AD

نقد و بررسی بازی asphalt 9

0 415

هر زمان که بحث بازی های ریسینگ و مسابقه ای می شود قطعا مجموعه بازی های Asphalt به ذهن همه خطور خواهد کرد. اگرچه بازی هایی مانند نید فور اسپید و ریل ریسینگ در سبک مسابقه ای محبوبیت بالایی دارند اما بازی های آسفالت نیز جایگاه ویژه ای در میان گیمرها دارند و بازیکنان زیادی از سراسر جهان این بازی را دنبال می کنند. بازی asphalt 9 حدودا 5 سال بعد از بازی asphalt 8 منتشر شد و طرفداران این بازی انتظار زیادی برای آن تحمل کردند بازی asphalt 9 فقط به یک هفته نیاز داشت تا بتواند بیش از یک میلیون بار دانلود شود. مجموعه بازی های آسفالت تاکنون حدود 700 میلیون بار توسط گیمرهای سراسر جهان دانلود شده اند که نشان از محبوبیت بالای آنها دارد. در ادامه مطلب به معرفی، نقد و بررسی جوانب مختلف بازی asphalt 9 پرداخته خواهد شد.

معرفی بازی آسفالت 9

مجموعه بازی های آسفالت برای اولین بار توسط کمپانی گیم لافت (GameLoft) ساخته و منتشر شد. نسخه اول این بازی در سال 2004 عرضه شد و تا امروزه بیش از 10 نسخه اصلی و فرعی از این بازی در دسترس گیمرها قرار گرفته است. بازی asphalt در سبک بازی های ریسینگ و مسابقه ای و همچنین ماجراجویی ساخته شده است و از محبوبیت و جایگاه ویژه ای در میان گیمرها برخوردار است. بازی های آسفالت توسط پلتفرم های مختلفی از جمله ویندوز، اندروید، IOS و … پشتیبانی می شوند.

 کمپانی گیم لافت در بازی asphalt 9 از یک سیستم جدید و مدرن به نام Touch Drive استفاده کرده است  که در آن ماشین ها توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند. هر چند این سیستم بازی را ساده کرده است اما جذابیت های خاصی هم به بازی بخشیده و البته جذابیت هایی را هم کاسته است.

نقد و بررسی جنبه های مختلف بازی asphalt 9

بازی asphalt 9 مانند تمام بازی های ویدیویی دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی است که می تواند موافقان و مخالفان خاص خود را داشته باشد. نسخه نهم بازی آسفالت با پسوند Legend به صورت رایگان در اختیار گیمرها قرار گرفت و فقط پرداخت ها درون برنامه ای برای آن در نظر گرفته شده است. این بازی تغییرات قابل توجهی در مقایسه با نسخه های قبلی خود داشته است اما هنوز هم نمی توان آن را یک بازی بی نقص و کامل دانست. مهم ترین ویژگی ها و جنبه هایی که مورد توجه گیمرها و منتقدان قرار گرفته است شامل موارد زیر می باشد. در ادامه با نقدو و بررسی بازی آسفالت 9 در سایت ایموجو همراه باشید.

معرفی بازی آسفالت 9

داستان بازی آسفالت 9

داستان بازی asphalt 9 در حقیقت دنباله داستان نسخه های قبلی بازی است و مانند تمام نسخه های قبلی بازیکن می تواند از ماشین های مختلفی برای شرکت در مسابقات استفاده کند.  می توان گفت بازی asphalt 9 دارای یک داستان کامل و جامع است و مراحل بزرگ و کوچک مختلفی دارد. هر کدام از مرحله های بازی دارای یک هدف خاص هستند که می تواند جذابیت های بالایی برای گیمرها داشته باشد. در این بازی بازیکنان می توانند همانند یک کارت ماشین ها را در اختیار بگیرند. هر فصل از داستان دارای یک کارت کامل خودرو است.

مسیرهای هر فصل دارای الگوی خاصی نیستند و بسیاری از آن ها کوتاه می باشند و فقط دو یا سه مسیر کامل در هر فصل وجود دارد. همانطور که گفته شد در این بازی از یک سیستم مدرن به نام Touch Drive استفاده شده است که تا حد زیادی بازی را برای بازیکنان ساده تر کرده است ولی این سیستم از جذابیت و هیجان بخش چند نفره بازی بسیار کم کرده است. خریداری کردن ماشین ها برخلاف نسخه های قبلی به سادگی امکان پذیر نیست و برای این کار گیمر باید ابتدا کارت های مخصوص را به دست بیاورد و سپس با استفاده از آنها ماشین مورد نظر خود را خریداری کند.

گرافیک بازی asphalt 9

در بازی آسفالت 9 همانند نسخه های قبلی می توان شاهد اضافه شدن تعداد زیادی ماشین و مسیر جدید به بازی بود. گرافیک این بازی در مقایسه با نسخه پیشین پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. سرعت بازی و تکنیک های آن بسیار بهبود پیدا کرده اند و گیمر می تواند ارتباط بسیار خوبی با آنها برقرار کند. موتور جدید که در بازی استفاده شده است باعث بالا رفتن کیفیت نورپردازی و صحنه های بصری و گرافیکی بازی شده است. طراحی ماشین ها، ساختمان ها، جاده ها، تصادفات و … به بهترین شکل ممکن و طبیعی وار ساخته شده اند.

حالت  Touch Drive بازی باعث شده است که گیمر بیشتر از گرافیک بازی لذت ببرد و کمتر درگیر کنترل ها باشد. موتور جدید اگرچه در بخش تک نفره جذاب و هیجان انگیز است اما می تواند در بخش چند نفره به عنوان یک نقطه ضعف قلمداد شود. افکت های زیبا در مسیرهای کوهستانی هیمالیا، ریزش بهمن، صحنه های برخورد آب ساحل به پل ها و… همگی گرافیکی عالی و منحصر به فرد به ارائه کرده اند. به صورت کلی گرافیک بازی بسیار چشم نواز و مدرن طراحی شده است و نمرات بسیار خوبی از گیمرها و منتقدان دریافت کرده است.

گیم پلی بازی آسفالت 9

اگر حالت  Touch Drive در بازی asphalt 9 به شکلی حرفه ای تر و بهتر استفاده می شد قطعا گیم پلی بازی نیز مانند گرافیک و داستان آن نمرات بسیار خوبی دریافت می کرد. همانطور که گفته شد حالت  Touch Drive در بخش تک نفره می تواند جذابیت داشته باشد اما برای بخش چند نفره مهارت گیمرها را زیر سوال می برد و فقط کیفیت ماشین ها تعیین کننده مسابقه خواهند بود. این امر می تواند بعد از مدتی باعث از بین رفت جذابیت بازی برای بازیکنان شود. به غیر از این مشکل می توان گفت که بازی asphalt 9 می تواند حس رانندگی با یک ماشین سریع را به بازیکنان منتقل کند. سکوهای پرش داخل بازی باعث بالا رفتن جذابیت بازی شده اند.

 همچنین استفاده از نیترو می تواند چالش های جدیدی به بازیکنان بدهد و صحنه های جذاب سینمایی را رقم بزند. تنوع بالا در مسیرهای مسابقه نیز باعث شده اند هم گرافیک بازی جذاب تر شود و هم گیم پلی آن برای بازیکنان لذتبخش باشد. سیستم ضربه زدن و تخریب ماشین های مسابقه از دیگر جذابیت های گیم پلی بازی است که در سطح فوق العاده ای طراحی شده اند و گیمرها می توانند حس  حال برخوردهای طبیعی را داشته باشند. در بازی آسفالت 9 گیمر می تواند اوج لذت و هیجان را با پرش های بلند و معلق زدن در هوا، چرخش 360 درجه ای ماشین ها و حرکات خطرناک اریب وار تجربه کند.  به صورت کلی 70 مسیر مختلف برای مسابقه در بازی وجود دارد و بازیکن می تواند از بین حدود 50 ماشین انتخاب کند و از مسیرهای مختلف چالش های گوناگون را تجربه کند.

گیم پلی بازی آسفالت 9

موسیقی و صدا گذاری بازی آسفالت 9

موسیقی هایی که برای متن بازی asphalt 9 انتخاب شده اند کاملا با ریتم تند و سریع بازی همخوانی دارند. این موسیقی ها در سبک الکترونیک هستند و می توانند هیجان بازی را بسیار بالا ببرند. افکت های صوتی بازی به بهترین شکل ممکن شبیه سازی شده اند و صدای ماشین ها و موتورها به شکلی طبیعی و واقعی ساخته شده اند. صداهای محیطی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و بازیکن احساس می کند که به صورت واقعی در محیط مسابقه قرار دارد.

سخن آخر

بازی asphalt 9 به عنوان یکی از محبوب ترین و کامل ترین بازی های مجموعه آسفالت است که بعد از عرضه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. از مهم ترین ویژگی های مثبت بازی می توان به گرافیک استثنایی، صداگذاری و موسیقی بی نظیر، گیم پلی مناسب و نقشه و مسیرهای مختلف، تنوع و تعدد در تعداد ماشین ها و… اشاره کرد. البته این بازی نقاط ضعفی هم دارد که می توان به مسیرهای کوتاه، حالت تاچ درایو ضعیف در بخش چند نفره و … اشاره کرد. با توجه به مواردی که گفته شد می توان گفت بازی asphalt 9 نمرات قابل قبولی از گیمرها و منتقدان دریافت کرده است و می تواند چالش های متنوعی برای گیمرهای حرفه ای و مبتدی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.