AD

نقد و بررسی بازی د لست اف اس

1 383

با اینکه دنیای بازی‌هایی آخرالزمان دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند، بازی د لست اف اس دل به دریا زد و توانست بسیاری از مخاطبان را جذب خود کند. عنوان تکراری نبود و ژانر بازی اما از یک گیم پلی تقریبا آشنا خبر می‌داد. خلاصه کمپانی “ناتی داگ” یک خطر جدی را به جان خرید و از عاقبت کار امیدوار بود، The Last Of US دقیقا همان چیزی بود که سال‌ها گیمرهای زیادی به دنبال آن بودند. در این پست قصد داریم تا شما را با داستان شاهکار کمپانیND آشنا کنیم، همچنین به نقد و بررسی بازی د لست اف اس بپردازیم.

داستان آخرالزمان یعنی The Last Of US

این بازی از شیوع یک قارچ خبر میدهد که با ورود و رشد آن در مغز آدم‌ها، کنترل آن‌ها را در دست گرفته و در نتیجه دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. داستان آن روایتی از جول است که بعد از 20 سال در منطقه قرنطینه شده‌ای بنام بوستون زندگی می‌کند. در بازی د لست اف اس جول ماموریتی دارد و آن هم رساندن الی دختر 14 ساله به یک گروه درمان به نام FIREFLIES است.

این گروه به واکسنی برای مقابله با این شیوع دست پیدا کرده‌اند که امید است هرچه زودتر با آزمایش بر روی الی جواب بدهد و دنیا از این مخمصه نجات پیدا کند. اما داستان به بی رحمانه‌ترین شکل ممکن است، برخلاف دیگر بازی‌های تولید شده در این ژانر شما در بازی The Last Of US هیچگونه رحم و بخششی را تجربه نخواهید کرد.

بازی د لست اف اس و موضوعی بی نقص

یکی از دلایلی که این بازی آخرالزمانی را از دیگر گیم پلی‌های موجود در این ژانر جدا کرده است، کلیشه‌ای نبودن موضوع داستان است. در The Last Of US خبری از زامبی‌های خسته کننده نیست و در عوض دشمنان خطرناک‌تری در این بازی وجود دارند. داستانی که خوب و واقع‌گرا است که این موضوع یکی از امتیازات “آخرین از ما” است.

همه گیمرها به دنبال بازی‌هایی هستند که نقطه کوری در آن‌ها وجود نداشته باشد. بازی د لست اف اس از یک زاویه بندی مناسب برخوردار است و این امکان برای بازیکن وجود دارد تا بر تمامی ابعاد بازی تسلط داشته باشد. از طرفی کنترل بازی به قدری روان است که موضوع داستان را چند قدم به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند، سلاح‌های بازی به دو بخش سبک و سنگین تقسیم می‌شوند که سلاح‌های سرد بازی به نوعی حرف اول را در کیفیت می‌زنند.

بازی د لست اف اس و موضوعی بی نقص

در The Last Of US بی رحم باش

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در The Last Of US شاهد هیچ ملایمتی در برخورد نخواهید بود و باید به سخت‌ترین شکل ممکن انتقام بگیرید. خشونت بی حد و اندازه‌ای که در این بازی وجود دارد شاید برای برخی واقعا زننده باشد، مخفیگاه‌هایی که شخصیت‌های بازی آن‌ها را برای بازجویی انتخاب می‌کنند بسیار هوشمندانه طراحی شده است.

اما در این میان همانطور که گفته شد، جول باید دختری 14 ساله را به گروه فایر فلایزها برساند تا واکسن مربوط به این بیماری وحشتناک بر روی او امتحان شود. اما به راستی این دختر 14 ساله که الی هم نام دارد میتواند کمک زیادی به جول کند یا دست و پا گیر است؟

 در بسیاری از بازی‌ها شاهد همراه‌های مزاحم بودید، اما در “آخرین از ما” دیگر خبری از دست و پا گیر بودن همراه نیست. هوش مصنوعی بکار در شخصیت ‌پردازی‌های این بازی باعث شده تا واکنش‌ها و رفتارهای الی بسیار طبیعی به نظر برسند و حتی حس یک دختر حاضر جواب و قوی را به گیمر منتقل کند.

طراحی بی‌نظیر بازی د لست اف اس

در این بخش از نقد و بررسی بازی The Last Of US به طراحی این بازی خواهیم پرداخت. همانطور که همه ما می‌دانیم، طراحی بازی و گرافیک آن یکی از بخش‌های تاثیرگذار در جذب گیمر است. این دقیقا موضوعی است که کمپانی ناتی داگ در آن کم نگذاشته و در واقع می‌توان از بازی د لست اف اس به عنوان یک شاهکار یاد کرد.

خب با اینکه فضای طراحی شده این بازی خطی است اما در کنار این موضوع همانطور که پیش می‌روید شاهد یکنواخت بودن طراحی و بافت محیط نخواهید بود. روایت بازی در طول یکسال اتفاق می‌افتد اما چیزی که ارزش دارد این است که شما شاهد یک چهار فصل بی‌نظیر هستید.

صداگذاری و همچنین موسیقی در بازی The Last Of US شاید یکی از شاهکارهای دنیای بازی‌هایی در ژانر آخرالزمان است. زیبایی که در بین یک دنیای ترسناک نهفته شده با صداگذاری این بازی جون تازه‌ای می‌گیرد. البته تا اینجای کار از نقاط قوت بازی صحبت کردیم، اما باید به سناریوی ضعیف این بازی هم اشاره‌ای داشته باشیم که بازیکن را به این فکر فرو خواهد بود که “آیا این بازی را ND ساخته است؟”

طراحی بی‌نظیر بازی د لست اف اس

جمع بندی

بدون شک در ادامه نسخه‌های دیگری از بازی د لست اف اس به میان خواهد آمد تا دوباره حس زیبایی که برای نسخه اول آن تجربه کرده‌اید را در شما زنده کند. کمپانی نایتی داگ تمام تلاش خودش را کرد تا دوباره ژانرهای آخرالزمانی را از دل کلیشه‌های خسته کننده بیرون بکشد و سبک جدید از آن را به دنیا معرفی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی می‌توانید به دیگر بخش‌های وبسایت ایموجو مراجعه کرده و اخبار و موضوعات گسترده‌تری را دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Poriya می گوید

    بازی ماجراجویی و بسیار پرکیفیت فقط هیجانش یکم کمه ولی بازی خوبیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.