AD

ضد بدافزار Auto Blocker در Samsung Galaxy

ضد بدافزار Auto Blocker در Samsung Galaxy
0 974

سامسونگ یک ویژگی امنیتی جدید به نام «Auto Blocker» را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی One UI 6 رونمایی کرده است که محافظت پیشرفته‌تری از بدافزار در دستگاه‌های گلکسی ارائه می‌دهد.

Auto Blocker یک ویژگی امنیتی انتخابی است که از بارگیری جانبی برنامه‌های خطرناک (APK) که از خارج از فروشگاه گلکسی و Google Play دانلود می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

این اقدامی برای محافظت از کاربران در برابر حملات مهندسی اجتماعی (social engineering attacks) است که آنها را متقاعد می‌کند فایل‌های APK را دانلود و نصب کنند که این فایل‌ها را با بدافزار یا نرم افزارهای جاسوسی آلوده می‌کنند.

کاربرانی که نیاز به نصب فایل‌های APK از منابع غیر رسمی دارند، همچنان می‌توانند این کار را انجام دهند، زیرا Auto Blocker به طور پیش‌فرض فعال نیست.

دومین ویژگی Auto Blocker امکان انجام بررسی‌های امنیتی برنامه توسط McAfee برای شناسایی بدافزارهای بالقوه است.

Auto Blocker همچنین دستورات غیرمجاز و نصب نرم افزار را از طریق پورت USB مسدود می‌کند و از کاربران هنگام شارژ دستگاه‌های خود در ایستگاه‌های عمومی محافظت می‌کند.

با راه اندازی One UI 6، سیستم عامل مبتنی بر اندروید 14 سامسونگ، Message Guard  نیز با پشتیبانی از برنامه‌های پیام رسان محبوب شخص ثالث بهبود یافته است.

در ابتدا فقط در برنامه‌های پیام‌رسان گوگل و سامسونگ در برابر حملات صفر کلیک (zero-click attacks) محافظت می‌کرد، اکنون مسنجر، تلگرام، KakaoTalk  و واتس‌اپ را نیز پوشش می‌دهد.

Auto Blocker و Message Guard به‌روزرسانی‌شده در دستگاه‌های Samsung Galaxy که آخرین نسخه One UI، نسخه 6 را اجرا می‌کنند، موجود است.

در حال حاضر، فقط Galaxy S23، S23+ و S23 Ultra این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند، اما دستگاه‌های زیر به‌عنوان واجد شرایط فهرست شده‌اند و به زودی One UI 6 را دریافت خواهند کرد:

  • سری‌های Galaxy S21 و بالاتر
  • Galaxy Z Flip 3 و Z Fold 3 و بالاتر
  • Galaxy A04s، A13، A23، A33، A52 و A72 و بالاتر
  • Galaxy M23، M33 و M53 و بالاتر
  • Galaxy F14، F23 و F54
  • Galaxy Xcover 6 Pro
  • Galaxy Tab S8 و بالاتر

کاربران این دستگاهها می‌توانند این ویژگی حفاظتی را از طریق Settings > Security and Privacy > Auto Blocker فعال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.