AD

نقد و بررسی بازی نقد بازی 2 Destiny نسخه Beyond Light

بازی Destiny 2
0 261

معرفی اولیه بازی دستینی

در پست های پیشین بازی Destiny را معرفی کرده ایم، در این پست از ایموجو قصد داریم به نقد بازی Destiny 2 بپردازیم. Destiny 2: Beyond Light بزرگترین Expansion و کاهشی در شوتر زنده Bungie در دوران اخیر است. هدف این، ساده سازی بازی بوده و روایت آن را به جهت جسورانه جدیدی می برد. اما، با انجام این کار، فصل جدید بسیاری از مطالب قدیمی بازی را غنیمت کرده و مجدداً ارائه می کند و برخی از گیمرها را با این توجیه که آیا این ها ارزش هزینه season pass را دارد، باقی می گذارد.

پس از صرف زمان مناسب برای تکمیل بخش کمپین نسخه Beyond Light بازی Destiny، پیشرفت پس از اتمام بازی و تلاش و شکست برای موفقیت در بخش Raid در روز اول ، می توانم تایید کنم که در اکثر موارد ارزش آنرا دارد، اما در برخی قسمت ها شک هایی وجود دارد. برای تازه واردین این سری، Beyond Light جدیدترین به روزرسانی فصل / DLC در شوتر علمی-تخیلی جهان باز Bungie است که به مدت طولانی اجرا می شود و به جای تجدیدنظر در تجربه اصلی Destiny، دوباره روی آن کار می کند.

شما یک بار دیگر در نسخه بیاند لایت بازی دستینی 2، با یک شوتر غنیمت جمع کن (loot shooter)، با انتخاب گسترده ای از سیارات باز برای کاوش، مواجه خواهید شد. در طول آن شما در انواع ماموریت ها، حمله های و گشت های استاندارد،شرکت خواهید کرد، چه به صورت تنها و بدون دوست و چه با کمک آتش Guardian ها. در این روند، برای افزایش قدرت کلی و سطح نور شخصیت خود، تجهیزاتی کسب خواهید کرد. با اتمام کمپین اصلی، خوشحالم که گزارش می دهم که Bungie سرانجام در مورد رفع یکی از بزرگترین نقص های فرانشیز جدی است: رویکرد ضعیف و اغلب بی معنی آن در روایت داستان.

بازی Destiny 2
بازی Destiny 2

داستان قبلی بازی Destiny 2

از زمان انتشار اولین Destiny، یک انتقاد رایج در طول سال ها، داستان بیهوده آن بوده است. برای کمک به تازه واردان این فرانشیز، نسخه Cliffs Notes از داستان نسخه بیاند لایت بازی دستینی 2 این است که شما به عنوان یک Guardian بازی می کنید، جنگجویان باستانی که از آخرین بازماندگان بشریت، پس از یک واقعه فاجعه آور که تقریباً سبب انقراض آن ها شد، محافظت می کنند. نگهبانان می توانند با داشتن زرادخانه ای از سلاح های آینده، دشمنان را منفجر کنند، در حالی که همچنین از اختیارات ویژه ای که توسط یک نهاد مرموز معروف به مسافر به آنها اعطا می شود، استفاده می کنند.

این موجود عجیب در طول نبرد بزرگ برای نجات آنچه از نسل بشر باقی مانده بود ، خود را فدا کرد. فراتر از این بنیاد ابتدایی و چند داستان مستقل با هر expansion جدید، روایت اصلی بازی Destiny 2 همچنان دست نخورده باقی می ماند. نکات برجسته روایت شامل افشای نکاتی در مورد خوب نبودن نگهبانان به عنوان فکر اول است و به طور ماهرانه قلب ما را با یکی از محبوب ترین شخصیت های سری که به شکل تماشایی گرد و غبار گرفته است، قلقلک می دهد.

فراتر از این، داستان با افسانه های خاص خود باقی مانده است و منجر شده که انسجام داستان قربانی شود. هر expansion جدید مانند نسخه بیاند لایت بازی دستینی 2، همان چرخه تکراری را دنبال می کند. دشمن بزرگ جدید بدی ظاهر می شود و تهدید به نابودی کهکشان می شود و این وظیفه شماست که قبل از بازگرداندن دنیای Destiny به وضعیت قبلی، او را سرنگون کنید.

داستان نسخه Beyond Light بازی Destiny

آنچه باعث ادامه این سری شده است مکانیک رضایت بخش تیراندازی و غارت است که انگیزه واقعی برای ادامه بازی به صورت منظم را ایجاد می کند و طرفداران را مطمئناً درگیر بازی کرده است. نسخه Beyond Light بازی Destiny قصد دارد این نقص ها را با ارائه روایتی که در حول محتوای عمومی گسترش می یابد و تأثیر ملموسی بر جهان آن دارد، برطرف کند. به نظر می رسد دستینی سرانجام با جدیت بیشتری نسبت به جهان خود شروع می کند.

فراتر از نور پس از نتیجه گیری فصل Arrival اتفاق می افتد. ما در صورت امکان از اسپویلرها کم خواهیم کرد، اما این امر به ورود یک نیروی خصمانه جدید معروف به The Darkness اشاره دارد. جزئیات هنوز هم مبهم است، اما به نظر می رسد در نسخه بیاند لایت بازی دستینی 2، یک شکل شیطانی از The Traveler است که می تواند نگهبانان را با قدرت هایی بدتر از آنچه که قبلاً دیده ایم، نابود کند.

در ماموریت های بخش کمپین، تعدادی از چهره های بازگشته به صحنه می آیند و حول چگونگی عکس العمل نگهبانان و سایر جناح ها به بازیکن جدید در صحنه، می چرخد. خصوصاً اینکه این بازی شما را در کنار Variks قرار می دهد، یک شرور بیگانه از اوایل داستان که در تلاش برای جلوگیری از نابودی مردم خود توسط اریس که در تلاش برای مهار تاریکی است، می باشد. این بدان معناست که بیشتر بازی Destiny 2 در اروپا اتفاق می افتد، یکی از ماه های یخ زده مشتری. در نگاه اول، داستان از همان قالب Expansion گذشته پیروی می کند، اما در طول ماموریت ها احساس می شود که بازی عمق بیشتری نسبت به قبل دارد. هر تعامل داستانی با شخصیت ها به مراتب بیشتر از کمپین گذشته تاریخچه دارد و هر شخصیت دارای یک قطب نما اخلاقی مبهم است.

بازی Destiny 2
بازی Destiny 2

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی واچ داگز ۲ ( Watch Dogs 2)

شخصیت ها و قابلیت های بازی Beyond Light

حتی اریس، شرور اصلی بازی Destiny 2، با توجه به اتفاقات گذشته خود تا حدی حق با آن است. این عمق به این معنی است که برای اولین بار از وقتی که Destiny اصلی را بررسی کردم، احساس رابطه عاطفی با داستان اصلی داشتم. بخش های با The Darkness، که در آن Exo Stranger مرموز بازی اول ، Eris Morn و The Drifter به شما آموزش می دهند که چگونه از قدرت خود استفاده کنید، به طور خاصی سرگرم کننده است، خصوصاً اینکه توانایی های نهایی که قفل آنها را باز می کنید بسیار سرگرم کننده در طول کمپین هستند.

نسخه Beyond Light بازی Destiny، اولین زیر کلاس های Destiny’s Darkness را معرفی می کند. به طور خاص، توانایی های جدید “Stasis” را باز می کند. اینها حملات ویژه جدیدی با مضمون یخ است که بر روی انجماد و شکستن دشمنان متمرکز است. به عنوان مثال در Warlock، به شما اجازه می دهد تا یک قدرت Stasis را که گلوله های انرژی منجمد به سمت دشمن شلیک می کند، احضار کنید و سپس حملاتی را برای شکستن آنها انجام می دهد و باعث خسارت زیادی در این حین می شود. توانایی نارنجک نیز بسیار جذاب است، به شما این امکان را می دهد تا یک گلوله برفی را برای یخ کردن دشمنان یا ایجاد موانع دیواری، پرتاب کنید.

تأثیر داستان فقط در کمپین اصلی نسخه بیاند لایت بازی دستینی 2 منعکس نشده است. به عناصر آخر بازی و چند نفره نیز سرایت می کند، زیرا Destiny دسترسی به چندین مکان قبلی و جستجوی سایر فصول را قطع کرده است. این باعث می شود که این اولین فصل جدیدی باشد که شروع یک حماسه به نظر برسد و پایه ای جدید برای ساختن Destiny باشد.

مشکلات نسخه بیاند لایت

متاسفانه، برخی مشکلات جدی وجود دارد که باید در این کمپین با آنها درگیر شود. بزرگترین آن مقدار زیاد محتوایی است که Bungie قطع کرده است. حملات، strike ها، تعداد زیادی کیت و ماموریت ها در بازی Destiny 2، همه از sandbox ناپدید شده اند. مراکز و فروشگاه های مهم دیگر نیز از جمله Black Armory Forges از بین رفته اند. اگر محتوای جدید کافی برای جایگزینی آن ها وجود داشته باشد، این کاهش خوب است، اما به نظر می رسد که این یک ریست، با وارد شدن 2 محتوای جدید برای نقشه راه Beyond Light، باشد.

این کار سخت تلاش کردن برای رسیدن به محتوای آخر نسخه Beyond Light بازی Destiny را دشوارتر می کند. تجهیزات و سلاح های ارائه شده به حدی کاهش یافته اند که انتخاب ها فوق العاده محدود به نظر می رسد. ماموریت های ارائه شده پیامدهای جالب توجهی را پس از اتمام کمپین در مورد ریشه های یکی از نژاد های بازی، Exo دارند. با این حال، آن ها از همان قالب پیروی می کنند، به شما وظیفه می دهند مکان های قبلی را تکرار کرده و هر آنچه را که وجود دارد منفجر یا اسکن کنید.

همین امر در مورد رویدادهای عمومی و گشت زنی نسخه بیاند لایت بازی دستینی 2 نیز صادق است که هرگز فراتر از “از این مسیر پیروی کنید” و سپس “به این چیز شلیک کنید” نمی رود. با توجه به بودجه و قدرت های خلاقانه موجود در Destiny، من امیدوارم بودم در این بسته الحاقی بتوانم مکانیک های نوآورانه و متنوعی داشته باشم. Deep Stone Crypt Raid جدید از این نظر مورد استثنا قرار گرفته است و در اوایل کار به عنوان تنها انگیزه واقعی برای بازی کردن بخش پسا پایان عمل می کند.

بخش Raid بازی دستینی 2

Raid ها چالش های نهایی بازی Destiny 2 هستند. آنها سیاهچال های طاقت فرسایی پر از پازل های پیچیده، باس فایت های چالش برانگیز و سورپرایز های سطح Dungeon Deathtrap هستند که برای تکمیل آن ها به یک گروه از شش نگهبان سطح بالا احتیاج دارد. Raid جدید در یک مرکز تحقیق و توسعه فراموش شده انجام می شود، جایی که قبلا توسط یک دانشمند دیوانه، اشغال و اداره می شد. حتی برای دسترسی به Raid به سطح نور 1220 نیاز دارید، البته به شما هشدار می دهم که اگر با تیمی در آن سطح بروید خیلی زود خواهید مرد.

من با گروه دوستان خود در چت صوتی با سطح متوسط 1230 وارد شدم و با سرعت نور در حالی که به شدت مایوس شده بودم، فرار کردم. من از آن زمان دو بار برگشته ام و هنوز آن را کامل نکرده ام. اشتباه نکنید، Deep Stone Crypt در نسخه بیاند لایت بازی دستینی 2، یک چالش عالی برای بازی آخر است که ارزش انتظار را دارد. متاسفانه، خارج از این بخش چند نفره، همه چیز کمی بیش از حد آشنا به نظر می رسد. Crucible دارای نقشه های کافی برای سرگرمی شما است، اما توانایی های جدید Stasis مانند برخی از لوازم عجیب و غریب جدید، بیش از حد قوی بوده و باعث می شود که لذت بازی بسیار کم شود.

کمبود حالت های جدید قابل توجه نیز کمی سخت به نظر می رسد. دقیقاً مثل فصل گذشته در نسخه Beyond Light بازی Destiny در گزینه های Rumble ، Control ، Clash و Elimination گیر خواهید افتاد. Gambit، حالت مورد علاقه قبلی من، نیز دست نخورده باقی مانده است و احساس سلاح آینده را منتقل می کند. چنین تغییراتی باعث می شود رسیدن به ابزار “میراث” و اصلاح کننده های جدید Stasis، مانند یک کار سخت روزانه احساس شود.

برخی تغییرات نسخه بیاند لایت بازی دستینی 2

اگر قطعات لازم را داشته باشید، هنوز می توانید در یک ترمینال در برج Tower از بازی Destiny 2، موارد عجیب و غریب Legacy مربوط به فصول گذشته را بسازید، که متاسفانه باید با خرحمالی چند مأموریت و strike که هنوز به طور تکراری ارائه می شود، جمع آوری کنید. علاوه بر این، سلاح های قدیمی به شدت مورد کاهش قدرت قرار گرفته اند و Bungie تعداد دفعاتی را که می توانید بارها آنها را ارتقا دهید، محدود می کند تا سلاح های جدید وارد عرصه رقابت شده و مرتبط تر به نظر برسند.

این ویژگی خوبی برای نسخه بیاند لایت بازی دستینی 2 است که باعث می شود گشتن برای غنیمت جدید و تغییر loadout خود را به عنوان یک چالش جدید احساس کنید. اما دوباره، همانطور که در حال حاضر مشاهده می کنید، سخت افزار جدید کافی برای مهیج نگه داشتن امور در درازمدت وجود ندارد، اما اگر نقشه راه در دست توسعه / انتشار Bungie چیزی باشد که بتوان از ان لذت برد، این امر سریعاً تغییر خواهد کرد.

بازی Destiny 2
بازی Destiny 2

بازی Destiny 2: Beyond Light ارزش خرید دارد؟

نسخه Beyond Light بازی Destiny یک انتشار مهم برای شوتر سرویس زنده Bungie است که آن را به یک روایت مهم و جهت جدید هدایت می کند. این بازی داستان بسیار جذاب تر و گیراتری از هر نسخه قبلی Destiny دارد و من نمی توانم صبر کنم ببینم Bungie چگونه بذرهایی را که در اینجا کاشته است رشد می دهد. این تغییر همچنین باعث می شود که یک زمان ایده آل برای تازه واردان به بازی باشد.

با این حال، تلاش های سخت پایان بازی بسیار آشنا به نظر می رسد و در کمپین اصلی، ماموریت و مکانیک چند نفره بازی تغییرات کافی ایجاد نشده است تا احساس یک گام واقعی رو به جلو را القا کند. این بدان معنی است که بازیکنان قدیمی بازی Destiny 2 خیلی زود از محتوا خسته می شوند.

نکات مثبت بازی Destiny 2

– مشکلات مربوط به روایت بازی را برطرف می کند.

-گان پلی بازی مثل همیشه راضی کننده است.

-بخش Raid بازی چالش برانگیز تر از هر موقعی است.

نکات منفی بازی Destiny 2

-ویژگی های جدیدی اضافه نمی کند.

-محتوای خیلی زیادی را از بازی حذف می کند.

شما برای ما از بازی Destiny 2 بنویسید

شما متقاضیان عزیز می توانید نظرهایخود درباره بازی Destiny 2 را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. اگر مایلید به جز بازی Destiny 2 با سایر بازی های موبایل آشنا شوید به بخش نقد و بررسی بازی سایت ایموجو مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.