AD

نقد و بررسی نسخه موبایل کال آف دیوتی (Call of Duty)

7 444

در این مطلب تصمیم داریم تا نقد کال آف دیوتی (Call of duty) را به شما ارائه دهیم، در ابتدا باید بگویم که نسخه موبایل کال آف دیوتی (Call of Duty) درست مانند نسخه های رایانه ی شخصی و کنسول ها می باشد و چیزی از آن ها کم ندارد.

مدت ها بود که این بازی می خواست به روی موبایل بیاید البته با مخالفت هایی روبرو بود. اما اکنون نسخه فرنچایز (franchise) با حالت های چند نفره و رقابتی در عنوان نسخه موبایل کال آف دیوتی ارائه شده است. در گذشته ما بازی های زیادی دیده ایم، به طور مثال بازی های کو آپ زامبی یا یک بازی تک نفره استراتژیک مانند کلش آف کلنز که شما فقط با ساختمان ها سر و کار دارید، اما هرگز این بازی ها مانند نسخه موبایل کال آف دیوتی یک بازی چند نفره نبوده اند. در ادامه این مطلب از رسانه بازی موبایل ایموجو به معرفی بیشتر این بازی و ویژگی ها آن خواهیم پرداخت.

خواندن این مطلب هم می تواند برای شما جذاب باشد: نقد و بررسی تخصصی بازی Hellblade (هل‌بلید)

نقد کال آف دیوتی

در نقد کال آف دیوتی باید بگویم که این بازی شبیه به بازی موبایل PUBG می باشد. نسخه موبایل کال آف دیوتی توسط TiMi Studios ساخته شده است، که هم نسخه اندروید آن و هم نسخه iOS آن وجود دارد. این بازی یک بازی تیر انداز آنلاین می باشد که دارای نقشه های محبوب Modern Warfare و Black Ops می باشد. این بازی نیز یک نمونه از بازی های نبرد رویال می باشد.

این بازی بسیار شگفت انگیز می باشد. نسخه موبایل کال آف دیوتی بر خلاف بازی فری فایر نیازمند گوشی های رده بالا می باشد به طوری که این بازی بر روی آیفون ۱۱ به خوبی کار می کند.

این بازی همان توانایی های رزمی که در دسته ژانری این بازی باید وجود داشته باشد را روی خود دارد. در نقد کال آف دیوتی راجع به موسیقی باید بگویم که  دارای یک پاپ رضایت بخش می باشد که در هنگام چاقو زدن به پشت کسی تنشی در گوش شما ایجاد می کند. نسخه موبایل کال آف دیوتی، دارای حالت های مختلف از جمله Deathmatch تیمی، Domination منطقه ای و حالت لذت بخش Gun می باشد. علاوه بر این ها ۲۰ نوع سلاح در اختیار شما قرار داده شده است. مسابقه های ۵ به ۵ کوتاه است، با این حال ممکن است چند دقیقه طول بکشد، در کل نسخه موبایل کال آف دیوتی برای زمان های کوتاه طراحی شده است.

نسخه موبایل کال آف دیوتی

نسخه موبایل کال اف دیوتی برای گوشی ها و تبلت های هوشمند طراحی شده است. اما وقتی در نقد کال آف دیوتی به سمت کنترل های این بازی می رویم، می فهمیم که یک صفحه خیلی شلوغ وجود دارد. بدیهی است که بگوییم این کمی برای شما آزار دهنده می باشد. در بالای صفحه شما نسبت دفعاتی که شما می میرید و دشمنانتان را می کشید را خواهید دید. شما باید مراقب این باشید که کسی شما را نکشد.

نسخه موبایل کال آف دیوتی گزینه های کنترلی متعددی و برخی از سفارشی سازی ها را به شما ارائه می دهد، من یک سفارشی سازی برای خودم انجام داده ام. با این سفارشی سازی توانستم اسلحه خودم را تنظیم کنم تا هر هدف را که در تیر رس قرار دادم اسلحه به صورت اتوماتیک شلیک کند. شلیک خودکار با یک اسلحه مسلسل زیاد جالب نمی باشد.

نسخه موبایل کال آف دیوتی

حالت جنگ رویال در نقد بازی کال آف دیوتی

در کنار چند نفره بودن این بازی یک حالت جنگ رویال ۱۰۰ نفره کاملا شبیه Blackout در Call of Duty: Black Ops 4 است. این دقیقا همان نقشه نمی باشد اما نسخه موبایل کال آف دیوتی سعی بر این داشته است که به طور مشابه این مکان ها را در اختیار شما قرار دهد. با توجه به مقیاس بزرگ تر نقشه ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد، در این حال ممکن است خرابی های بیشتری جلو روی شما قرار گیرد. البته میدان جنگ هنوز هم خیلی فشرده است، من خودم در ۱۳ دقیقه این بازی را انجام دادم.

فراتر از کنترل های لمسی، علامت سوال دیگری که ممکن است در نقد کال آف دیوتی برای شما پیش می آید رایگان بازی کردن این بازی می باشد. کنتور های قدیمی انرژی freemium در اینجا خوشبختانه وجود ندارند، به علاوه لازم نیست تبلیغات ویدیویی را بین مسابقات یا موارد مشابه مشاهده کنید. به این معنا که بازی به طرز شگفت آوری راحت و جذب کننده است. شما می توانید این بازی را هر چند ساعت که دلتان می خواهد بازی کنید.

با این حال، تکرار هایی را در این بازی خواهید دید، من تا به حال شش هشدار مستقیم روی صفحه نمایش در مورد معاملات مختلف و تبلیغات را در هنگام باز کردن بازی مشاهده کرده ام، در این پیام ها به شما گفته می شود که شما با پرداخت صد دلار می توانید از مزایای بیشتری در این بازی برخوردار شوید.

تجربه یک طرفدار بازی کال آف دیوتی

من هرگز نمی خواهم به ارزش ۲۰ دلار پول واقعی برای باز کردن یک اسپری رنگ AK117 بپردازم، البته اگر شما با این نوع تبلیغ ها مشکل ندارید و این بازی را دوست دارید، پس آن را امتحان کنید.

با همه ی این اذیت های میان بازی، من از این بازی لذت می برم، گرچه به نظر من قرار نیست که ما طرفدار های کنسول و رایانه های شخصی را به سمت موبایل جذب کنیم. هر چقدر هم که نسخه موبایل کال آف دیوتی جذاب به نظر برسد نمی تواند بهتر از Call of Duty : Modern Warfare باشد.

هفته اولی که این بازی برای دانلود در دسترس قرار گرفت به شدت توانست مخاطب جذب کند، به طوری که حدود صد میلیون دانلود انجام شد. نسخه موبایل کال آف دیوتی در اصل ایده های اصلی و هسته ای خود کال آف دیوتی اصلی را دارد. امیدوارم که از این پست ایران موجو راجع به نقد کال آف دیوتی خوشتان آمده باشد. اگر به بازی های موبایلی علاقمند هستید و می خواهید به بررسی این بازی ها بپردازید، کافی است که به دسته نقد و بررسی بازی در وب سایت ایموجو مراجعه فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 نظرات
  1. Poriya می گوید

    بهترینه هرچی بگم کم گفتم ولی حیف زامبی رو اط سیزن ۳ ب بعد برد و سیزن ۴ زد توی فاز بلک اپس ۳ و رباتی کرد همه چیو ولی واقعا ارزش بازی داره و همه جور اماکانات با ایتم هایی داره ک برای هر سبک بازی کمپر یا راشر اسنایپر یا گانر خوبه

  2. Mahan می گوید

    بازی خیلی خوبی ولی بتل رویال رو فقط ب دلیل این ک از بازی های دیگ عقب نمونه اورده وگرنه اصل کالاف ب مولتیشه و بتل نباید داشته باشه ولی بتل رویالشم جذابه و ایتما و سبک های مختلف بازی توش وجود داره

  3. Esi می گوید

    پر کیفیت تز از هر بازی دیگه ای در بتل رویال هیجان دار و سخت دارای ایتم های زیاد ک هر پلیر سبک جدایی داره مثلا یکی‌شیلد میزنه و یکی زامبی پهباد ولی نامردی بازی اینجاست ک برای ایران پینگ ها ک خوب شده شده ۵۰ برای خارج از ایران شده ۲۰ و اختلاف پینگ یکم نامردیه و حتی اونا ک روی کامپیوتر و پی اس فور بازی میکنن خیلی سریع عکس العمل نشون میدن و میزنن ک این هم نامردی ب حساب میاد ولی با همه این ها چیتر نداره و عالیه

  4. اشکان محمدی می گوید

    عالیه حرفی برا گفتن نیست مپ بتل رویالش‌ از بزرگ ترین مپ هاس ب زودی اپدیت میده میشه ۳ گیگ نیم و کیفیتش ۳ برابر میشه این بازی همه چی تکمیله

  5. ×Mehdi× می گوید

    عالیه فقط ریجن ریجن ک کردن خیلی بده ریجن هند همه چیز مفته حالا اوردرز حد وسطه و کانادا خیلی گرونه چرا همرو ی ریجن نکرد :/

  6. رنجبر می گوید

    سلام وقت بخیر من میخوام با دوستام بازی کنم از کجا باید ادشون کنم ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر شما باد وارد بخش FRIENDبشید گزینه ADDFRIENDS رو انتخاب کنید و داخل مربع SEARCHاسم فرد مورد نظر رو سرچ کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.