AD

چگونه پیام های متنی حذف شده در آیفون خود را بازیابی کنیم

0 146

تصور کنید خیلی اتفاقی یا حتی بخاطر خراب شدن آیفون، تعدادی از پیام‌های مهم گوشی خود را از دست داده‌اید! این اتفاق برای هرکسی می‌تواند ترسناک باشد. در این شرایط، اولین چیزی که به دنبال آن هستیم این است که راهی برای بازیابی پیام‌های ازدست‌رفته پیدا کنیم؛ آیا واقعاً شدنی است؟ خوشبختانه ترفندهای زیادی وجود دارد که بتوانیم پیام های متنی حذف شده در آیفون خود را بازیابی کنیم. در این مقاله، ما چند راه‌حل آسان را برای بازیابی پیام‌های دلیت‌شده با شما به اشتراک می‌گذاریم. خب، اگر آماده هستید؛ بیایید شروع کنیم!
5 راهکار ساده و سریع برای بازیابی پیام های متنی حذف شده در آیفون

فرقی نمی‌کند؛ چه به‌طور مرتب، پیام‌های آیفون خود را پاک کرده‌اید یا اخیراً همه آنها را انتخاب کرده و یکجا دلیت کرده‌اید تا حافظه گوشی را خالی‌تر کنید؛ در هرصورت، همیشه باید مراقب باشید که متن‌هایی که هنوز به آنها نیاز دارید را نگه دارید!

اما اگر به‌طور کاملاً تصادفی تعدادی از پیام‌های متنی را که واقعاً به آنها نیاز داشتید را حذف کردید، نگران نباشید! چندین راه‌حل مختلف برای بازیابی پیام های متنی حذف شده در آیفون وجود دارد که ما در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

1- مراجعه به تنظیمات آیفون

پیام های متنی حذف شده در آیفون خود را بازیابی کنیماگر می‌خواهید پیام‌های متنی خود را که کمتر از 30 روز پیش پاک کرده‌اید را مجدداً بازیابی کنید، این روش، بهترین راهکار برای شما است. زمانی که تعدادی از پیامک‌های خود را در iPhone حذف می‌کنید، این پیام‌ها بلافاصله به یک بخش مجزا به نام Recently Deleted منتقل می‌شود؛ البته باید توجه کنید این روش فقط برای آیفون‌های با ios 16 یا بالاتر کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد که پیام‌های پاک شده خود را پیدا کنند.

برای استفاده از این راهکار، بهتر است بدانید که پیام‌هایی که بیشتر از سی روز در Recently Deleted بوده‌اند پاک می‌شوند. برای مشاهده کردن پیامک‌های حذف شده در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در مرحله اول، باید بررسی کنید که آیا iOS شما 16 است یا پایین‌تر؟! اگر نسخه پایین‌تری دارید باید برای آپدیت آن اقدام کنید. برای این کار می‌توانید وارد Setting شده و در بخش General به Software Update بروید و روی گزینه Download and install بزنید. اگر iOS شما آپدیت نشد، احتمالاً گوشی شما قدیمی است و باید روش‌های دیگر را امتحان کنید
  • پیام‌ها را باز کنید
  • در گوشه سمت چپ بالای صفحه روی Edit یا Filter کلیک کنید و وارد Show Recently Deleted شوید
  • در این بخش، هر پیامی را که می‌خواهید بازیابی کنید را انتخاب کرده و روی بازیابی بزنید

2- استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات

پیام های متنی حذف شده در آیفون خود را بازیابی کنیماگر روش قبلی به شما کمکی نکرد، این روش مطمئن را امتحان کنید. در حقیقت این روش بسیار کارآمد است و ممکن است پیام‌هایی را که خیلی وقت پیش پاک کرده‌اید هم پیدا کند. در این روش، از نرم‌افزارهای بازیابی بسیار قدرتمند کمک گرفته می‌شود.

شاید اگر اینترنت را زیر و رو کنید، نرم‌افزارهای زیادی پیدا نکنید که برای بازیابی پیام های متنی حذف شده در آیفون مفید باشند؛ اما در میان همان تعداد اندک نرم افزار برای بازیابی، اپلیکیشن‌های قدرتمندی پیدا می‌شود؛ Disk Drill یکی از محبوب‌ترین آنها است که بهتر است کار با آن را یاد بگیرید.

کار با این نرم‌افزار بسیار راحت است. برای بازیابی پیام‌ های متنی حذف شده در آیفون با کمک نرم‌افزار Disk Drill، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا Disk Drill را دانلود کرده و نصب کنید
  2. با کمک یک کابل، آیفون خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود متصل کنید
  3. Disk Drill را اجرا کرده و از نوار سمت چپ، روی گزینه iPhone & iPads بزنید
  4. روی نام آیفون خود کلیک کنید
  5. فرایند اسکن را شروع کنید؛ برای این کار روی گزینه داده‌های ازدست‌رفته (Lost Date) بزنید. پس از اینکه اسکن تمام شد، روی برگه پیام‌ها در سمت چپ کلیک کرده و گزارش اسکن را بررسی کنید.
  6. پیام های متنی حذف شده در آیفون خود را بازیابی کنیمروی پیام‌هایی که قصد دارید بازیابی کنید کلیک کنید
  7. دکمه Recover را بزنید تا بازیابی انجام شود
  8. جایی که می‌خواهید پیام‌های بازیابی شده در آنجا ذخیره‌ شوند را مشخص کنید

3- استفاده از iCloud

پیام های متنی حذف شده در آیفون خود را بازیابی کنیماین روش برای آن دسته از افرادی مناسب است که دائماً از گوشی آیفون خود بک‌آپ یا پشتیبان‌گیری می‌کنند. با این روش، خیلی راحت می‌توانید در کمترین زمان پیام‌های پاک‌شده را بازیابی کنید. البته این راهکار، مقداری ریسک دارد؛ زیرا ممکن است گوشی شما را به وضعیت کارخانه برگرداند.

بهترین ایده این است که قبل از شروع فرایند بازیابی، از گوشی خود یک بک‌آپ بگیرید تا نگران چیزی نباشید. برای بازیابی به این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Settings را در iPhone خود باز کنید و به General > Transfer or Reset iPhone بروید
  2. روی گزینه پاک کردن همه محتوا و تنظیمات (Erase All Content and Settings ) کلیک کرده و صبر کنید تا فرآیند انتخاب به پایان برسد
  3. در این مرحله گوشی خود را روشن کرده و دستورالعمل‌های روی صفحه را برای تنظیمات موردنظر دنبال کنید
  4. روی Restore From iCloud Backup کلیک کنید
  5. در این مرحله برای دسترسی به بک آپ iCloud از کاربری اپل آی دی خود استفاده کنید
  6. نسخه بک‌آپ موردنیاز خود را انتخاب کنید
  7. زمانی که فرایند انتقال پایان یافت، از کاربری Apple ID برای بازیابی پیام‌های خود استفاده کنید

همچنین بخوانید: نحوه پشتیبان گیری از آیفون با استفاده از ICloud، Mac یا PC

4- بازیابی با کمک پشتیبان‌گیری iTunes

یکی از بهترین روش‌ها برای بازیابی پیام های متنی حذف شده در آیفون استفاده از برنامه iTunes است. در زیر، مراحل استفاده از آن را توضیح داده‌ایم:

  1. ابتدا باید آیفون خود را به آیتونز وصل کنید. این کار را با استفاده از کابل انتقال داده یا قابلیت وای فای آیفون انجام دهید
  2. سپس وارد منوی “آیتونز” شوید و “اطلاعات آیفون‌تان” را باز کنید
  3. در این بخش، “پیش نمایش پیام‌های حذف شده” را انتخاب و آن را فعال کنید
  4. پیغام‌های حذف شده در بخش “پیش نمایش پیام‌های حذف شده” نمایش داده می‌شوند که می‌توانید آنها را کپی کنید
  5. اگر می‌خواهید پیام‌های حذف شده نیز بازیابی شوند، می‌توانید از نرم افزارهای ویرایشگر iBackup Bot، iExplorer و iTools استفاده کنید که بک-آپ کاملی از محتویات آیفون شما ایجاد می‌کنند.

دانلود برنامه iTunes

5- بازیابی با استفاده از Finder

پیام های متنی حذف شده در آیفون خود را بازیابی کنیمبا کمک این روش، شما فقط پیام‌های پاک شده را بازیابی نمی‌کنید؛ بلکه به کل اطلاعات قبلی در نسخه پشتیبان دسترسی خواهید داشت. برای بازیابی پیام های حذف شده در آیفون با کمک پشتیبان‌گیری Finder مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آیفون را با کمک USB یک کابل به مک وصل کنید
  2. Finder را در کامپیوتر خود راه‌اندازی کنید
  3. روی Dock کلیک کنید
  4. زمانی که آیفون نمایان شد، روی نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. در بخش Backups روی Restore Backup کلیک کنید
  5. نسخه پشتیبان را انتخاب کرده و روی Restore بزنید تا فرایند بازیابی آغاز شود
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.