AD

بهترین دوربین های گوشی در سال 2024

بهترین دوربین های گوشی در سال 2024
0 24

بهترین دوربین دوربینی است که همیشه همراه ما باشد. ما در این مقاله بهترین دوربین های گوشی در سال 2024 را معرفی کرده ایم چرا که گوشی های هوشمند به قطعات ضروری زندگی ما تبدیل شده اند و به مستندسازی زندگی ما کمک می کنند.

برای اکثر کاربران، بهترین دوربین گوشی دوربینی است که کیفیت لازم را دارد؛ منظور از کیفیت لازم این است که عکس‌های گرفته شده توسط آن در رسانه‌های اجتماعی قابل اشتراک‌گذاری باشد یا با ویرایش جزئی، چاپ و روی دیوار آویزان شود. خوشبختانه، در مورد گوشی های موجود در بازار این امکان وجود دارد، به خصوص اگر از گوشی های میان رده به بالا را انتخاب کنید.

ما با لیست پرچمداران بهترین تلفن های دوربین دار خود شروع می کنیم: بهترین گوشی هایی که تاکنون عرضه شده اند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چه چیزی از یک «تلفن دوربین دار» اپل نسبت به یک آندروید دریافت می کنید و چه چیزی الگوریتم دوربین سامسونگ را از گوگل متمایز می کند.

 

بهترین گوشی دوربین دار همه کاره

  • iPhone 15 Pro/Pro Max

بهترین گوشی دوربین دار iPhone 15 Pro/Pro Max

iPhone 15 Pro یک مورد فوق العاده است، اگرچه نسبت به نسل قبلی خود یعنی آیفون 14 پرو یک پیشرفت جزئی داشته است. دوربین اصلی آیفون 15 پرو دارای دیافراگم بازتر از آیفون 14 پرو است و این ویژگی باعث عملکرد کمی بهتر در نور کم برای  15 Proمی‌شود، عمدتاً در جایی که عکاسی از طبیعت بی‌جان مد نظر است. همچنین شاید تمایل به خواندن بررسی گوشی آیفون 14 و 15 داشته باشید.

 

سیستم دوربین آیفون 15 پرو شامل:

  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی
  • یک لنز ثانویه 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابر
  • دوربین سوم 12 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه

 

هنگام انتخاب بین مدل های آیفون 15 پرو، یک ویژگی مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. فقط آیفون 15 پرو مکس دارای قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری است، در حالی که آیفون 15 پرو از زوم اپتیکال 3 برابر استفاده می کند.

یکی از چیزهایی که در مورد دوربین آیفون 15 پرو وجود دارد این است که به شما امکان می دهد بین سه فاصله کانونی پرکاربرد سوئیچ کنید: 24 میلی متر، 28 میلی متر و 35 میلی متر. حتی می‌توانید یکی از آن‌ها را به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم کنید.

 

بهترین گوشی برای زوم کردن

  • Samsung Galaxy S24 Ultra

بهترین دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra

اگر می‌پرسید چرا می‌خواهید روی چیزی که در دوردست است، بزرگ‌نمایی کنید، باید گفت که در برخی موارد در عکاسی، بزرگنمایی لازم است؛ به عنوان مثال دنیای وسیعی از حیات وحش وجود دارد و برای عکاسی، زوم دیجیتال از همه چیز بهتر است. همچنین با این قابلیت، ثبت گزارش در مورد آلاینده‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود. همچنین شاید تمایل به خواندن مقایسه سه گوشی رده بالا Google Pixel 8 Pro، iPhone 15 Pro Max و Galaxy S23 Ultra داشته باشید.

چند نسل گذشته مدل گلکسی اولترای سامسونگ، انتخاب های بسیار خوبی برای عکس گرفتن از پرندگان در هوا یا در حال حرکت روی درخت یا دود شعله ور از دور بوده است. Galaxy S24 Ultra جدیدترین پیشنهاد است و مانند مدل های قبلی خود دارای چهار دوربین است:

  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی
  • یک دوربین 50 مگاپیکسلی
  • یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض
  • دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر

دوربین اصلی با زوم دیجیتال 100 برابری می‌شود، در حالی که لنز ثانویه 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر است که S24 Ultra  را با iPhone 15 Pro Max برابری می‌کند. زوم گلکسی اس 23 اولترا و زوم اپتیکال 10 برابری آن برای تصاویر واضح‌تر ترجیح داده می شود. دوربین 50 مگاپیکسلی گلکسی اس 24 اولترا خوب است، و اگر با بزرگنمایی استفاده شود بهتر است.

 

بهترین گوشی برای ترفندهای هوش مصنوعی

  • Google Pixel 8 Pro

بهترین دوربین گوشی Google Pixel 8 Pro

پیکسل 8 پرو گوگل دارای برخی از بهترین الگوریتم های دوربین در حوزه اندروید است. این گوشی دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 5 برابراست. گوشیPixel 8 Pro  قابلیت‌ ویرایش عکس را از طریق Google Photos دارد.

ویژگی‌هایی مانندMagic Eraser ، که سوژه‌ها و اشکال ناخواسته را در پس‌زمینه پاک می‌کند، معمولاً در صورتی کار می‌کنند که چیزی که می‌خواهید به اندازه کافی ساده باشد. Magic Editor به شما امکان می دهد کارهای پیچیده تری مانند انتخاب و بزرگ کردن یک شخص یا تغییر پس زمینه آسمان برای نشان دادن زمان متفاوتی از روز انجام دهید.

شما باید برای برخی از این ویژگی‌ها که در قالب طرح اشتراک همه جانبه جدید اندروید نامگذاری شده اند، هزینه پرداخت کنید. این طرح ویژگی‌هایی مانندMagic Eraser ،Portrait Blur ،Portair Light  و HDR را باز می‌کند. شما به این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دسترسی نخواهید داشت مگر اینکه اشتراک بخرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.