AD

بهترین هدست‌های واقعیت مجازی و عینک‌های واقعیت افزوده در CES 2024

بهترین هدست‌های واقعیت مجازی و عینک‌های واقعیت افزوده در CES 2024
0 206

فناوری های هیجان انگیز در CES 2024 بسیار زیاد بودند اما چه فناوری‌هایی هیجان‌انگیزتر از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی و عینک‌های واقعیت افزوده، که باید به آنها پرداخته شود؟

در CES 2024 که هر ژانویه در مراکز همایش لاس‌وگاس برگزار می شود بهترین نوآوری‌های فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بررسی شدند؛ از اتومبیل‌های مجهز به AR تا عینک‌های مختلف و حتی لباس لمسی. از میان آنها پنج گجت فوق‌العاده برای این مقاله انتخاب شدند. همچنین شاید تمایل به آشنایی با عینک هوشمند ریبن Ray-Ban Meta نیز داشته باشید.

 

تراشه جدید Qualcomm XR2+

تراشه جدید Qualcomm XR2+
Qualcomm XR2+

این یک هدست واقعیت مجازی نیست و از نظر فنی، قبل از CES معرفی شده بود، اما ما آن را در اینجا قرار می‌دهیم زیرا کوالکام در کنفرانس فناوری لاس وگاس نگاه عمیق تری به Snapdragon XR2 + Gen 2 به ما ارائه کرد. این چیپست قرار است در تعدادی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی که در چند سال آینده عرضه می‌شوند، استفاده شود.

این جانشین قدرتمند XR2+ Gen 1 که در Meta Quest Pro یافت می‌شود، نسل بعدی هدست‌های enterprise را تامین می‌کند. این شامل هدست واقعیت مجازی سامسونگ است که با مشارکت گوگل توسعه یافته است.

از نظر عملی، این چیپست می‌تواند از نمایشگرهایی تا رزولوشن 4.3K  در هر چشم با فرکانس 90 هرتز پشتیبانی کند، عملکرد گرافیکی آن 2.5 برابر بهتر از XR2 Gen 2 موجود در Meta Quest 3 است و عملکرد هوش مصنوعی 8 برابری بهتری دارد. همچنین می‌تواند از Wi-Fi 7 و عبور (passthrough) واقعیت ترکیبی تمام رنگی پشتیبانی کند.

 

عینک ایسوس AirVision M1

عینک ایسوس AirVision M1
Asus-AirVision-M1

جایزه CES امسال برای گجتی که بیشتر شبیه یک محصول جدید اپل است، به عینک AirVision M1 از ایسوس تعلق می‌گیرد.

این نام ممکن است یادآور Vision Pro باشد اما کاملاً به سخت‌افزار اپل بی‌ربط است. تنها شباهت جزئی این است که این مشخصات یک نمایشگر AR پوشیدنی هستند

عینک ایسوس به تنهایی کار نمی‌کند. باید آن را به یک تلفن یا رایانه سازگار با پورت نمایشگر USB-C وصل کنید. به این معنی که می‌تواند ویدیو و صدا را از طریق USB-C پخش کند. مسلماً این نوع گجت‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند، اما تجربه نشان داده است که نسبت به چیزی که دریافت می‌کنید بسیار گران هستند. رزولوشن فقط فول اچ دی است و شما اغلب باید چندین افزونه نه چندان اختیاری بخرید تا از تجربه خود نهایت استفاده را ببرید.

 

عینک Xreal Air 2 Ultra

عینک Xreal Air 2 Ultra
Xreal-Air-2-Ultra

Xreal برخی از عینک‌های هوشمند مورد علاقه ما را می‌سازد و در CES 2024، چیزی را معرفی کرد که وعده می‌دهد حتی بهتر از آنچه در گذشته دیده‌ایم، است.

Xreal Air 2 Ultra فراتر از نمایش یک صفحه AR در فضای دنیای واقعی شما مانند مدل‌های قبلی است. این محصول یک کامپیوتر (محاسبه کننده) فضایی با یک دوربین است. این دستگاه می‌تواند اشیاء دنیای واقعی را شناسایی کند که عناصر مجازی می‌توانند با آنها تعامل داشته باشند.

با وجود اینکه این عینک بسیار شبیه به Apple Vision Pro است، یک نقطه ضعف دارد؛ شما به یک دستگاه خارجی برای تغذیه آنها نیاز دارید. اگر علاقه‌ای به محاسبات فضایی ندارید، می‌توانید از آنها به عنوان یک صفحه نمایش فول اچ دی پوشیدنی برای هر گجتی با پورت نمایشگر USB-C استفاده کنید.

 

عینک AR در ماشین

عینک AR در ماشین

BMW مدتی است که به دنبال راه‌هایی برای آوردن فناوری XR به خودروها بوده است. قبلاً شاهد تلاش‌های آن برای ارائه سرگرمی VR  در سفرها بوده‌ایم تا مسافران خودرو بتوانند کارهای بیشتری را در سفر خود انجام دهند، اما نسخه‌ی نمایشی CES 2024 آن بر روی رانندگان متمرکز شده است.

توسط عینک Xreal Air 2، جهت یابی AR مسیر را نشان می‌دهد و همچنین می‌توان هشدارهایی در مورد چاله‌های آتی، علائم توقف و میزان شارژ خودروی برقی دید.

همه اینها فقط یک آزمایش بسیار خوب در مورد آینده این فناوری در رانندگی بود و امیدواریم این نوع فناوری بیش از یک نمونه اولیه باشد.

 

هدست enterprise سونی

هدست enterprise سونی

بیشتر مردم وقتی به VR فکر می‌کنند تنها جنبه سرگرمی آن را در نظر می‌گیرند در حالیکه تلاش زیادی برای آوردن گجت‌های XR  به صنعت وجود دارد. این تلاش در مورد هدست جدید سونی XR نیز همچنان ادامه دارد.

این دستگاه که با مشارکت زیمنس ساخته شده است، برای کمک به شرکت‌ها طراحی شده است تا مراحل بیشتری از تولید به‌ویژه طراحی و نمونه‌سازی  را در metaverse بیاورند. با استفاده از این هدست، آنها می‌توانند مدل‌های سه بعدی طرح‌های خود را تولید و آنالیز کنند و قبل از سرمایه گذاری در نمونه‌های واقعی، مشکلات را تشخیص دهند.

به طور کلی، این هدست بسیار استاندارد به نظر می‌رسد، اما دارای یک جفت هندست است. یکی یک کنترلر VR با شکل سنتی تر است، در حالی که دیگری یک حلقه است. مزایای این طراحی این است که شما برای تعامل راحت‌تر با اشیاء دنیای واقعی دست آزاد دارید و می‌توانید با اشیاء مجازی دست به کار شوید و در عین حال دسترسی راحت تری به دکمه‌های روی یک کنترلر داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.