AD

نقد و بررسی بازی کلش رویال

5 427

در این مقاله از سایت ایموجو قصد داریم به نقد و بررسی بازی کلش رویال که یکی دیگر از محصولات کمپانی سوپرسل می باشد و پس از بازی کلش آف کلنز روانه بازار شد بپردازیم. در این بازی شما در دو حالت می توانید بازی کنید، یک به یک یا دو به دو، البته مسابقه های گوناگونی برای شما در نظر گرفته شده است تا بتوانید کارت ها را به دست آورید، اما این را بدانید این ممکن نیست که شما همه ی کارت هایتان را بتوانید ارتقا دهید.

خواندن این مطلب هم می تواند برای شما جذاب باشد: نقد و بررسی بازی Bioshock 1 (بایوشاک)

نقد بازی کلش رویال (Clash Royale)

بازی کلش رویال یکی از برترین بازی های موبایلی می باشد که ما مطمئن هستیم شما را جذب می کند. کمپانی supercell این بازی را پس از کسب موفقیت در بازی کلش آف کلنز روانه بازار کرد. با ایموجو همراه باشید تا نقد کلش رویال را به صورت کامل و تخصصی بخوانید.

Day، Boom Beach Hey و Clash of Clans سه بازی فوق العاده کمپانی Supercell هستند که این شرکت را به یک شرکت ثروتمند تبدیل کرده است، پس از آن ها کلش رویال با آن مسابقه های جذب کننده و محبوبیت بالا در میان کاربر ها توانست بار دیگر پرچم این کمپانی را در جهان بالا ببرد.

پیشنهاد ما در نقد کلش رویال به شما این است که این بازی را دانلود کنید و لذت ببرید. اولین چیزی که در نقد کلش رویال به شما می گوییم این است که آموزش های موجود در این بازی بسیار ضعیف می باشد، رو راست بگوییم شما چیزی از آن ها نخواهید آموخت، اما خوب این گونه ام نیست و بعضی چیز ها برای نشان دادن به شما وجود دارد. به طور مثال برای کسی که تا حالا محیط را ندیده و به آن آشنایی ندارد، مناسب می باشد. چرا که به طور مثال آن را با مخزن (deck) و چیز های دیگر آشنا خواهد کرد.

نقد بازی کلش رویال (Clash Royale)

جم بازی کلش رویال

منتظر الماس های سبز رنگ یا همان جم ها (Gems) باید بمانید؟ آن ها را باید بپردازید تا همه چیز را زود تر به دست بیاورید و قفل های آن ها را باز کنید؟ این یک بازی فیس بوک است و الان سال ۲۰۱۰ است؟ هیچ زمانی شما برای فکر کردن به جواب این سوال ها ندارید، به خاطر این که فقط می خواهید بازی کنید. جالب اینجاست که این تجربه فوق العاده می باشد. صبر کنید که چرا او یک Musketeer لول ۵ دارد؟ mine من لول دو می باشد. سپس برای این که از این قضیه سر در بیاورد به خیلی از جاها می رود، در نهایت می فهمد که مشکلی وجود ندارد، اما او در سطح پایین می باشد و همه چیز بعداً بهتر خواهد شد. واقعا در ابتدا بسیار ساده لوح بوده است.

نقد کلش رویال از لحاظ سیستم رتبه بندی

در نقد کلش رویال متوجه این می شوید که سیستم رتبه بندی در این بازی مشکل دارد زیرا که در اکثر بازی ها سیستم بر این منوال می باشد که شما باید بر اساس توانایی های خود در بازی به سطح بالاتر بروید اما کلش رویال به این گونه نمی باشد، شما می توانید با بالا بردن کارت های خود به سطح بعدی راه پیدا کنید. ممکن است به خاطر این موضوع کسانی که توانایی کافی را برای سطح های بالاتر ندارند، به سطح بعدی دست پیدا کنند و باعث ایجاد نا همگونی شوند.

در بازی هایی مانند mobas یا csgo شما رتبه بندی می شوید و بازیکن های با مهارت کم در دسته خاصی قرار می گیرند، این موضوع باعث می شود که شما در هر سطح به اندازه کافی به چالش کشیده شوید، اما متاسفانه بازی Clash Royale به این شکل نمی باشد.

نحوه رتبه بندی در بازی کلش رویال

بله من می دانم که نقد کلش رویال در این موضوع بسیار زیاد می باشد، به نظر ما باید سطح ها را در این بازی بیشتر می کردند، به خاطر اینکه اگر کارت های شما به اندازه یک سوم ضعیف تر از طرف مقابل باشد، احتمالا شما نتوانید که حریف خودتان را شکست بدهید و این موضوع باعث خواهد شد تا شما از این بازی لذت کافی را نبرید.

نقد حالت دو به دو کلش رویال

این حالت مشکلات زیادی دارد، مردم از کارت های لول بالاتر نسبت به حالت یک به یک استفاده می کنند. زیرا برخی از آن ها فقط در حالت دو به دو بازی کرده اند و کارت های خود را در آن دسته از مسابقه ارتقا می دهند، اما بازی یک به یک را انجام نمی دهند که باعث می شود لذت بازی واقعی را نچشند، اما خوب بازی دو به دو هم دردسر های خود را دارد، برای مثال این را بگویم در بازی های دو به دو در بعضی اوقات شما نمی دانید که دوست شما هست یا نیست. کاری می خواهد انجام دهد یا نه. شما نمی دانید که او به شما کمک خواهد کرد یا به تیم مقابل.

نقد حالت دو به دو کلش رویال

پیشرفت کردن در بازی

دوباره باید بگویم که این مساله تا اکنون بار ها پست شده است، خود من شخصاً پست های زیادی راجع به این موضوع خوانده ام. در هر لول پیشرفت بسیار کم می باشد، به طوری که ارتقا سطح آن ها نیز مرحله به مرحله سخت تر می شود، به طوری که دو برابر اندازه قبلی را شما نیاز خواهید داشت تا به سطح بعدی کارت بروید. به غیر از سطح ۱۰ به ۱۱ که از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ عدد می خواهد.

اما این به چه معنی می باشد؟ به طور تقریبی در هر سطح شما نیاز به زمانی دو برابر خواهید داشت تا به روز رسانی به انجام برسد. این تا جایی پیش می رود که داستان بسیار برای شما سخت خواهد شد، به طوری که در سطح های بالاتر شما جابجایی را احساس نخواهید کرد.

به نظر ما این موضوع در این بازی جالب نیست که شما برای فرا رسیدن زمانی صبر کنید، شما هیچ وقت مهارت های خود را بهتر نخواهید کرد. فقط منتظر می مانید تا زمان خاصی سپری شود و شما به سطح بالاتر دست پیدا کنید این باعث خواهد شد که کسانی که از ابتدا در این بازی بوده اند، همیشه دارای برتری هایی نسبت به شما باشند. جالب این جاست که ممکن است بعد از مدت زمان سپری شده کارت هایی که به شما داده شود را دوست نداشته باشید، باز باید همین زمان را سپری کنید.

نکته:

در حالی که ساختن بازی برای شما زمان زیادی را خواهد گرفت، شما دو ماه به زمان برای گرفتن کارت های مورد نیاز در مسابقات احتیاج خواهید داشت. به دو ماه دیگر نیز نیاز دارید تا بتوانید جایزه های مسابقه های سطح یک را به دست آورید، سپس به چهار ماه برای مسابقات سطح ۲، ۸ ماه برای سطح ۳، سپس زمان بیشتری برای مسابقه های سطح ۴ که حداکثر سطح می باشد، در نهایت حتی همه ی کارت ها به شما داده نخواهد شد بلکه یک صندوق کوچک از کارت ها به شما داده خواهد شد تا بتوانید در سطح ۳ یا ۴ بازی کنید. در حالی که شما در همه ی این دوره ها در چالش خواهید بود و از مشکل های سطح قبلی اذیت خواهید شد.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی بازی Hitman 2 (هیتمن ۲)

نقد کلش رویال در مورد جنگ های قبیله ای (Clan)

یک حالت جدید که شما باید برای آن انتظار طولانی بکشید، این حالت نیز یک مشکل می باشد، اما چرا، زیرا یک بازیکن نمی تواند شصت کارت را ارتقا دهد، این نیز به این دلیل می باشد که پول کافی را نخواهد داشت، حتی اگر شما پول واقعی خودتان را در این بازی بگذارید، نمی توانید این کار را انجام دهید.

بنابراین این حالت از کلش رویال فقط بازیکن ها را عذاب خواهد داد، این حالت برای بازی فقط برای یک نوع از بازیکن ها مناسب می باشد، تنها یک سطح آخری در یک قبیله سطح آخری می تواند از این لیگ استفاده کند، تا وارد لیگ بالاتر شود، به نظر من در نقدی که از کلش رویال ارائه می دهم، این حالت از کلش رویال را فراموش کنند زیرا ارزش خاصی برای آن ها به ارمغان نخواهد آورد.

به نظر من یکی از مورد های منفی که باید در نقد کلش رویال بگویم خود کمپانی supercell می باشد، انتخاب های بد آن ها، تیم کوچک، مدل کسب و کار، حرص و طمع، آخرین به روز رسانی های آن ها در مواقعی به تاخیر می افتد. حتی این را بگویم که در همین دو هفته اخیر ۲۵ پست راجع به ایراد های این بازی گذاشته شده است، اما در نهایت آن ها فقط پاسخ داده اند که ما یک تیم کوچک می باشیم که نمی توانیم همه چیز را بررسی کنیم.

نقد کلش رویال در مورد جنگ های قبیله ای (Clan)

خرید جم و سکه های بازی کلش رویال

این مشخص است که این فقط یک بهانه می باشد، شما فرض کنید که چقدر پول احتیاج دارید تا اکانت خود را در این بازی ارتقا دهید، در نهایت چقدر پول برای این کمپانی می ماند. همین چیز ها از جذابیت این بازی برا من می کاهد، من می توانم  پولی را که برای ارتقا در این بازی باید بپردازم را صرف خرید یک ps4 کنم، در نهایت به قدری در پشت کنسول بازی کنم که پس از ۵ ماه بمیرم. برای خرید جم کلش رویال ارزان می توانید از طریق سایت ایران موجو اقدام کنید.

اما در نقد کلش رویال من تصمیم ندارم که فقط نقاط ضعف آن را به شما بگویم، یکی از نقاط قوت این بازی گیم پلی آن می باشد. یعنی قویترین نقطه قوت آن می باشد. ساده، شهودی، سرگرم کننده، چیز های بسیار خوبی است که این بازی را به آن نقطه ای که باشد، می رسانند، این بازی عالی است و کسی در مقابل شما بازی می کند، در عین حال شما باید فکر کنید تا چطور از ساختمان های خود دفاع کنید با کارت هایی که در دست دارید.

ساختار کارت ها نیز جالب می باشد، یکی از علاقه مندی های خود من همیشه ایجاد دسته ای از کارت ها بوده که خود من بتوانم از آن ها لذت ببرم، متاسفانه بسیاری از مردم تنها مشکلشان این است که چطور یک دسته خوب بسازند، به نظر من هر کس بسته به استراتژی خود می تواند دسته خود را ایجاد کند. مهم این است که شما در مقابل هر حرکت رقیب، حرکتی برای پاسخ داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظرات
  1. Poriya می گوید

    بازی خوبی بود چون روز اول ک تبلیغش اومد تو کلش همه این بازیو نصب کردن ولی وقتی روز اول همه اونا ک خرج کردن شدن لول ۱۲ مزه بازی از همون اول گرفته شد و الان دیگ شورش رو در اورده شده مثل تمام بازیا برا این ک سود کنن رویال پس اورد اونا ک میگیرن اون ماه نور الا نوره واسشون و بقیه هیچ

  2. Mohammad می گوید

    بعد یه مدتی خسته کننده میشه بازی فکریه و زمان بندی توش تیلی مهمه جدیدا کم صندوق میده و چستا لوت خوبی ندارن بیشتر اسپل هس ولی ب شانس هم مربوطه ولی در کل زود تکراری میشه و سبک پلیرا توش خیلی متفاوته باید جوری دست بچینین ک امادگی مواجه شدن با هر نیرویی رو داشته باشین

  3. محمدرضا می گوید

    از وقتی ک اپدیت شد و بتل پس اومد چالش های زیادی میزاره و این خیلی خوبه و اسکتیکر ها خیلی تکراری شده بودن ولی حالا انقدر استیکر های کلش رویال زیاد شدن نمیدونین ک چیو بزارین توی دک استیکر ولی بازی خوب و جذابیه

  4. Afshin می گوید

    زود تکراری میشه نیروهاش زیاد شده بازی یکم بچه گونه شده و همش شده خرج کردن عربا همه لولاشونم با جم میزنن بالا بعد ما جمع میکنیم استیکر بخریم

  5. Hasrat می گوید

    دیگ مشکل داره جدیدا هرچی تو این بازی میاره، میبره تو کلش آف کلنز جفت بازی و تکراری و خسته کننده کرده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.