AD

نقد و بررسی بازی دارک سولز 2

0 430

همه ما به دنبال بازی‌هایی هستیم که در دنیای امروز از فروش خوبی بهره‌مند باشند. بازی دارک سولز 2 همان بازی است که توانست در بین گیمرها رتبه خوبی را کسب کند، این بازی در یک ژانر محبوب و همه پسند تولید شد و دنیای خاص و زیبایی‌های حیرت‌آوری را به نمایش گذاشت. این بازی در واقع دست مزد سختی‌هایی بود که برای هرچه بهتر شدن نسبت به نسخه‌های پیشین صرف شده بود. در این پست قصد داریم تا به بررسی ابعاد مختلف بازی دارک سولز 2 بپردازیم، پس در ادامه با ایموجو همراه باشید.

داستان بازی دارک سولز 2 و ادامه‌ای بر Dark Souls

داستان بازی Dark Souls 2 ادامه‌ای بر نسخه اول آن است اما ساختار موجود در بازی مشابه سری‌های قبلی این بازی است. بعد از اینکه زندگی طراوت و زیبایی خودش را از دست داد در بازی دارک سولز 2 دوباره زندگی، رفته رفته به جو بازی برخواهد گشت. اما برویم سراغ نقد بازی که قسمت مهم‌تری از این بررسی را در بر می‌گیرد.

گرافیک بازی Dark Souls 2

Dark Souls 2 بعد از اینکه در بازار داغ بازی‌های پیشرفته عرضه شد، چیزی نبود که در دسترس گیمرهای این بازی قرار داشت، اما تفاوت چندانی هم نمی‌کرد. گرافیک بازی DS2 با چیزی که در تیزر تبلیغاتی ارائه شده بود هماهنگی نداشت و اما طراحی هنری این بازی مانند نسخه اول خود با همان زیبایی و کیفیت پایدار است. مشکلی که در اجرای جلوه‌های گرافیکی وجود دارد، گیمرهای علاقه‌مند به این بازی را تا حدی ناامید کرد.

شخصیت‌های بازی دارک سولز 2 علاوه بر طراحی جلوه، از لحاظ کیفیت طراحی جلوه لباس و سلاح چیزی کم نگذاشته است. همانند نسخه اول این بازی محیط هنری DS2 از زیبایی خاصی برخوردار بود بطوریکه جنگل‌های تاریک، دریاچه‌های مرگبار و حتی جلوه‌هایی که در دل زمین بوجود آمده‌اند همگی دست به دست هم داده است تا همچنان امتیاز این بازی در طراحی بالا باشد.

گرافیک بازی Dark Souls 2

موسیقی بازی دارک سولز 2

یکی از نکات مثبتی که در دارک سولز مشاهده می‌شد، موسیقی و صداگذاری عالی بود که شنیده می‌شد. در ادامه این بازی Dark Souls 2 ارتباط طرفداران را با محیط بهبود بخشیده است زیرا وقتی که شخصیت‌ها در حال صحبت هستند شاید برگردید و به دنیای اطراف‌تان نگاهی بیاندازید و دوباره به بازی کردن ادامه دهید.

 اما اگر از نظر جوی به این بررسی بپردازیم می‌توان گفت که دارک سولز2 کار خود را درست انجام نداده است. در بحث طی کردن مرحله به مرحله بازی وقتی که شما به یک محیط آرامش بخش همراه با یک موسیقی مناسب نیازمندید، Dark Souls 2 این امکان را برای بازیکن بوجود نیاورده است. کمبود یک موسیقی مناسب با محیط واقعا حس می‌شود که امید است در نسخه‌های بعدی این مشکل برطرف شود.

گیم پلی بازی Dark Souls 2

تغییراتی که در بخش داستانی بازی اعمال شده، باعث شده تا گیمر به عمق بازی جذب و در نتیجه علاقه بازیکن برای ادامه دادن بیشتر شود. بازی از نظر درجه سختی در حد قابل قبولی است و اگر صبر و شکیبایی به خرج دهید براحتی می‌توانید آن را به اتمام برسانید. همانطور که از طراحی بازی دارک سولز 2 صحبت کردیم، هرچه درجه سختی مراحل بالاتر می‌رود شما با یک منظره کاملا متفاوت روبرو خواهید بود.

اما برسیم به قسمتی از بازی که باید با دقت بیشتری به نقد و بررسی آن بپردازیم. در نسخه اول دارک سولز شما شاهد یک جو محیطی متناسب با داستان بازی بودید، اما در Dark Souls 2 این موضوع به چشم نمی‌خورد. همیشه تغییراتی که بر روی بازی‌ها اعمال می‌شوند باعث افزایش جنبه مثبت بازی نیست و در نتیجه بازی دچار بی‌نظمی می‌شود.

 دقیقا موضوعی که اینجا به آن هیچ اشاره‌ای نشده است، هیچ خبری از هماهنگی بین محیط و شخصیت‌ها نیست و هرچه به جلو می‌روید شاهد جلوه‌هایی خواهید بود که به هیچ وجه در شان این بازی پرطرفدار نیست. اما Dark Souls 2 همچنان پر است از مخفیگاه‌های پر رمز و راز و همین باعث تداعی شدن صحنه‌های غافلگیر کننده و حیرت‌آور است.

جمع بندی

بی شک هیجان یک بازی آنلاین پر رمز و راز بیشتر از بعضی اشکالاتی است که در بازی وجود دارد. در بازی دارک سولز 2 نیز مانند بسیاری دیگر از بازی‌های آنلاین باگ‌هایی موجود است که در نبود آن‌ها بازی به سطح عالی خود خواهد رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی سرتاسر هیجان می‌توانید به وبسایت ایموجو مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.