AD

بررسی کلی و داستان بازی The House of Da Vinci 3

16 4,253

بازی The House of Da Vinci 3 را احتمالا در نگاه اول با بازی the room اشتباه بگیرید که البته حق هم دارید! این بازی به صورت مستقیم از the room الهام گرفته شده اما فرایندها و بخش‌های متفاوت‌تری دارد و به جرات می‌توان گفت که بازی‌های The House of Da Vinci 3، فرمی بسیار جالب‌تر و بلند پروازانه دارند و برای حل برخی از معما‌ها، واقعا به نبوغ داوینچی نیاز پیدا خواهید کرد!

سری بازی The House of Da Vinci 3 از زمان ظهور خود که در سال 2017 بود، تبدیل به رقیبی اساسی برای the room شده و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های معمایی جهان به شمار می‌رود که واقعا پلیرها را به چالش می‌کشد؛ آن هم در فضای محدود موبایل! برای آشنایی بیشتر با این بازی تا انتها با ما همراه باشید.

بررسی کلی و داستان بازی The House of Da Vinci 3

بازی The House of Da Vinci 3، شاهکار و عامل موفقیت استودیو Blue Brain Games s.r.o، یک بازی اول شخص است که آزادی عمل زیادی به شما می‌دهد . شما در تمام طول بازی باید بر اساس ریل‌گذاری خود بازی حرکت کنید. این بازی سومین قسمت از سری خود است و گرچه که الزامی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود برای درک بهتر اهداف و مکانیک بازی دو عنوان قبلی را بازی کنید. البته نگران نباشید؛ خسته نخواهید شد! در این بازی عناصر مختلفی وجود دارند و باید به نقاط مختلف ایتالیا سفر کنید . شما در طول بازی شخصیت‌های مثبت و منفی زیادی روبرو خواهید شد و همه این عوامل ، باعث می‌شود که ذره ذره عاشق این بازی شوید!

داستان بازی The House of Da Vinci 3، دارای ساختاری خطی است که ابدا شما را گمراه نمی‌کند! همانطور که از نام این بازی پیدا است، در خانه داوینچی قرار داریم و به همین واسطه، فضا باید شبیه به اواخر قرون وسطی، یعنی رنسانس باشد. شما در این بازی در نقش فردی به نام Giacomo ظاهر می‌شوید و یکی از دوستان نزدیک داوینچی نابغه هستید. این بازی دقیقا از جایی که نسخه قبلی تمام شده، شروع می‌شود و قهرمان بازی سعی می‌کند که از هر چیزی که جان او را تهدید می‌کند، مانند تله‌ها و ارازل و اوباش جان سالم به در ببرد! در بازی The House of Da Vinci 3، شما به همراه خود داوینچی و گروهی از دوستان و دشمنان باید راه خود را در نقشه‌ای پر از جادو، ماشین آلات، توطئه‌ها و تعداد بسیار زیادی پازل‌ها پیدا کنید و پیش بروید.

پازل‌ها در بازی The House of Da Vinci 3

همانند نسخه‌های قبلی، نقطه عطف این بازی پازل‌ها هستند؛ منظور از پازل ، تعداد خیلی زیادی از پازل هاست! این پازل‌ها اکثرا توسط خود لئوناردو کشف، طراحی و ساخته شده‌اند و متاسفانه لئوناردو نیز کمکی در حل آنها به شما نمی‌کند؛ حال اینکه آیا می‌توانیم حریف نبوغ داوینچی بشویم یا نه، به ما بستگی دارد. البته یک سیستم راهنمای سخاوتمند نیز در بازی وجود دارد که تا 3 راهنمایی را بدون جریمه ارائه می‌کند. یکی از مزایای دیگر بازی، نفس‌گیر بودن آن است و کمتر پیش می‌آید که یک بازی معمایی بتواند هیجان انگیز باشد؛ ان موضوع را خصوصا در ابتدای بازی می‌توانید حس کنید که باید فرار کنید اما ماشین زمان شما خراب است و موش‌ها نیز راه خروجی را مسدود کرده‌اند! اینکه این بازی دارای هیجان است، تنها به دلیل داستان مناسب و شخصیت‌پردازی جالبی است که بیشتر بازی‌های معمایی دیگر از آن بی‌بهره هستند.

نکته جالب درباره پازل‌های The House of Da Vinci 3، این است که نمی‌توانید تنها با فکر کردن آنها را حل کنید؛ بلکه نیازمند عمل و آزمون و خطا هستید! ساختار پازل‌ها معمولا ماشینی هستند و منطق بسیار جالب برای حل شدن دارند که تا این منطق را حس نکنید، امکان درک آن وجود ندارد. تمامی پازل‌ها و معما‌ها از هر کلیشه‌ای دور هستند و کمتر پیش می‌آید که نمونه یا مکانیک مشابه یک پازل بازی The House of Da Vinci 3 را در بازی دیگری دیده باشید. البته راهنمایی‌های زیادی برای حل پازل‌ها در اینترنت وجود دارد اما یادتان باشد که به این بازی آمده‌اید تا هوش خودتان را بسنجید و رقابتی وجود ندارد.

گرافیک و جلوه‌های بصری بازی The House of Da Vinci 3

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث موفقیت The House of Da Vinci 3 شده، گرافیک عالی و پر جزئیات آن است؛ البته فراموش نکنید که در مورد یک بازی موبایل صحبت می‌کنیم. فضا‌سازی بازی کاملا بر اساس دوران رنسانس شکل گرفته و جزئیات این بازی، از معما‌ها تا پازل‌ها گرفته تا مکان‌ها و ابزارها، همگی به بهترین شکل ممکن ساخته شده‌اند و یک حس عجیب هیجان و کنجکاوی را به شما القا می‌کنند. فضاسازی بازی The House of Da Vinci 3 به شدت تلاش می‌کند تا واقع‌گرایانه باشد اما جلوه‌های فانتزی نیز در این بازی بسیار هستند. ظاهر شخصیت‌ها، خصوصا چهره پردازی لئوناردو به خوبی صورت گرفته و بسیار واقع گرایانه و تحسین‌برانگیز است .

ساختار ظاهری پازل‌ها به عنوان قسمت اصلی بازی بسیار جالب است. در ابتدا بدانید که پازل‌ها اصلا شبیه به هم نیستند (البته در دو نسخه قبلی نیز به همین صورت بود) و علاوه بر مکانیک هر پازل، ظاهر پازل نیز متفاوت است و خود این موضوع که با فضای هر پازل آشنایی ندارید، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

صدا گذاری

کمتر پیش می‌آید که در بازی The House of Da Vinci 3 با دیالوگ رو به رو باشیم؛ اما صدا گذاری بخش‌های دیگر، خصوصا عناصر معماهای بازی به شدت واقع‌گرایانه بوده و به صورتی است که حس می‌کنید واقعا در حال کار کردن با چوب، سنگ، آهن و … هستید. همچنین موسیقی بازی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ این موسیقی عمیقا شما را به دوران رنسانس می‌برد و با حال و هوای بازی همخوانی دارد.

بازی The House of Da Vinci 3

بازی The House of Da Vinci 3

جمع بندی

بازی The House of Da Vinci 3، از معدود بازی‌هایی است که بر روی موبایل با کیفیتی به‌مانند کامپیوتر اجرا می‌شود! این بازی برای سیستم عامل اندروید و ios روانه بازار شده و دارای نکات مثبت زیادی است که برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

داستان غنی
صدا گذاری مناسب
معماهای هوشمندانه
فضاسازی و گرافیک عالی
مکانیک جالب و نوآورانه پازل ها
سرگرم‌کننده بودن و آموزنده بودن بازی

در مقابل تمام این مزایا، تنها مشکل بازی The House of Da Vinci 3این است که این بازی در استورها به صورت رایگان وجود ندارد و با توجه به تحریم‌های موجود، متاسفانه برای دانلود آن نیاز است تا به مراجع غیر رسمی مراجعه کنید . بنابراین، پیش از دانلود حتما از اعتبار ارائه دهنده اطمینان حاصل کنید. ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا تمام جزئیات آخرین قسمت از سری بسیار پر سر و صدای The House of Da Vinci 3 را به شما معرفی کنیم؛ حال این تصمیم شماست که نبوغ خود را مقابل لئوناردو داوینچی قرار بدهید یا خیر!

برای آشنایی با بازی های دیگر  به مجله بازی ایموجو مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 نظرات
  1. عباس ابادی می گوید

    سلام اوایل بازی یه اهرم پیدا کردم بعد سرهمش کردم نمیدونم کجا استفاده میشه

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر بعد از اتصال 2 تکه بهم اهرم به دست امده رو برای حرکت دادن چزخ دنده استفاده کنید ( چرخدنده ای که تیکه اول اهرم رو ازش جدا کردین )

  2. گابریل می گوید

    سلام اون در اول بعد از گرفتن توپ یه چرخ دندس برای چی استفاده میشه برای من جلو تر نمیره؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقتتون بخیر اون چرخ دنده برای بالا کشیدن دوباره لوستره شما باد دوباره لوستر رو بالا بکشد و دوباره رها کنید

  3. قربانی می گوید

    سلام گوی رو باید کجا استفاده کنم ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر شما برای باز کردن تمام قفل ها باید از گوی استفاده کنیدبارسیدن به قفل ها روی گوی بزنید تا فعال بشه و بتونید قفل هارو باز کنید

  4. حسنی می گوید

    سلام بازی گرافیک خوبی داره و اگه عاشق حل کردن معماها هستین این بازی رو به شدت بهتون پیشنهاد میدم

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر ممنون از نظر شما دوست عزیز

  5. نبات می گوید

    سلام یسری وسایل از بین وسایلی که میگرم میفته نمیشه گرفتشون ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر یسری رو خیر نمیشه گرفت و اهمیتی نداره

  6. غلامی می گوید

    سلام خسته نباشید من به یه مرحله ای رسیدم که باید یه چرخ دنده رو کامل کنم ولی نمیتونم کسی حلش کرده ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقتتون بخیر ممنون اگر منظور شما صفحه ای هست که با دستگیره پایینش باز میشه شما باید راه های مسدود شده رو باز کنید بهتره چرخ دنده رو به قسمت بالای صفحه ببرید سمت راست و چند بار بچرخونید تا راه برای شما باز بشه.

  7. رودسرابی می گوید

    سلام تو مرحله اتاقکی که قطار داره یه همچین چیزی من کلید رو درست کردم ولی به هیچ دری نمیخوره

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقتتون بخیر کلید ساخته شده برای در ها نیست پایین در وردی یه طاقه هست روی اون کلید کنید و کلید رو برای باز کردن امتحان کنید

  8. مزینانی می گوید

    سلام توی مرحله ای که یه زنگوله و یه اهرم میده گیر کردم پله هارو باز کردم ولی جایی نمیشه رفت

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر از گوی استفاده کنید بالای پله ها دریچه ای برای ورد به مکان جدید برای شما باز میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.