AD

نقد و بررسی بازی تیکن 7 (Tekken 7)

2 435

بازی‌های مبارزه‌ای یکی از اولین بازی‌هایی بودند که بر روی انواع کنسول‌ها از سونی تا پی اس 4 نصب شدند. از به یاد ماندنی‌ترین‌ها می‌توان به بازی تیکن اشاره کرد. البته موضوع مورد بحث ما، بازی تیکن 7 است. این ورژن از بازی تیکن، پیشرفت‌های زیادی را نسبت به سایر تیکن‌ها داشته و به نوعی هواداران این بازی، از ورژن هفت آن راضی‌تر هستند. اما این به این معنی نیست که انتظارات مورد نظر آن‌ها را برآورده کرده باشد. طرفداران این بازی از آپدیت‌ها و ورژن‌های جدیدی که برای آن رونمایی می‌شود، دل خوشی ندارند. با سایت ایموجو همراه باشید تا این بازی را نقد و بررسی کنیم.

معرفی بازی تیکن 7

شاید کسانی باشند که تا الان تیکن بازی نکرده‌اند، اما دوست دارند از این بازی مبارزه‌ای هم لذت ببرند. سبک بازی تیکن شبیه به مورتال کومبات معروف می‌باشد. این دو بازی نقش اصلی در جلو بردن ژانر مبارزه یا همان فایتینگ را در بین سایر بازی‌ها دارند. اما این روزها حریفی نا آشنا اما قدرتمندی به رقابت این دو بازی دوست داشتنی، اضافه شده است. اسم این بازی Injustice می‌باشد.  Injustice و Mortal combat به کلی سبک جدیدی را برای مبارزه ارائه کرده‌اند اما هیچ خبری از تغییر و تحول بنیادی در تیکن نیست.

بازی تیکن 7 از نظر داستانی ادامه دهنده سایر تیکن‌ها می‌باشد. خانواده میشما می‌خواهد خانواده هیهاچی را نابود کند. آکویا و کازوما از شخصیت‌های بازی، به دلایل مختلف می‌خواهند هیهاچی و میشیما را نابود کنند. تیکن هم قصد دارد تا کازوما را به میشیما تحویل دهد. در کل تیکن از لحاظ داستانی بازی جذابی نیست و آن چیزی که آن را جذاب می‌کند، بخش گیم پلی آن است که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

گیم پلی بازی Tekken 7

منظور از گیم پلی بازی همان نحوه انجام بازی است. بازی چگونه انجام می‌شود و سبک آن چگونه است. بازی تیکن 7 در سبک مبازه است و شخصیت‌های زیادی در آن وجود دارند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌هایی در مبارزه دارند. تعداد این شخصیت‌ها برابر با عدد 36 است. علاوه بر این‌ها در این ورژن مقدار توانایی هم به بازیکن‌ها اضافه شده که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. یکی از این ویژگی‌ها توانایی استفاده از دیوار برای ضربه زدن به دشمنان است. Rage move و Power crush هم از گزینه‌های جدید بازی هستند.

گیم پلی بازی Tekken 7

بخش‌های آنلاین و آفلاین بازی Tekken 7

تمام بازی‌هایی که این روزها ارائه می‌شوند، سعی بر این دارند که علاوه بر قسمت آفلاین، قسمت آنلاین را هم به آن اضافه کنند. این کار دلایل مشخصی دارد از جمله آن‌ها می‌توان به بالا بردن هیجان و افزایش کاربران اشاره کرد. قصد داریم در ادامه قسمت‌های مختلف هر یک از بخش‌های آنلاین و آفلاین بازی تیکن 7 را به شما معرفی کنیم. ابتدا به بررسی بخش‌های آفلاین می‌پردازیم.

بخش‌های آفلاین بازی تیکن 7

بخش‌های آفلاین بازی Tekken 7 شامل موارد زیر هستند.

  • Practice: این بخش برای تمرین می‌باشد. در واقع برای بالا بردن توانایی‌های خود و یادگیری فنون مختلف، لازم است که در این بخش تمرین کنید.
  • Treasure Battle: در این بخش شما با بازیکن مورد علاقه خود به مبارزه با سایر شخصیت‌ها می‌پردازید و در صورت موفق شدن، جوایزی را به شما خواهند داد.
  • Vs Battle: هیجانی‌ترین قسمت تیکن هم، این بخش می‌باشد. در واقع قسمت دو نفره بازی است و می‌توانید با دوستانتان به بازی و تفریح بپردازید.
  • Arcade Battle: در این قسمت شما با پنج حریف با هوش مصنوعی به رقابت می‌پردازید.

بخش‌های آنلاین بازی تیکن 7

بخش آنلاین بازی Tekken 7 آن طور که انتظار می‌رود، جذاب نیست. چون شما باید منتظر حریف بمانید و از پینگ‌های بازی که لگ زیادی را به بازی می‌دهد، گذر کنید. این ایرادات باعث شده تا اکثر کاربران به جای استفاده از بخش آنلاین، روی به استفاده از بخش آفلاین بازی بیاورند.  در ادامه این بخش‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • Tournament: تورنمنت تنها بخشی است که موقع آنلاین بازی کردن می‌توانید از آن استفاده کنید. یا به نوعی هیجان انگیزترین بخش آنلاین بازی می‌باشد.
  • Ranked Match و Player Match: همان طور که از اسمشان هم پیدا است، این دو بخش مربوط بازی رنکینگی است که با برنده شدن در هر بازی رنک شما بالاتر می‌رود.

جلوه‌های بصری بازی Tekken 7

گرافیک بازی تیکن 7 همان طور که گفته شد نسبت به دو حریف جدی خود یعنی مورتال و Injustice، تغییر آن چنانی پیدا نکرده و به نوعی شیوه قدیمی خود را با گرافیک امروز در آمیخته است. علاقه‌مندان به تیکن هم چنان منتظرند تا یک ورژن متفاوت از بازی را ببینند که در آن گرافیک بازی به کلی تغییر کرده است. به نوعی یکی از نقطه ضعف‌های بازی هم به شمار می‌رود.

جلوه‌های بصری بازی Tekken 7

نتیجه گیری

امروز به نقد و بررسی بازی تیکن 7 پرداختیم. این بازی یکی از قدیمی‌های سبک فایتینگ است که هنوز هم که هنوز است شخصیت و خیلی از ویژگی‌های بصری‌اش را حفظ کرده است. این بازی گیم پلی عالی دارد و با توجه به 36 شخصیت مختلف و همچنین ویژگی‌هایی که هر کدام دارند، مجموعه‌ی بزرگی از حرکات و افراد در انتظار شما است. بخش‌های آنلاین و آفلاینی در بازی وجود دارند که هیجانی‌ترین آن‌ها را می‌توان Vs Battle نام برد. برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت ایموجو در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. محمدی می گوید

    سلام کسی بلده که چه جوری کاراکترهای قفل شده باز میشن؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام. کاراکترای بازی پولی هستن و باید خریداریشون کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.