AD

سیستم مورد نیاز فورتنایت اندروید + [ 0 تا 100 ]

سیستم مورد نیاز فورتنایت اندروید
12 2,643

اگر کمی اهل بازی باشید حتماً نام بازی فورتنایت را به‌عنوان رقیب اصلی پابچی شنیده‌اید. این بازی که در ژانر اکشن و بقا توسط کمپانی اپیک گیمز (Epic games) عرضه شده است در ابتدا برای کنسول‌های خانگی بود که بعدها نسخه اندروید آن نیز عرضه شد. در این مقاله قصد داریم پس از آشنایی با بازی، سیستم مورد نیاز فورتنایت اندروید را بررسی کنیم. در این مطلب از سری مقالات آموزش بازی وبسایت ایموجو با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بررسی بازی فورتنایت

بازی در جزیره‌ای خیالی انجام می‌شود و وظیفه شما نجات این دنیای خیالی و تبدیل‌شدن به قهرمان است. بازی در فصل‌های متعددی عرضه شده است که باعث می‌شود دچار تکرار و ملال نشده و همیشه شخصیت جدیدی برای کاربر داشته باشد. Game Chapterها قابلیت‌های متفاوتی به بازی اضافه می‌کنند و می‌توان یکی از عوامل محبوبیت این بازی را پشتیبانی بازی و تنوع قهرمان‌ها در هر فصل دانست.

بازی فورتنایت که از دسته بازی‌های بتل رویال (Bettle Royal) به شمار می‌آید و در این بازی هم شما بعد از پریدن از هلیکوپتر توسط چت نجات باید به نقطه‌های که در نقشه می‌خواهید فرود بیایید، ابتدای بازی شما سلاحی برای دفاع نداشته و باید شروع به جست‌وجو کنید؛ فان بودن و وجود چالش‌های مختلف مانند اکثر بازی‌های بتل رویال اولویت بوده است و در راستای این امر ادیت‌های زیادی روی کاراکتر خود می‌توانید بزنید که باعث شده در محیط بازی با کاراکترهای مختلفی روبرو شوید.

طی مراحل بازی سلاح‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌گیرد و به‌مرور اجازه ساخت‌وساز به دست می‌آورید. می‌توانید ساختمان‌های مختلفی بسازید. استراتژی بازی شما می‌تواند متفاوت با بقیه کاراکترها باشد و باید روش مناسبی برای نبردتان انتخاب کنید. در حال حاضر میلیون‌ها کاربر مشغول بازی فورتنایت هستند و به همین دلیل لازم است سیستم مورد نیاز فورتنایت اندروید را بشناسیم تا هنگام بازی به مشکلی برنخوریم.

هارمونی رنگ قوی بازی بازی فورتنایت

یکی از عوامل جذابیت بازی فورتنایت هارمونی رنگ قوی بازی است که علاوه بر شخصی‌سازی بودن هر کاربر و تنوع بالای کاراکترها و اسکین‌ها درعین‌حال همه المان‌ها باهم ست بوده و آزاردهنده نیستند. گرافیک بازی بسیار فانتزی بوده و این امر باعث شده بسیاری از کاربران بازی فورتنایت کودکان و نوجوانان باشند که همین امر باعث به‌وجودآمدن انتقاداتی شده است که اظهار می‌کنند باتوجه‌به موضوع بازی گرافیک آن نیز باید واقع‌گرایانه باشد.

موسیقی بازی نیز عامل مهمی است که به جذابیت بازی افزوده و از آهنگ‌های افراد معروفی چون مارشملو در این بازی بهره گرفته شده است که خود عاملی برای معروفیت بازی است. تمام این عوامل در کنار هم باعث شده است تا در دنیای گسترده و اشباع‌شده بتل رویال، فورتنایت حرفی برای گفتن داشته باشد و به محبوبیت برسد. چالش‌هایی به‌صورت هفتگی در بازی وجود دارند که هدف خاصی را برای کاربر معلوم می‌کند و با انجام آن پاداش می‌گیرید و از فصل سوم به‌ازای هر چالش 25 هزار ایکس پی می‌گیرید که همین ایکس پی‌ها به آزادکردن چالش‌های بعدی کمکتان می‌کند. لازم است بدانید گاهی این چالش‌ها در فورتنایت مخفی شده‌اند و نیاز است برای یافتن آن‌ها کنجکاوی کنید و به دنبال آن بگردید.

System required by Fortnite Android
System required by Fortnite Android

نکاتی که قبل از نصب بازی باید بدانید

پیش از آنکه سیستم مورد نیاز فورتنایت اندروید را بررسی کنیم لازم است جنبه‌های مثبت و نقدهای موجود را مرور کنیم تا شناختی واقع‌بینانه از بازی فورتنایت داشته باشیم. خوب است بدانید جامعه کاربران فورتنایت نسبت به بازی‌های دیگر بت رویال چون پابجی (PUBG) و کال اف دیوتی (CALL OF DUTY) فعال‌تر است و روزانه اسکرین‌شات‌‌های زیادی از محیط برنامه و اسکین‌های کاربران در شبکه اجتماعی با هشتگ فورتنایت (FORTNITE) منتشر می‌شود.

فورتنایت یک سیستم اقتصادی بتل پس (Bettle pass) دارد که در طول بازی جوایز زیادی به بازیکن می‌دهد که دو شکل خریدنی و رایگان دارد و در کنار برگزاری کنسرت و تغییرات ظاهری آپدیت شده بازی آن را به یکی از مکان‌های جذاب بازی تبدیل کرده است. نکته منفی دیگر بازی Fortnite برای چهار منطقه در دسترس نیست که ایران نیز جزو آن است و از همین رو برای انجام بازی نیازمند فیلترشکن هستید.

یکی از مشکلاتی که در طول بازی باید با آن دست‌وپنجه نرم کنید نبود قابلیت اسپلیت اسکرین (Split screen) است که در واقع نمی‌توانید روی پلتفرم‌های مختلف صفحه بازی را به چند قسمت تبدیل کنید. برای نصب بازی فورتنایت نیازی به خرید آن نیست و شامل سیستم خرید درون برنامه‌ای است.

سیستم مورد نیاز فورتنایت اندروید
سیستم مورد نیاز فورتنایت اندروید

بیشتر بخوانید: دلیل دانلود نشدن و حذف فورتنایت از پلی استور

بازی فورتنایت برای موبایل

یکی از بازی‌های بتل رویال که بهینه هست بازی فورتنایت بوده که روی پردازنده 64 بیتی ARM هست و درواقع روی این سری از پردازنده‌ها قابلت اجرا دارد که به معنای آن است که گوشی‌های میان‌رده به‌راحتی می‌توانند این بازی را اجرا کنند. سیستم مورد نیاز فورتنایت اندروید نیازمند رم 3 گیگابایت و بالاتر است و نوع گرافیک مورد نیاز بازی  Adreno 530 یا بیشتر، Mali-G71 MP20، Mali-G72 MP12 یا بیشتر می‌باشد.

باتوجه‌به این اطلاعات می‌توانیم بفهمیم بازی فورتنایت یک بازی گرافیک محور بوده و ازاین‌رو اکثر موبایل‌ها که پردازنده  Adreno 530 یا بیشتر، Mali-G71 MP20، Mali-G72 MP12 یا بیشتر را دارا باشند مناسب بازی فورتنایت و به‌طورکلی بازی‌های بتل رویال می‌باشند.

سیستم مورد نیاز بازی فورتنایت در pc و لپ‌تاپ

همان‌طور که می‌دانید این بازی مختص گوشی نیست، به همین خاطر بهتر است سیستم مورد نیاز بازی فورتنایت در pc و لپ‌تاپ را نیز بدانید؛ به‌طورکلی شما نیازمند ویندوز 7 به بالا هستید، کارت گرافیک‌های Intel HD 4000 و Nvidia GTX 660 نیز برای این بازی مناسب بوده و برای نصب به حافظه‌ای معادل 300 گیگابایت نیاز دارید. اگر از آن دست افرادی هستید که با لپ‌تاپ بازی می‌کنید خوب است بدانید کارت گرافیکی معادل AMD Radeon HD6970M یا  Nvidia 940mx نیاز دارید.

برای انجام بازی با کیفیت 4K نیازمند ویندوز 10 هستید و مشخصات کلی سیستم موردنیازتان دستخوش تغییراتی می‌شود که در زیر سیستم مورد نیاز Fortnite را برایتان شرح داده‌ایم.

کارت گرافیک مورد نیاز Nvidia 1080 Ti/ 2060 super or Higher – Rx 5700 Xt or Higher  و پردازنده Intel 7th Gen i5 – Ryzen 5 3550h؛ مموری برابر 8 گیگابایتت و حافظه‌ای برابر 300 گیگابایت نیاز دارید. در حال حاضر می‌توانید این بازی را در رایانه شخصی خود، پلی‌استیشن 4 و 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و اس بازی کنید. امیدواریم از این مطلب مجله بازی ایموجو نهایت لذت را برده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 نظرات
  1. امیر می گوید

    سلام من گوشیم a21s هست میشه نصبش کرد

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام فکر نکنم دوست عزیز

  2. Alshan می گوید

    سلام دار ردمی نوت 8 میاد

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام خیر اگرم بیاد با لگ

  3. حبیب می گوید

    سلام روی گوشی سامسونگ m31 میشه نصب کرد؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام حداقل بابد رمتون 4 باشه دوست عزیز

  4. مانی می گوید

    سلام گوشی من ردمی نوت 10 پرو 5جی هست میاره

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر بله میاره

  5. محمد می گوید

    سلام گوشی A32 4G رم6 میاره

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر بله میاره ولی لگ داره

  6. امیر می گوید

    سلام ببخشید گوشی من آ۲۲ فورجیه با شش گیگ رم حافظه ۱۲۸،برام میاره؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام دوست گرامی اگر اجرا بشه با لگ اجرا میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.