AD

کاهش 10 درصدی ترافیک ChatGPT

0 88

ترافیک جهانی به وب‌سایت ChatGPT OpenAI بین ماه‌های می‌تا ژوئن حدود 10 درصد کاهش یافت و این اولین باری است که تعداد بازدیدکنندگان این مدل زبانی از زمان راه‌اندازی آن در نوامبر کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط  analytics biz Similarweb، این ابزار تولید متن به سرعت وایرال شد و گفته شد که سریع‌ترین برنامه وب در حال رشد در تاریخ اینترنت است و تا ژانویه سال 2023  حدود 100 میلیون کاربر فعال ماهانه جذب می‌کند.

اگرچه OpenAI و کسب‌وکارهای رقیب در زمینه هوش مصنوعی مدل‌های زبانی دیگری را توسعه داده بودند، اما به دلیل اینکه ChatGPT  رایگان بود، به ظاهر کاملاً توانا بود و به طور گسترده در دسترس بود، کاربران اینترنتی به سایت هجوم آوردند، نرم افزار را آزمایش کردند و از آن خواستند تا انواع متن مانند ایمیل، مقاله یا کد را تولید کند.

ChatGPT هیاهوی هوش مصنوعی مولد را به اوج خود رساند. توانایی آن در انجام وظایف زبان طبیعی مانند پرسش و پاسخ و خلاصه کردن ذهن‌ها را درگیر خود کرد. اما آخرین داده‌های Similarweb نشان می‌دهد که هیجان اولیه برای ChatGPT در حال فروکش کردن است.

به گفته  Similarweb، در ماه ژوئن، ترافیک جهانی از دسکتاپ و موبایل به وب سایت ربات 9.7 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. در ایالات متحده 10.3 درصد کاهش یافته است. به طور مشابه، تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد در سراسر جهان 5.7 درصد کاهش یافته است. همچنین کاربران زمان کمتری را برای تعامل با ChatGPT  صرف می‌کنند و تعامل در ماه می‌نسبت به ماه قبل 8.5 درصد کاهش یافته است.

کاهش-ترافیک-chatgpt

ChatGPT ترافیک بیشتری نسبت به ربات جستجوی اینترنتی Bing AI مایکروسافت و  Character.AIدارد. همچنین Bard مربوط به گوگل نیز ترافیک کمی دارد.

با توجه به اینکه داده‌های کافی از دیگر توسعه‌دهندگان وجود ندارد و اپلیکیشن استارت‌آپ‌هایی مانند Inflection.AI  به تازگی شروع به کار کرده‌اند، گفتن اینکه آیا این نشانه‌ای است که شور و شوق در رابطه به چت بات‌ها در حال فروپاشی است یا خیر دشوار است. کاهش زمان صرف شده در وب‌سایت ChatGPT لزوماً به این معنی نیست که علاقه مردم کم شده است، بلکه ممکن است کاربران زمان کمتری را برای بررسی قابلیت‌های آن صرف کنند.

کاهش-ترافیک-chatgpt

مدل‌های  OpenAI، از جمله سری GPT آن، از طریق API و Microsoft Azure در دسترس هستند، و بنابراین کاهش استفاده از وب‌سایت ChatGPT ممکن است به دلیل جابجایی افراد به این رابط‌ها باشد.

همچنین این واقعیت وجود دارد که حداقل در ایالات متحده، مدارس برای تابستان در حوالی ژوئن تعطیل می‌شوند و یکی از کاربردهای بزرگ ChatGPT پاسخ دادن به سوالات تکالیف است. این ممکن است به توضیح کاهش استفاده از وب‌سایت ربات کمک کند.

موتور جستجوی Bing مایکروسافت که خود را با مدل OpenAI GPT-4  مجهز کرده است طبق آمار StatCounter  در حال حاضر 8.7 درصد از بازار جهانی جستجوی دسکتاپ را به خود اختصاص داده است که از 6.8 درصد در ماه می‌افزایش یافته است. گوگل به ترتیب با 84 درصد و 96 درصد بر دسکتاپ و موبایل برتری دارد.  Bingجدید مجهز به هوش مصنوعی از طریق Microsoft Edge قابل دسترسی است که در ماه ژوئن 11 درصد از بازار جهانی مرورگرهای دسکتاپ را در اختیار داشت. Chrome پیشرو از 66 درصد در ماه می‌به 61 درصد کاهش پیدا کرد که ظاهراً به دلیل افزایش رشد مرورگرهای دیگر مانند Safari اپل است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی در رسانه ایموجو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.