AD

نقد و بررسی بازی Seven Days To Die

0 1,463

بازی Seven Days To Die به عنوان یکی از تازه ترین و جدیدترین بازی های استیم شناخته می شود که دارای حالت RPG (Role-playing game) است. اگرچه امروزه بازی های زیادی در سبک بازی های جهان باز و ترس و بقا وجود دارند و هر روزه بازی های جدیدی نیز عرضه می شوند اما بازی هفت روز تا مرگ یکی از پرفروش ترین بازی های این سبک لقب گرفت و به محبوبیت و جایگاه ویژه ای در میان گیمرها و منتقدان دست پیدا کرده است.

این بازی مانند تمام بازی های ویدیویی دارای ویژگی ها و قابلیت های خاص و منحصر به فردی است که می تواند موافقان و مخالفان خاص خود را داشته باشد. در ادامه مطلب به معرفی بیشتر بازی Seven Days To Die و همچنین جوانب مختلف آن پرداخته می شود تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص گردد.

معرفی بازی هفت روز تا مرگ

بازی هفت روز تا مرگ توسط کمپانی The Fun Pimps ساخته شده و در سال 2013 نیز برای پلتفرم های مختلف عرضه گشت. همانطور که گفته شد بازی Seven Days To Die در سبک و ژانر ترسناک، ترس و بقا و اکشن طراحی شده است و ویژگی هایی مانند حفظ جان نیز برای آن در نظر گرفته شده است. مد و کلاس این بازی به شکل سینگل پلیر و مولتی پلیر است.

داستان بازی از نقطه ای آغاز می شود که یک ویروس خاص وارد شهر شده است و تمام مردم ساکن شهر را مبتلا کرده و همه آنها تبدیل به زامبی شده اند. گیمرها در این بازی تلاش می کنند که از دست زامبی ها فرار کنند و خود را از ابتلا به ویروس نجات دهند. بازیکن باید با جمع آوری آیتم های مختلف سلاح های سرد و گرم ایجاد کند و از خودش دفاع کند.

نقد و بررسی جوانب مختلف بازی Seven Days To Die

همانطور که گفته شد بازی هفت روز تا مرگ مانند سایر بازی های سبک اکشن، ترس و بقا و ماجراجویی دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی است که می تواند باعث بالا رفتن هیجان و لذت بازی شود و چالش های خاص و ویژه ای برای کاربران داشته باشد. با توجه به آنکه امروزه بازی های متعددی در ژانر و سبک ترس و بقا و با مضمون آخرالزمانی عرضه می شود، موفقیت یک بازی می تواند بسیار سخت باشد اما بازی Seven Days To Die توانسته با داشتن ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد فروش بسیار خوبی داشته باشد. از مهم ترین جنبه های بازی که توجه و تمرکز گیمرها و منتقدان را به خود جلب کرده است می توان موارد زیر را عنوان نمود.

نقد و بررسی جوانب مختلف بازی Seven Days To Die

داستان بازی هفت روز تا مرگ

همانطور که گفته شد داستان بازی Seven Days To Die در حالی روایت می شود که بازیکنان در جهانی آخرالزمانی و بی‌رحم قرار گرفته اند و در تلاش هستند که از چنگ زامبی ها نجات پیدا کنند.  به صورت کلی داستان بازی از یک نظم و هدفمندی خاصی برخوردار است و بازیکنان باید از هر وسیله ای برای زنده ماندن و بقای خودشان استفاده کنند.

مبارزه کردن، ساختن پناهگاه، پیدا کردن ابزارها، معدن کاری، شخصی سازی شخصیت ها و … از مهم ترین مراحل بازی هستند که به داستان بازی هیجان و جذابیت بالایی بخشیده اند. آیتم های مختلفی هم در بازی گنجانده شده است که بازیکن می تواند با جست و جو به آنها دسترسی پیدا کند و امتیازات ویژه ای جمع آوری کند. داستان در محیط ها و مراحل مختلفی روایت می شود اما همبستگی بالایی میان مراحل و محیط های مختلف وجود دارد و چالش های جذابی را برای بازیکنان به همراه دارد.

گرافیک بازی Seven Days To Die

بازی 7 روز تا مرگ از جمله بازی هایی است که در مقایسه با بازی های هم نسل خودش از گرافیک بسیار باکیفیت و خوبی برخوردار است. با توجه به آنکه بازی در سال 2013 عرضه شد می توان گفت جلوه های بصری بازی بسیار جذاب و راضی کننده می باشد. تمام محیط بازی و اشیا موجود در آن به همراه شخصیت های بازی با گرافیک قابل توجه و منحصر به فردی ساخته شده اند و بازیکن قادر است حتی ریزترین موارد بازی را به خوبی مشاهده کند. البته در بخش گرافیک باگ هایی وجود دارد که می توان از آنها چشم پوشی کرد.

گیم پلی بازی Seven Days To Die

گیم پلی بازی Seven Days To Die را می توان بارزترین نقطه قوت آن دانست. با توجه به آنکه بازی در یک محیط بزرگ و گسترده انجام می شود و به صورت جهان باز است لازم است که گیم پلی بازی جذابیت کافی داشته باشد تا بتواند گیمرها را راضی کند. سازنده های بازی تلاش کرده اند که گیم پلی بازی را به نحوی طراحی کنند که بازیکن هیجان و لذت کافی از چالش های رو به رو را به خوبی تجربه کند.

هر کدام از مناطق موجود در بازی دارای آب و هوای خاص خود می باشد. بازیکن می توان با استفاده از 500 روش و دستور العمل متفاوت برای خودش سلاح و مهمات بسازد و تهیه کند تا به مبارزه با زامبی ها بپردازد. همچنین امکان ساخت قلعه و قلمرو برای گیمر وجود دارد.

صداگذاری و موسیقی بازی هفت روز تا مرگ

بازی Seven Days To Die از نظر صداگذاری و موسیقی نیز وضعیت مناسبی دارد و سازنده های بازی تلاش زیادی داشته اند تا از مناسب ترین موسیقی های متن استفاده کنند. موسیقی هایی که انتخاب شده اند توانسته حس و جنبه ای حماسی به بازی ببخشند و هیجان و لذت آن را دوچندان کنند. صداگذاری بازی نیز به بهترین شکل ممکن انجام شده است و شخصیت ها از صداگذاری های بی نظیری برخوردار هستند. صدای افراد، صداهای محیطی، صدای سلاح ها و مهمات به از کیفیت خوبی برخوردار هستند  و بسیار به صداهای طبیعی و واقعی نزدیک هستند.

صداگذاری و موسیقی بازی هفت روز تا مرگ

هوش مصنوعی و سیستم مبارزاتی

اگرچه تلاش های زیادی از طرف سازنده های بازی در قسمت هوش مصنوعی بازی Seven Days To Die صورت گرفته است اما این بخش می توانست از کیفیت بهتری برخوردار باشد. در سیستم مبارزات و هوش مصنوعی می توان شاهد رفتارها و حرکات عجیب و غریب از زامبی ها بود و سرعت پاسخ دادن به دستورات گیمر نیز می توانست بهتر باشد. با وجود اشتباهات و حرکات عجیب در این بخش باز هم می توان چالش های مختلفی را تجربه کرد و از هیجان بازی لذت برد. با آموزش بازی 7 روز تا مرگ می توانید با این بازی و تمام مراحل آن آشنا شوید و از بازی کردن لذت ببرید.

سخن آخر

بازی Seven Days To Die به عنوان یکی از بازی هایی شناخته می شود که می توان آن را در سبک های مختلفی دسته بندی کرد و همین امر می تواند بسیاری از گیمرهای سراسر جهان را با سلیقه های مختلف راضی کند و آنها را با چالش های مختلفی مواجه کند. این بازی در سبک های اکشن، ماجراجویی، ترس و بقا، آخرالزمان و وحشتناک تقسیم بندی می شود. از جمله مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به داستان منظم، گرافیک باکیفیت، گیم پلی مناسب و صداگذاری عالی اشاره کرد. هر چند که می تواند در طول بازی باگ ها و ایراداتی را مشاهده کرد اما به صورت کلی بازی نمرات بالایی از منتقدان و گیمرها دریافت کرده است.

اگر از طرفداران پروپا قرض بازی های موبایلی و اندرویدی هستید و می خواهید از آخرین و تازه ترین اخبار بازی های روز در دنیا اشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت مجله بازی موبایل ایموجو مراجعه فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.