AD

نقد و بررسی بازی دویل می کرای 4

1 327

حدود 12 سال پیش بازی‌های ژانر اکشن – ماجراجویی پا به عرصه بازی‌های ویدئویی گذاشتند و توانستند از همان ابتدا محبوبیت زیادی بین طرفداران این ژانر از بازی پیدا کنند. بازی دویل می کرای 4 (Devil May Cry 4) یکی از نسخه‌های ارائه شده توسط کمپانی کپ کام است که در سال 2008 برای تمامی کنسول‌های بازی نظیر ایکس باکس 360، پی اس 3 و ویندوز و انواع پشتیبان‌های موبایل تولید و به بازار عرضه شد. “شیطان هم می‌گرید” نام داستانی از بازی را روایت می‌کند که در آن شخصیت‌هایی با قدرت‌ها و سلاح‎های شیطانی حضور دارند. در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی جامع و کاملی از این بازی بپردازیم، از این رو پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را همراه ایموجو باشید.

بازی دویل می کرای 4

روند این مجموعه مانند دیگر سری‌های قبلی “شیطان هم می‌گرید” است. در این مجموعه مانند دیگر سری‌ها همزمان می‎توانید از شمشیر و تفنگ استفاده کنید. «نرو» یک تفنگ مخصوص دارد که به آن آورندۀ شیطان گفته می‌شود، نرو با استفاده از این تفنگ می‌تواند دشمنان خودش را از دوردست‌ها از بین ببرد و همچنین به جاهای مختلفی بپرد.

درجه سختی بالای بازی دویل می کرای 4 یکی از نقاط قوی در این بازی است که بازیکن را به ادامه دادن ترغیب می‌کند. خیلی از افراد با معرفی این بازی به دنیای بازی‌های موجود در این ژانر انتظار این همه سخت و نفسگیر بودن از بازی را نداشتند. البته اگر صبر و حوصله به خرج دهید به راحتی می‌توانید از پس تک تک غول‌های این بازی برآیید.

بازی Devil May Cry 4؛ تحسین برانگیز

مجموعه چهارم بازی‌های “شیطان هم می‌گرید” به دلیل هک اند اسلش بودن بسیار مورد توجه قرار گرفت. این بازی به عنوان یکی از اولین بازی‌های تولید شده برای کنسول‌های سونی 3 بود که برای افتتاح این دستگاه‌ها یک امتیاز مثبت به حساب می‌آمد.

روان بودن این بازی در کنار گرافیک بالای آن موجب شد تا چالش‌های به جایی برای بازیکن در Devil May Cry4 تهیه شود. البته اگر بخواهیم دو مورد از موارد تحسین برانگیز از این بازی را برای مخاطبان بازگو کنیم، طراحی بافت‌ها و همچنین طراحی شخصیت‌ها از دلایلی بودند که باعث محبوبیت این بازی شدند.

البته از موسیقی و صداگذاری‌های مزاحم آن هم نگذریم، بسیاری از منتقدان به این موضوع پی بردند که بسیاری از صداگذاری‌های شخصیتی و همچنین موسیقی متن بازی اصلا جذاب نبوده است و بیشتر باعث از بین رفتن تمرکز بازیکن شده‌اند. اما چیزی که به معروف شدن بازی دویل می کرای 4 کمک بیشتری کرد، معرفی شخصیت جدید و قهرمان داستان یعنی «نرو» بود.

بازی Devil May Cry 4؛ تحسین برانگیز

نرو یا دانته؟

در ابتدای بازی شاید حس کنید که دو شخصیت «نرو» و «دانته» گیم پلی مشابه به یکدیگر دارند اما در حقیقت اینطور نیست. شخصیت «نرو» دارای یک گیم پلی متفاوت با «دانته» است و همین باعث شد تا در چشم گیمرها درخشان‌تر به‌نظر برسد. ماموریت‌ها و همچنین اسلحه‌هایی که نسبت به Devil May Cry3 کمتر به دانته در سری 4 تعلق گرفت، باعث شدند تا این موضوع بسیاری از گیمرهای Devil May Cry 4 را از حضور پررنگ او ناامید کند. به همین دلیل بسیاری از منتقدان بزرگ دنیای بازی‌های ویدئویی بر این نظر بودند که ” گذراندن مراحل پایانی با گرافیک بالا و همچنین طراحی منحصر به فرد در Devil May Cry4 همراه با دانته شاید خسته کننده به نظر برسد”.

جمع بندی

بازی دویل می کرای 4 بدون شک یکی از شاهکارهای بازی‌های کنسولی و پی اس بود که توانست دو سال پی در پی جزء بازی‌های پرفروش ویدئویی قرار بگیرد. بدون شک تک نفره بودن این بازی و همچنین متفاوت بودن آن با سایر نسخه‌های Devil May Cry یک پله برای صعود کمپانی کپ کام بود. اگر از سری 4 این بازی تجربه خوبی دارید حتما Devil May Cry 5 را هم امتحان کنید.

امیدواریم که نقد و بررسی بازی Devil May Cry 4 مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر به نقد و بررسی بازی های ویدیویی علاقمند هستید شما می توانید به سایت ایموجو مراجعه کنید. همچنین با مراجعه به این سایت می توانید به جدیدترین و تازه ترین اخبار بازی روز در دنیا دسترسی پیدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Poriya می گوید

    بازی با ماموریت های زیادی است از تنوع خوبی هم برخوردار است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.