بگوییم که تمام مکان‌های داخل بازی کاملاً خیالی هستند. در واقع شما درون یک‌دنیای کاملاً فانتزی قرار دارید. سرزمینی که در آن انسان، الف، دوارف و هیولاها زندگی می‌کنند. شما کنترل شخصیتی به نام گرالت را در بازی دارید که یک شکارچی هیولا کارکشته است.

شما در داستان بازی دو هدف مهم دارید که باید به آن‌ها برسید تا بازی به اتمام برسد. هدف اول شما پیداکردن سیری است. متأسفانه پیداکردن سیری کار راحتی نیست و بسیار طول می‌کشد. پس فکر نکنید که پایان رساندن بازی آسان است. هدف دوم شما نیز نابودی و مبارزه‌کردن با وایلد هانت می‌باشد.

در واقع ویچر 3 یک بازی طولانی است. درصورتی‌که بخواهید همه کوئست‌های بازی را خیلی عالی پشت سر بگذارید ممکن است به پایان رساندن داستان این گیم 100 ساعت طول بکشد. در نسخه بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition هیچ دنباله‌ای به داستان بازی اضافه نشده است و با دیگر بسته‌های آپدیتی فرق دارد.

 

بهبود گرافیک بازی

کمپانی سی دی پراجکت برای ساخت بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition از موتور بازی‌سازی قدرتمند خود یعنی Redengine 3 استفاده کرده است. موتوری قدرتمند که توانایی‌های زیادی به بازی می‌دهد و موجب بهبود گرافیک بازی ویچر 3 شده است.

در واقع از جمله تغییراتی که آپدیت اخیر بازی که در 14 دسامبر 2022 منتشر شد همین قسمت گرافیک است. گرافیک بازی نسبت به قبل بهتر شده است و شما می‌توانید با تجربه‌کردن گیم به‌خوبی متوجه آن بشوید. شاید سی دی پراجکت سعی کرده که بازی قدیمی خود را همچنان برای سالیان سال جذاب نگه دارد.

در واقع نسخه سوم ویچر 3 برای کنسول‌های نسل هشتمی ساخته شده بود. به همین دلیل سی دی پراجکت نمی‌توانست ایده‌های گرافیکی خود را آن‌طور که دوست دارد اجرا کند. حال با انتشار کنسول‌های نسل نهمی و افزایش کارایی کارت‌های گرافیک کمپانی سازنده در بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition ایده‌های گرافیکی را اجرا کرده است.

حال این بازی از قابلیت ری‌تریسینگ پشتیبانی می‌کند. در کنسول‌های بازی شما می‌توانید بدون حالت ری‌تریسینگ بازی را با 60 فریم بر ثانیه تجربه کند. همچنین در صورت فعال‌سازی حالت ری‌تریسینگ اف‌پی‌اس بازی روی 30 فریم خواهد آمد. البته این 30 فریم تغییری نخواهد کرد و ثابت خواهد بود.

گرافیک بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition

طراحی شخصیت‌ها و برخی از محیط‌های بازی نیز بهبود پیدا کرده است. چهره کاراکترها کیفیت بهتری پیدا کرده‌اند. البته هنوز هم می‌توان از طراحی شخصیت‌ها متوجه شد که این گیم برای سال 2015 است. شاید سی دی پراجکت نمی‌خواسته تغییرات بسیار اساسی روی بازی ایجاد کند.

بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition با کارت گرافیک‌های RTX ارتباط خوبی برقرار می‌کند. درصورتی‌که RTX دارید می‌توانید این گیم را با بهترین کیفیت تجربه کنید. نورپردازی‌هایی که در RTX قابل رویت هستند بسیار عالی هستند و کیفیت بازی را دوچندان کرده‌اند.

 

موسیقی بازی

موسیقی‌های بازی به‌خوبی ساخته شده‌اند و با محیط بازی هم‌خوانی دارند. شما می‌توانید در مکانی مقداری بایستید و به موسیقی بازی بادقت گوشی کنید. اینجا است که به آرامش درونی خواهید رسید و مغزتان کمی استراحت خواهد کرد. سازندگان موسیقی این بازی واقعاً استاد هستند.

البته شاید پیداکردن یک مکان بی سروصدا در دنیای بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition کمی دشوار باشد. زیرا سرزمین پررمزوراز این بازی بسیار پرسروصدا است و شاید پیداکردن چنین جایی برای شما به یک آرزو تبدیل شود.

صداپیشگی کاراکترهای بازی نیز یک اثر هنری است و به‌خوبی انجام شده است. صداها با چهره شخصیت‌ها هم‌خوانی دارند. دیالوگ‌های آن‌ها کاملاً با احساس ضبط شده است و به بهترین شکل و در بهترین مکان قرار گرفته است. بهتر است کات‌سین‌های بازی را رد نکنید و از این اثر هنری زیبا نهایت لذت را ببرید.

 

گیم پلی بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition

گیم پلی بازی Witcher3: Wild Hunt Completed Edition

عملاً گیم پلی بازی نسبت به قبل هیچ تفاوتی نکرده است. شما می‌توانید باتکیه‌بر تجربیات قبلی خود این گیم را راحت تجربه کنید. البته یک سری اتفاق‌ها در بازی افتاده است که گیم پلی بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition را کمی سخت کرده است.

البته بعد از گذشت چند دست بازی با این سیستم کاملاً آشنا خواهید شد. مهم‌ترین تغییر بازی دوربین روایت‌کننده داستان بازی است. اگر قبلاً این گیم را تجربه کرده باشید به یاد دارید که شخصیت گرالت به طور کامل در دوربین وجود داشت و به طور کامل به‌دور و اطراف خود اشراف داشتید.

اما حال مکان و زاویه دوربین تغییراتی داشته است. در واقع دوربین بازی کمی زوم شده است و بازی را جذاب‌تر کرده است. حال شما دیگر هیچ اشرافی به پاهای گرالت ندارید. این زاویه دوربین باعث می‌شود تا شما لذت بیشتری از مبارزات ببرید و به‌خوبی ضربات را حس کنید.

به‌هرحال سلیقه‌ها متفاوت می‌باشد و ممکن است شما از زاویه دوربین جدید خیلی راضی نباشید. اصلاً جای نگرانی نیست؛ زیرا سی دی پراجکت فکر اینجا را کرده است. شما می‌توانید به‌راحتی به تنظیمات رفته و تنظیمات دوربین را به حالت اولیه که در نسخه اصلی وجود داشت باز گردانید.

استفاده از جادوها نیز برای گرالت آسان‌تر شده است. قبلاً برای سوئیچ‌کردن جادوها ما مجبور بودید که یک دکمه را نگه دارید و از لیست جادو موردنظر را انتخاب کنید. این امر باعث شده بود که سیستم مبارزات بازی از حالت روان و ساده‌بودن خود خارج شود.

حال شما می‌توانید برای جادوهای موردنظر خود یک دکمه را در نظر بگیرید. بلافاصله پس از اینکه آن دکمه را بفشارید به جادو موردنظر دسترسی خواهید داشت. این قابلیت به‌ظاهر ساده باعث شده که مبارزات بازی بسیار روان‌تر از قبل اجرا شود و گیمر از مبارزه لذت بیشتری ببرد.

 

شخصیت‌های موجود در بازی

شخصیت های بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition

اصلی‌ترین شخصیت داستان بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition گرالت ریویا است. همان‌طور که گفتیم گرالت یک شکارچی هیولا است که کیمیاگری و جادو را نیز به‌خوبی بلد است. همچنین در کنار گرالت ینیفر ونگربرگ و تریس مریگولد نیز وجود دارند.

ینیفر و گرالت عاشق یکدیگر هستند و با هم زندگی می‌کنند. دراین‌بین تریس نیز وجود دارد که گرالت قبلاً عاشق او بود و معشوقه سابق او محسوب می‌شود. همچنین در داستان بازی وسمیر نیز وجود دارد که استاد اصلی گرالت است و هرچه این شخصیت بلد است از  وسمیر آموخته است.

یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی داستان سیری است که قبلاً به آن پرداختیم. یکی از اهداف اصلی شما در بازی پیداکردن همین شخصیت در دنیای خیالی ویچر 3 است. در واقع سیری دخترخوانده گرالت است که گم شده است و شما باید خیلی سریع آن را پیدا کنید.

او با قدرت‌های جادوگری ذاتی به دنیا آمده است. همچنین سیری هیچ اطلاعی ندارد که دختر پادشاه سرزمین خودش است. سیری با شما زندگی می‌کند و چیزهای زیادی از ینیفر آموخته است. به نظر می‌رسد که سیری توسط وایلد هانت‌ها دزدیده شده باشد. وایلد هانت‌ها موجوداتی هستند که برای دنیا ما نیستند و از یک‌ دنیای موازی دیگر وارد سرزمین بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition شده‌اند.

 

جمع‌بندی

در نهایت با بازی Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition آشنا شدیم. در واقع نسخه‌ای که یک آپدیت تکمیلی برای بازی اصلی است و صرفاً یک بازی جدید محسوب نمی‌شود. آپدیتی که باعث شده تا شما بتوانید این گیم محبوب را روی کنسول‌های نسل نهمی با قرت و کیفیت بهتری تجربه کنید و دوباره خاطرات قدیمی خود را زنده کنید. اگر تابه‌حال بازی ویچر 3 را تجربه نکرده‌اید حال بهترین فرصت است تا این سری محبوب بازی ویدئویی را تجربه کنید. اگر تابه‌حال موفق به تجربه این بازی شده‌اید خوشحال می‌شویم از خاطرات خود برای ما و دیگران در قسمت نظرات emojo بنویسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظرات
  1. احسان می گوید

    تا بازی نکنی معلوم نمیشه. ظاهرش که جذابه

  2. محسنی می گوید

    سلام خسته نباشید نسخه جدید بازی Witcher3 کی میاد؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر نسخه نسل نهم بازی در بهار 2023 منتشر میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.