AD

بازی high on life؛ ترکیبی آشفته از طنز و تخیل

12 862

بازی High On Life، یک تقابل جذاب از نقاط قوت و ضعف و اختلاف نظرها است! نقد‌های شدید و سنگینی به این بازی وارد شده و با وجود اینکه برخی از این نقدها واقعا صحیح هستند، اما در مورد برخی موارد دیگر به درستی قضاوت نشده است. تریلر طنز این بازی دقیقا نقطه شروع نقدها، هم از سمت منتقدین و هم از سمت سایت‌های معتبر حوزه گیم در سراسر دنیا شد و در بین تمام این نقد‌ها، نقاط قوت این بازی نادیده گرفته شده‌اند.

در صورتی‌که قصد دارید نگاهی بهتر و شفاف‌تر به جزئیات بازی high on life داشته باشید، تا انتهای این نوشته از سری مقالات نقد و بررسی بازی ایموجو با ما همراه باشید.

 

بررسی کلی High On Life

بررسی کلی High On Life

باز High On Life یک بازی اول شخص در سبک شوتر است که داستانی فانتزی، کلیشه‌ای و جالب دارد که در همان ابتدای کار این داستان با زبان طنز به مخاطب ارائه می‌شود. همین موضوع می‌تواند نشان دهد که شرایط و فضاسازی طنز، آنقدرها که در دنیای فیلم و سریال محبوبیت دارد، در بازی‌ها محبوب نیست و خیلی نباید روی آن حساب کرد! به داستان این بازی در ادامه خواهیم پرداخت اما به صورت کلی بدانید که باز هم سیاره انسان‌ها توسط بیگانه‌هایی عجیب و با هدفی بسیار عجیب‌تر مورد حمله قرار گرفته است.

دلیل اصلی نقد‌های وارده بر این بازی، شوخی‌هایی است که در سرتاسر این بازی به صورت بی‌هدف پخش شده‌اند! این شوخی‌ها در اکثر مواقع نابه جا و نامفهوم هستند و افراد زیادی نمی‌توانند به خوبی با این فضا‌سازی طنز ارتباط برقرار کنند؛ خصوصا اگر شخصی تسلط به زبان انگلیسی نداشته باشد. البته که برخی از افراد نیز از این شوخی‌ها استقبال می‌کنند. نه تمام داستان بازی بلکه بخش زیادی از آن بر شوخی‌ها استوار است و اگر این شوخی‌ها را از بازی بگیریم، تقریبا چیز زیادی از بازی نمی‌ماند. بازی High On Life سبکی علمی تخیلی نیز دارد اما آنقدرها عمیق نیست که بتواند به صورت مجزا در نظر گرفته شود.

 

داستان بازی High On Life

داستان بازی High On Life

اگر خاطرتان باشد گفتیم که داستان بازی high on life با حمله آدم فضایی‌ها به زمین شروع می‌شود اما موضوع مهم‌تر، همان هدف عجیبی است که دارند. این موجودات بیگانه قصد خوردن ما را ندارند، نمی‌خواهند ما را به بردگی بکشند و قصد تصرف زمین را هم ندارند؛ بلکه تنها می‌خواهند ما را به عنوان مواد مخدر مصرف کنند! شاید بپرسید چگونه که باید بگوییم این موجودات تکنولوژی تبدیل انسان به ماده مخدر را دارند و خب بدیهی است که وظیفه شما این است که جلوی این هدف پلید و عجیب آنها را بگیرید.

 

اگر قدری بیشتر در بازی پیش بروید، متوجه خواهید شد که تنها با چند موجود فضایی درگیر نیستید بلکه یک باند مواد مخدر در زمین مستقر شده که اگر جلوی آنها گرفته نشود، کل نژاد انسان از بین خواهد رفت.

 

کاراکتر اول این بازی که شما کنترل او را در دست دارید حتی نام مشخصی ندارد و معمولا با نام جایزه بگیر آن را صدا می‌کنند. موضوع دیگری که نقدهای زیادی را به همراه داشته، همین داستان غیر منطقی و عجیب است که از شدت تخیل گاهی اوقات به مسخرگی می‌زند! البته برخی از افراد چنین موضوعی را می‌پسندند اما برخی دیگر، خصوصا طرفداران بازی‌های واقع‌گرایانه ابدا نمی‌توانند با چنین شرایطی کنار بیایند.

 

سیستم مبارزات High On Life

بازی High On Life یک بازی شوتر است و در چنین بازی‌ای سیستم مبارزات بسیار اهمیت دارد و مشکل دیگر بازی دقیقا از اینجا شروع می‌شود. دو ایراد و نقد قبلی‌ای که پیشتر مطرح کردیم شاید سلیقه‌ای بودند اما این مورد استانداردهای یک بازی مناسب را زیر سوال می‌برد و آن این است که شما هیچوقت در این بازی احساس خطر و هیجان نمی‌کنید! هوش مصنوعی مبارزات این بازی دشمنانی بسیار ضعیف خلق کرده که کشتن آنها از آب خوردن هم راحت‌تر است و حتی باس فایت‌های بازی نیز بسیار ساده هستند.

 

حتی اگر بازی High on Life را یک بازی سبک شوتر و تیراندازی عالی در نظر بگیریم، صرفا داشتن تنها پنج اسلحه برای گیم پلی بیش از 15 ساعت کافی نیست.

 

مشکل دیگر درباره مبارزات این بازی این است که تقریبا در سرتاسر بازی باید در حال مبارزه با موجوداتی ضعیف باشید و خیلی کم پیش می‌آید که بیگانگان شما را به حال خود رها کنند و همین موضوع باعث می‌شود خط داستانی و جزئیات بازی در انبوه دشمنان گم شوند.

همچنین امکان ارتقا تکنولوژی‌های مورد استفاده و خرید مواد جدید در بازی مانند اسلحه‌ها و لباس‌ها نیز وجود دارد اما همه اینها تقریبا هیچ تفاوتی را در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کنند.

 

گیم پلی بازی High On Life

گیم پلی بازی High On Life

همانند موارد قبل، بسیاری از افراد معتقد هستند که گیم پلی این بازی مسخره است و برخی دیگر نیز آن را جذاب می‌دانند اما از نظر فنی باید بگوییم که این بازی شرایط مناسبی از نظر گیم پلی دارد. گیم پلی این بازی عناصر مختلفی دارد و این عناصر به خوبی توانسته‌اند با هم ارتباط برقرار کنند. در یک بازی شوتر مهم‌ترین عنصر گیم پلی اسلحه است که در این بازی، اسلحه‌ها ساختاری جالب و بامزه اما در عین حال کشنده و کاربردی دارند و مهم‌تر اینکه دشمنان واکنش‌های متفاوتی به هر اسلحه نشان می‌دهند. جالب است بدانید که اسلحه‌های این بازی زنده هستند! صورت دارند و با شما حرف می‌زنند.

این بازی دارای گیم پلی‌ای مشخص است اما در این بین ماموریت‌های فرعی نیز وجود دارند. این ماموریت‌ها امکان کسب امتیاز بیشتر برای خرید آیتم و اسلحه را می‌دهند اما به واسطه اینکه تقریبا هیچ عنصر ارزشمندی در بازی وجود ندارد و همچین عناصر مهم با ماموریت‌های اصلی قابل کسب هستند، افراد خیلی به انجام این ماموریت‌های فرعی نمی‌پردازند.

 

گرافیک و فضاسازی بصری

گرافیک بازی یکی از نکات مثبتی است که در بین نقاط ضعف بازی گم شده. گرافیک این بازی شرایط بسیار مناسبی دارد و تمامی عناصر به خوبی به تصویر کشده شده‌اند. رفتار بصری عناصری همچون تفنگ‌ها، دشمنان و محیط قابل قبول است و به صورت کلی می‌توان در سرتاسر بازی عناصر طنز را مشاهده کرد. همچنین نورپردازی‌ها کاملا به‌اندازه و مناسب هستند و از این نظر در بازی ابدا اذیت نخواهید شد.

 

صدا گذاری و جلوه‌های صوتی

اما می‌رسیم به تنها عنصری از بازی High On Life که می‌توان آن را عالی در نظر گرفت! صدا گذاری بازی در بهترین شرایط ممکن است و تمام شخصیت‌ها صدایی مناسب دارند. دیالوگ‌های بازی با لحنی ظنز و شفاف بیان می‌شوند که در صورت تسلط نسبی به زبان انگلیسی و دارا بودن قدری روحیه طنز، می‌توانند شما را حسابی بخندانند.

 

عملکرد فنی بازی High On Life

گرافیک بازی High On Life

عملکرد فنی بازی تقریبا در حد فاجعه بار است! این مشکلات فنی به نحوی هستند که انگار سازندگان تمام تلاش خود را برای طراحی جوک‌های بازی به کار گرفته‌اند. باگ‌های ریز و درشت و لگ‌های بازی آنقدر هستند که نمی‌توان تحلیلشان کرد و در برخی از موارد این مشکلات انقدر روی اعصاب می‌روند که حتی برخی اوقات مجبور می‌شوید فایل ذخیره خود را حذف کنید!

گذشته از باگ‌های بازی، برخی فرایند‌ها مانند کشته شدن دشمنان به قدری بد طراحی شده که شاید از نگاه کردن به آنها خودداری کنید!

 

سیستم مورد نیاز نصب بازی High On Life

همانطور که پیشتر گفته شد، بازی High On Life دارای گرافیک بالا و وضوح تصویر بالایی است اما این گرافیک با بهینه سازی‌های زیادی همراه است که همین موضوع باعث شده تا نیاز به سیستم خیلی بالا رده‌ای برای نصب آن نداشته باشید.

 

سیستم مناسب برای این بازی به شرح زیر است:

Requires a 64-bit processor and operating system

OS: Windows 10 64-bit

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4430K CPU @ 3.00GHz (4 CPUs)

Memory: 8 GB RAM

Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1060 (3GB)/AMD Radeon R9 290x (4GB)

DirectX: Version 11

Storage: 50 GB available space

 

سیستم پیشنهادی :

Requires a 64-bit processor and operating system

OS: Windows 10 64-bit

Processor: Intel(R) Core(TM) i5-6402p CPU @ 2.80GHz (4 CPUs) / AMD Ryzen 5 2600 (3.4 GHz)

Memory: 8 GB RAM

Graphics: NVIDIA GeForce GTX 2060 (6GB)/AMD RX 5600 XT (6GB)

DirectX: Version 12

Storage: 50 GB available space

 

آیا بازی High On Life ارزش تجربه کردن دارد؟

در این نوشته تلاش کردیم تا یکی از بی‌منطق‌ترین و عجیب‌ترین بازی‌های جهان را معرفی کنیم! بازی‌ای که در آن تفنگ‌ها صورت دارند و صحبت می‌کنند، آدم فضایی‌ها به جای اینکه دنبال تصاحب زمین باشند در زمین به دنبال مواد مخدر می‌گردند و از همه عجیب‌تر اینکه موجودات بیگانه دارای شوخی طبعی هستند! این بازی از اولین روز معرفی تا به امروز به صورت بی‌رحمانه‌ای تحت شدیدترین نقد‌ها گرفته است و همین موضوع باعث شده که بازی High On Life به اندازه کافی شناخته نشود؛ هر چند که این بازی نقاط ضعف زیاد و عمیقی دارد.

بازی High On Life را نصب کنید اگر:

  • به دنبال یک فضا‌سازی طنز هستید
  • فضاسازی‌های فانتزی را دوست دارید
  • علاقه‌مند به داستان‌های عجیب هستید
  • به دنبال یک مینی گیم سبک و سرگرم‌کننده هستید

در مقابل، این بازی از نظر فنی تعریفی ندارد و در صورتی‌که به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشید، نمی‌توانید به خوبی شوخی‌های بازی high on life که بخش اصلی بازی هستند را درک کنید. همچنین سیل عظیم دشمنان و تکراری بودن مبارزات ممکن است شما را خسته کند و اگر به دنبال بازی‌ای هستید که همراه بتواند شما را غافلگیر کند، High On Life مناسب شما نخواهد بود.

در صورتی‌که تجربه خاصی از این بازی دارید و نکته مهم دیگری را در روند بازی مشاهده کرده‌اید، حتما در قسمت کامنت‌های emojo با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 نظرات
  1. احدنیا می گوید

    سلام من متن همون اولش گیر کردم تفنگه یه چیزی ازم میخواد نمیفههمم /:

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر یه قطعه قرمز به تفنگ متصل ازتون میخواد جداش کنید

  2. مقیمی می گوید

    سلام میخوام لباس رو بگیرم یه چیزی میخواد کسی میدونه از کجا بگیرم ؟؟؟؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر از شما لایسنز میخواد یکم جلوتر برین با راهنمایی های خود بازی میتونید پیداش کنید

  3. حیدری می گوید

    سلام وقتتون بخیر لایسنز کردن لباس به چکاری میاد؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر لباستون انتی باکتری میشه بهتون یسری قابلیت میده که میتونید داخل بازی ازشون استفاده کنید

  4. چشمک می گوید

    سلام حرفای اسلحه تاثیر داره رو بازی اخه من زبانم اصلا خوب نیست ؟؟؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام بله اسلحه شمارو داخل بازی راهنمایی میکنه

  5. اصغری می گوید

    سلام چجوری سکه جمع میکند ؟؟؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر یسری موجود جعبه شکل بزرگ هستن با شلیک به اون ها سکه دریافت میکنید

  6. روشنی می گوید

    سلام وقتتون بخیر ایا بازی قابل اپ گریته ؟؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر بله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.