AD

رونمایی جدیدترین گوشی شیائومی + معرفی بروزترین گوشی شیائومی

رونمایی جدیدترین گوشی شیائومی امسال
0 714

از جدیدترین گوشی شیائومی یعنی سری 14 رسماً در چین رونمایی کردند. البته طبق گفته‌ها این گوشی اندرویدی برتر قرار است در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به بازار جهانی عرضه شود. این سری از قرار معلوم، با خودش تحولات زیادی را در زمینه‌های مختلف به ارمغان خواهد آورد. در واقع، رونمایی جدیدترین گوشی شیائومی دو مدل Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro را در بر می‌گیرد. این مدل‌ها را با بهترین نمایشگر، پردازنده پیشرو کوالکام، امکانات پیشرفته دوربین، قابلیت شارژ بسیار سریع و گزینه خاص تیتانیومی (برای پرو) خواهید یافت. بیایید کمی از این رونمایی خبرساز بگوییم!

در جدیدترین شیائومی باید منتظر کدام شگفتی باشیم؟

مشخصات Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • اسنپدراگون 8 نسل 3
  • صفحه نمایش 3000 نیتی
  • دیافراگم متغیر ƒ/1.42-ƒ/4.0 شیائومی 14 پرو
  • شارژ سیمی 120 واتی HyperCharge با کابل USB-C
  • قاب تیتانیومی شیائومی 14 پرو
  • سیستم عامل جدید HyperOS شیائومی

سهم طراحی و رنگ در رونمایی از جدیدترین گوشی شیائومی چیست؟

سری 14 این گوشی را بر مبنای مدل قبلیش طراحی کرده‌اند. در واقع با خرید گوشی شیائومی باید منتظر صفحه نمایشی خمیده با دوربین مستطیلی در پشت و قاب تیتانیومی مختص مدل پرو باشید. این شرکت برای مدل 13 پرو گزینه‌های چرمی و سرامیکی را عرضه کرده بود؛ اما باید ببینیم که به غیر از قاب مذکور چه طرحی را برای سری 14 در نظر خواهند گرفت. البته بد نیست به این مسئله اشاره کنیم که شیائومی از شیشه سرامیکی خاصی برای محافظت کردن از صفحه جلو و پشت سری 14 استفاده کرده است. آن را مشابه شیشه Kunlun مدل‌های هواوی خواهید یافت. رنگ‌های جدیدترین مدل‌ها به شرح زیر هستند.

برای شیائومی 14:

  • گرین جید
  • مشکی
  • سفید
  • صورتی کوه برفی

برای 14 پرو:

  • مشکی
  • نقره‌ای
  • تیتانیوم
  • سبز

نمایشگر Xiaomi 14

از پدیده‌های رونمایی جدیدترین گوشی شیائومی، نمایشگر متمایز آن بود. آن را در مدل 14 پرو از نوع AMOLED با اندازه 6.7 اینچ، فناوری LTPO 4.0 و ماده جدید ساطع کننده نور C8 طراحی کرده‌اند. با این ویژگی‌ها، گوشی می‌تواند تا 3000 نیت روشنایی داشته باشد. همچنین، فناوری LTPO نرخ تازه‌سازی پویای یک تا120 هرتز را فراهم می‌کند. رزولوشن پنل آن نیز 1440 در 3200 پیکسل است که باعث می‌شود تا تراکم پیکسلی آن حدود PPI 522 شود. البته مدل وانیلی شیائومی 14 با صفحه نمایش 6.36 اینچی AMOLED کوچک‌تر و با وضوح 1200 در 2670 و PPI 460 عرضه شده است.

چه انتظاری باید از دوربین شیائومی 14 داشته باشیم؟

رونمایی از جدیدترین گوشی شیائومی بدون توجه کردن به شرایط دوربین آن بی‌مفهوم خواهد بود! به نظر می‌رسد که دیافراگم متغیر را برای نخستین بار در نسل 14 این گوشی به کار برده‌اند. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین مشخصات دوربین این گوشی را مرور کنید.

  • سیستم دوربین شیائومی 14 با برند Leica را با ویژگی‌های جالبی عرضه کرده‌اند. سنسور جدیدِ تصویر LightFusion 900 نسبتاً بزرگ  1/1.3اینچ و دامنه دینامیکی 13.5 EV را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. از طرفی، بالای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مدل Pro دیافراگمی خاص کار گذاشته‌اند. این قطعه از نوع متغیر (f/4.0 تا f/1.42) است و سازگاری مطلوبی را به‌ویژه در حالت پرتره فراهم می‌کند.
  • دوربین فوق عریض (Ultrawide) را نیز در هر دو مدل این گوشی بازطراحی کرده‌اند. وضوح تصویر این تجهیزات 50 مگاپیکسل شده است.
  • دوربین سوم نیز از نوع تله فوتوی Leica با لنز 75 میلیمتری و زوم اپتیکال سه برابری، فناوری فوکوس شناور را در اختیارتان می‌گذارد.

برگ برنده عملکردی در رونمایی جدیدترین گوشی شیائومی چیست؟

در هر دو مدل شیائومی 14 و پرو اسنپدراگون 8 نسل 3 به کار رفته است. هم‌اکنون می‌توانید نمرات گیک بنچ (Geekbench) آن‌ها را ببینید (2,134 تکی و 6,757 چندهسته‌ای). شرایط ذخیره‌سازی اطلاعات را در این مدل‌ها در ادامه بخوانید:

  • شیائومی 14 وانیلی با پیکربندی پایه حافظه8/256 GB  که تا 16/1TB ترابایت قابل افزایش است.
  • مدل 14 پرو نیز از 12/256 گیگابایت آغاز می‌شود و تا رم 16 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی می‌رسد!

سیستم عامل HyperOS گوشی Xiaomi 14

در رونمایی از جدیدترین گوشی شیائومی به ارتقای سیستم عامل این گوشی نیز توجه شده است. در واقع، انتقال از MIUI به HyperOS را باید پدیده جالبی بدانیم که باید منتظر خبرهای هیجان‌انگیز بیشتری درباره آن باشیم! هر دو مدل شیائومی 14 و 14پرو پس از بازگشایی جعبه، اندروید 14 دارند و HyperOS نیز بر روی آن‌ها قابل اجرا است. از همین حالا می‌توانیم حدس بزنیم که سیستم عامل جدید بر چهار رکن اصلی زیر قرار گرفته است:

  • ریفکتور سطح پایین (Low-level Refactoring)
  • اتصال هوشمند متقاطع (Cross-End Intelligent Connectivity)
  • هوش پیشگیرانه (Proactive Intelligence) و
  • امنیت انتها به انتها (End-to-End Security) یا همان رمزگذاری انتها به انتها. این روش امنیتی به‌منظور عدم افشای پیام‌ها یا جلوگیری کردن از ایجاد تغییرات پنهانی در محتوای آن‌ها توسط افراد غیرمجاز طراحی شده است. در این روش، پیام‌ها در سمت فرستنده رمزنگاری و در سمت گیرنده، بازیابی و رمزگشایی می‌شوند.

در رونمایی جدیدترین گوشی شیائومی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی و پردازش شبکه‌های عصبی آن تأکید کرده‌اند؛ اما به پشتیبانی نرم‌افزاری آن اشاره‌ای نشده است.

فناوری باتری شیائومی 14

باتری 4,880 میلی‌آمپر ساعتی شیائومی 14 پرو در مدل 14 به ظرفیت 4,610 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. این ظرفیت‌ها را باید بسیار مطلوب بدانیم؛ چرا که هر دو مدل اندازه و ضخامت مناسبی دارند و از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند. البته در شرایط فعلی نمی‌توانیم درباره عمر باتری این گوشی نظر بدهیم؛ اما به کمک آن می‌توانیم توقع داشته باشیم که گوشی دست‌کم یک روز کامل با کار سنگین کم نیاورد!

درباره زمان شارژ شیائومی 14 و 14 پرو

زمان‌های شارژ 0 تا 100 درصد اعلام شده در مراسم رونمایی از جدیدترین گوشی شیائومی برای14 Pro برابر 18 دقیقه و برایXiaomi 14 ، 31 دقیقه بوده است. با وجود این، هر دو گوشی تا 50 وات از شارژ بی‌سیم و 10 وات شارژ بی‌سیم معکوس برای شارژ گجت‌های سازگار با QI پشتیبانی می‌کنند.

مدل‌های مختلف شیائومی 14

این شرکت معمولاً نسخه‌های وانیلی و پرو را در وهله نخست عرضه می‌کند. سپس مدل Ultra با امکاناتی متمایز و افزوده معرفی می‌شود. لذا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این شرایط برای سری 14 نیز برقرار باشند. البته این مسئله را هم نباید فراموش کنیم که مدل‌های Ultra عمدتاً برای بازار چین در نظر گرفته شده‌اند. در حال حاضر، اطلاعات برخی منابع حاکی از آن هستند که باتری Xiaomi 14 Ultra با 5,180 میلی‌آمپر ساعت و امکان شارژ سریع (با سیم 90 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات) خواهد بود.

رقبای اصلی شیائومی 14 کدام گوشی‌ها هستند؟

شاید در آینده با سر زدن به فروشگاه موبایل ایسل ، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 و ترفندهای هوش مصنوعی را در برخی گوشی‌ها از جمله سری گلکسی S24 ببینیم. اما آیفون 15 نیز می‌تواند رقیب غیرمستقیم این گوشی باشد. البته گوشی‌های شیائومی در کشورهایی نظیر ایالات متحده رونق بازارهای آسیایی را ندارند. آن‌ها دستگاه‌های اندرویدی هستند و غالباً با سایر گوشی‌های اندرویدی رقابت می‌کنند. می‌توانیم شیائومی جدید را دارای ظرفیت لازم برای استقبال پرشور مشتریان نهایی بدانیم. این احتمال خوب به ویژگی‌هایی بر می‌گردد که خودشان را در این گوشی جدید به رخ می‌کشند.

نتیجه‌گیری

از زمان رونمایی جدیدترین گوشی شیائومی یعنی مدل‌های 14 و 14 پرو در کشور چین زمان چندانی نمی‌گذرد. تصویر نخستی که از این مدل‌ها به جهان مخابره شد، کیفیت، کارآیی و نوآوری بیشتر از نسل 13 آن بود. اما باید ببینیم که این گوشی پس از فراگیری در بازارهای جهانی چه جایگاهی نزد مشتریان خواهد داشت. در مجموع می‌توانیم به مدل جدید شیائومی از نظر مشخصات فنی، دوربین، باتری و طراحی ظاهری نمره خوبی بدهیم. البته باید کمی صبر کنیم تا بتوانیم به اطلاعات دقیق‌تری درباره برخی مشخصات آن پی ببریم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.