AD

همه چیز درباره بازی جذاب 2048

بازی 2048
0 5,604

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یک بازی پرمخاطب به نام 2048 بپردازیم. 2048 یک بازی پازلی است اما برای آن دسته از افرادی که بازی‌های پازلی چندان مورد علاقه آن‌ها نیست هم می‌تواند بسیار جذاب و اعتیادآور باشد. در این مقاله به نحوه پیدایش بازی، بازتاب مردم بعد از انتشار بازی و گیم پلی خواهیم پرداخت و از همه مهم‌تر آن که به شما می‌آموزیم چگونه در این بازی همواره به 2048 برسید و برنده باشید. برای آشنایی بیشتر با این بازی با ما در  رسانه بازی موبایل ایموجو همراه باشید.

بازی 2048 چگونه ایجاد شد؟

جالب است بدانید که خالق این بازی، جوانی 19 ساله است. گابریل سایرولی در سال 2014 میلادی زمانی که تنها 19 سال داشت طی دو روز این بازی را طراحی کرده است. سایرولی می‌گوید که هدف او از طراحی و اجرای بازی این بوده است که ببیند آیا می‌تواند یک بازی را از ابتدا برنامه‌ریزی کند یا خیر. در مجموع گابریل سایرولی این بازی را به چشم سنجشی برای خود می‌بیند و به همین خاطر آن را به شکل رایگان در اختیار مردم قرار داده است و مایل نیست از آن کسب درآمد کند.

بازتاب مردم بعد از انتشار بازی چه بود؟

بعد از آن که نسخه اندروید بازی در 9 مارس 2014 منتشر شد، در کمتر از یک هفت به بیش از چهار میلیون بازدید رسید. به نظر می‌رسید که مردم بازی 2048 اندروید را پسندیده باشند.

معرفی بازی 2048 اندروید

2048 یک بازی تک نفره و پازلی است. هدف این بازی آن است که با استفاده از کاشی‌هایی که روی هر کدام از آن‌ها توانی از عدد دو ذکر شده است، به عدد 2048 برسیم. نحوه رسیدن به این عدد و چگونگی بازی را در ادامه مقاله ذکر خواهیم کرد. بسیاری از افراد معتقدند که این بازی از بازی Threes تاثیر گرفته است. بازی تریز یا همان سه‌تایی یک ماه قبل از 2048 منتشر شده است. اما به دلیل محبوبیت زیاد 2048 برخی به اشتباه فکر می‌کنند بازی Threes از 2048 الهام گرفته است.

موضوع مهم دیگر در مورد بازی 2048 این است که کد این بازی open source است. به همین خاطر است که در نسخه‌های مختلف امکانات بیشتری طی این سال‌ها به برنامه افزوده شده است. این امکانات شامل جدول امتیازات، بهبود صفحه نمایش لمسی و سه بعدی شدن کاشی‌ها بوده است.

توضیحاتی در رابطه با گیم پلی 2048

بازی 2048 روی یک شبکه چهار در چهار خاکستری با کاشی‌هایی در رنگ‌های متفاوت انجام می‌شود. رنگ کاشی‌ها وابسته به عددی است که روی آن‌ها نوشته شده است. هر کاشی را می‌توان به بالا، پایین، چپ و راست حرکت داد.

اگر کاشی‌هایی که عدد یکسانی روی آن‌ها نوشته شده به هم برخورد کنند…

در این حالت یک کاشی با مجموع آن دو عدد تشکیل خواهد شد. یعنی مثلا اگر دو کاشی عدد 4 داشته باشند از برخورد آن‌ها یک کاشی با عدد 8 تشکیل خواهد شد. یعنی دو کاشی تبدیل به یک کاشی می‌شود. پس به این ترتیب تعداد کاشی‌های موجود در فضای بازی یکی کم خواهد شد.

اگر با حرکتی که انجام می‌دهیم دو کاشی با عدد یکسان به هم برخورد نکنند…

در این حالت در یک بخش تصادفی در صفحه یک کاشی جدید با عدد 2 یا 4 ظاهر خواهد شد. 2 یا 4 بودن عدد کاشی کاملا تصادفی است و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد.

تابلوی امتیازات یا  scoreboard

تابلوی امتیازات یا همان scoreboard در بالا سمت راست قابل مشاهده است. در نسخه اولیه به این شکل است که وقتی دو کاشی با هم ترکیب می‌شوند، به اندازه عدد موجود روی کاشی جدید امتیاز دریافت خواهید کرد. یعنی مثلا اگر دو کاشی با عدد 32 به هم برخورد کنند و کاشی جدیدی با عدد 64 ایجاد شود، بازیکن 64 امتیازی به امتیازاتش افزوده می‌شود. نحوه امتیازدهی می‌تواند در نسخه‌های مختلف متفاوت باشد.

چگونه در این بازی برنده شویم؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد هدف بازی رسیدن به عدد 2048 بر روی کاشی‌ها است. پس اگر بازیکنی به امتیاز 2048 برسد برنده خواهد شد. البته کاربران می‌توانند بازی را بعد از رسیدن به 2048 نیز ادامه دهند و امتیازات بیشتری کسب کنند.

چه اتفاقی می‌افتد که در بازی 2048 اندروید بازنده می‌شویم؟

اگر طی بازی همه خانه‌ها از کاشی پر شود، بازیکن دیگر نمی‌تواند حرکتی انجام دهد و به همین خاطر خواهد باخت و بازی به پایان می‌رسد.

بازی 2048
بازی 2048

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: معرفی ترفندهای بازی دوتا ۲ برای مبتدی ها

آیا 2048 برای مغز مفید است؟

‌جودی ویلیس متخصص مغز و اعصاب به این سوال پاسخ داده است. وی می‌گوید ممکن است در نگاه اول این بازی یک بازی آسان به نظر برسد و فکر کنیم مغز را درگیر نمی‌کند، اما واقعیت چیز دیگری است. او معتقد است بازی 2048 ترشح دوپامین را به شکل معناداری بالا می‌برد. دوپامین که یک انتقال‌دهنده عصبی است بسیار برای بدن اهمیت دارد. در واقع می‌توان گفت 2048 نه تنها موجب به کار افتادن مغز می‌شود، بلکه به دلیل ترشح دوپامین باعث لذت شده و به تقویت پشتکار کمک می‌کند.

نقاط برتری 2048 نسبت به دیگر بازی‌های پازلی

این بازی گیم پلی بسیار آسانی دارد که باعث می‌شود هر فردی در هر رده سنی‌ای بتواند از آن لذت ببرد. 2048 بازی آرامی است و در آن خبری از یک اتفاق جنگی یا شرایط استرس‌زا نیست و به همین خاطر می‌تواند برای برخی افراد که بازی‌های جنگی را نمی‌پسندند اما به استفاده از استراتژی در بازی علاقه‌مند هستند، مفید باشد.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، کد این بازی اوپن سورس است و به همین دلیل هم‌اکنون نسخه‌های متفاوتی از آن با امکانات متفاوت وجود دارد. موضوع دیگر آن است که این بازی به طور کامل رایگان است و مخاطبین بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.

شش نکته و ترفند برای کسب امتیاز بیشتر در بازی 2048

برای آن که بتوانید در این بازی جذاب بیشترین امتیاز خود را ارتقا دهید و امتیازات بهتری کسب کنید، لازم است تا به نکاتی توجه کنید و برای حرکاتتان استراتژی داشته باشید.

اول؛ به حرکت کاشی‌ها در زمین بازی تسلط داشته باشید

با هر بار حرکت دادن کاشی‌ها به راست و چپ، همه آن‌ها به جهت مشخص‌شده حرکت می‌کنند. توجه کنید که بهتر است از حرکاتی استفاده کنید که طی آن چند کاشی با هم ترکیب شوند. این را به خاطر داشته باشید که لازم است قبل از هرگونه حرکتی فکر کنید و حرکات احتمالی در آینده را پیش‌بینی کنید.

دوم؛ نگران کاشی‌های با اعداد بزرگ نباشید

در این بازی بهتر است تا بر روی اعداد کوچک تمرکز کنید و کاشی‌های با اعداد بزرگ را زیاد دنبال نکنید. نگران نباشید آن‌ها خودشان با هم جفت خواهند شد. پس لازم است تا اولویت شما کاشی‌های با اعداد کوچک‌تر باشد.

سوم؛ به گوشه‌های زمین حرکت کنید

کار در گوشه‌ها باعث می‌شود تا همواره بخشی از زمین بازی خالی باشد تا بتواند پذیرای کاشی‌های جدید باشد. البته که بازی کردن در گوشه‌های بازی به این معنا نیست که مثلا اگر از گوشه بالا راست شروع کرده‌ایم همواره همانجا بمانیم. بلکه در صورت بروز فرصت‌های تازه می‌توانیم تمامی کاشی‌ها را به سمت دیگری مثلا پایین راست حرکت دهیم.

چهارم؛ پیش‌بینی درستی از بازی داشته باشید

لازم است تا خوب به زمین بازی نگاه کنید و همان‌طور که در نکته اول گفته شد، به جایگاه تک‌تک کاشی‌ها توجه کنید. تمامی کاشی‌ها مخصوصاً کاشی‌های با شماره پایین‌تر را ببینید و سعی کنید پیش‌بینی‌ای برای چگونگی ترکیب کردن آن‌ها با هم داشته باشید.

پنجم؛ سرعت خود را کم کنید و فکر کنید

بعضی اوقات تشخیص اینکه بهترین حرکت ممکن در بازی 2048 چیست بسیار سخت است. در این مواقع لازم است سرعت خود را کم کنید و فکر کنید. اگر در صفحه خود فضاهای خالی زیادی دارید در صورت حرکت اشتباه فرصت جبران خواهید داشت. پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه به این موضوع فکر کنید که چه کارت جدیدی قرار است بیاید و این کارت قرار است کجای صفحه باشد، به کارت‌های موجود در صفحه بیاندیشید.

ششم؛ همیشه ابتدا حرکاتی را انجام دهید که در آن چند کاشی مختلف ترکیب می‌شوند

اگر به حرکتی برخورد کردید که طی آن می‌توانستید چند کاشی مختلف را با هم ادغام کنید، حتما ابتدا آن را انجام دهید. زیرا که هر چقدر فضای آزاد بیشتری در زمین بازی داشته باشید راحت‌تر می‌توانید حرکت کنید و بازی در هنگام ورود کارت جدید انعطاف‌پذیری بیشتری خواهد داشت. با چنین کاری نه تنها یک کارت جدید به صفحه می‌آورید بلکه از بیش از یک کارت خلاص می‌شوید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به چگونگی پیدایش بازی 2048 پرداختیم و دیدیم که این بازی در کمتر از یک ماه بعد از انتشار خود به بیش از 4 میلیون بازدید رسیده است. در ادامه گیم پلی بازی را بررسی کردیم و دیدیم برد و باخت در این بازی چگونه است. و از همه مهم‌تر با 6 نکته و ترفند ساده یاد گرفتیم که چطور می‌توان همواره برنده بازی بود و به راحتی به کاشی 2048 رسید.

لازم است تا در این بازی به حرکت کاشی‌ها مسلط باشید، بیشتر به کاشی‌های با اعداد کوچک بپردازید، به گوشه‌ها حرکت کنید، بازی را پیش‌بینی کنید، سرعت خود را کم کنید و قبل از هر حرکتی فکر کنید و از همه مهم‌تر حرکاتی که منجر به ادغام همزمان چند کاشی می‌شود را اول انجام دهید. برای آموزش بازی های بیشتر با ما در بخش آموزش بازی سایت ایموجو همراه باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.