شرکت Unity بابت طرح قیمتگذاری جدید عذرخواهی میکند
هنگامی که شرکت موتور بازی سازی Unityهفته گذشته تغییری در طرح قیمت گذاری خود اعلام کرد، پاسخ توسعه دهندگان به این تغییر به شدت منفی بود. این تغییر به این معنی است که با عبور از مقدار اولیه تعیینشده برای هر بازی هر بار که بازیها نصب میشوند، هزینه افزایش مییابد.
علاوه بر انتقاد توسعه دهندگان بازی، برای شرکت یونیتی یک “تهدید بالقوه” ارسال شد که به اندازه کافی جدی بود و شرکت دو دفتر خود را تعطیل کرد و پس از دریافت آن جلسه مدیر عامل را لغو کرد.
اکنون شرکت یونیتی عذرخواهی رسمی کرده و توضیح داده است که در سیاست اعلام شده تغییراتی ایجاد خواهد کرد. بیانیه این شرکت اینطور شروع میشود: ما نظرات شما را شنیدیم و به دلیل ایجاد نگرانی ناشی از سیاست هزینه زمان اجرا در بازی که در روز سه شنبه اعلام کردیم عذرخواهی میکنیم. ما در حال صحبت با اعضای تیم، جامعه، مشتریان و شرکای خود هستیم و تغییراتی را در این خط مشی اعمال خواهیم کرد. چند روز دیگر یک به روز رسانی را در این مورد به اشتراک خواهیم گذاشت. از بازخورد صادقانه و انتقادی شما متشکرم.
تغییر قیمت به عنوان مانعی برای گنجاندن بازیها در بستهها، هدایا و خدمات اشتراکی مانند Game Pass تلقی میشد. همچنین به دلیل اعمال آن بر روی بازیهایی که قبلاً منتشر شدهاند، تا زمانی که پس از اجرایی شدن خطمشی جدید در ۱ ژانویه ۲۰۲۴، همچنان توزیع میشوند، مورد انتقاد قرار گرفت.