AD

نقد و بررسی بازی جنگ ستارگان (Star Wars)

0 267

سال هاست که بازی‌های آنلاین و چند نفره روی نوار موفقیت افتاده‌اند و اکثر گیمرها به دنبال بازی‌های گروهی هستند. ولی شاید کسانی باشند که دنبال یک بازی تک نفره پر ماجراجویانه باشند. بهترین پیشنهادی که می‌توان به این دسته از افراد داد، بازی جنگ ستارگان (Star Wars) است. ماجرای این بازی از روی فیلمی با همین عنوان الهام گرفته است و در آخرین نسخه خود یعنی جِدی توانسته یک انقالاب در بازی‌های یک نفره ایجاد کند. این بازی از داستان بسیار قوی برخوردار است و توسط استودیو ریسپاون ساخته شده است. با سایت ایموجو همراه باشید تا با قابلیت‌ها و ضعف‌های این بازی بیشتر آشنا شوید.

معرفی بازی جنگ ستارگان

این بازی در چندین مرحله و با نام‌هایی مانند بتلفیلد ارائه شده است که نسبتا بازی‌های موفقی هم از آب در آمدند. اما بازی Star Wars در دوره‌ای به رکود رفت و ارائه بازی‌هایی نه چندان جالب، باعث شد تا خیلی از گیمرها نسبت به این بازی سرد شوند و دیگر به سراغ آن نروند. اما بعد از آن که بازی جنگ ستارگان از شرکت EA به سرکت استودیو ریسپاون رسید، پیشرفت بزرگی در این بازی صورت گرفت و دوباره به جمع بهترین‌ها برگشت. اسم کامل این ورژن از بازی Star War Jedi: Fallen Order  می‌باشد.

اما بازی Star Wars در این ورژن چه تغییراتی پیدا کرده است که از یک مجموعه شکست خورده به یک مجموعه بی نظیر تبدیل شده است؟ جواب اصلی این است که این بازی از لحاظ داستانی بسیار بالاتر از سری‌های قبلی است. داستان این ورژن بازی جنگ ستارگان روی پسری به نام کال کستیس است که می‌خواهد به یک جِدای تبدیل بشود. اما در سر راه جدای شدن او، دشمنانی وجود دارند که مانع از جِدای شدن او هستند. اولین گروه از دشمنان سربازان Galactic Empire هستند. این سربازان و برخی افراد دیگر بر سر راه کستیس سنگ می‌اندازند.  در کل کستیس باید بر تمام مشکلات و دشمن‌ها غلبه کند تا بتواند به جِدای تبدیل شود.

نحوه کسب امتیاز یا همان XP در بازی Star Wars

کسب امتیاز در بازی جنگ ستارگان الویت است. در این بازی سیارات زیادی وجود دارند که شما باید به آن‌ها سفر کنید و نقاط مخفی آن‌ها را کشف کنید. همچنین با کشتن دشمنان تقریبا یک نواخت در طول بازی  می‌توانید XP بگیرید و بعد از رسیدن XP ها به یک سطح مشخص، لِول شما افزایش پیدا می‌کند. اما این طور نیست که هر آن چه را که گرفته‌اید، دیگر از دست نمی‌دهید. با یک بار مردن کل XP های خود را از دست می‌دهید و برای جمع کردن آن‌ها مجبورید برگردید و به اون مناطق پنهانی که رفته‌اید، دوباره برگردید.

نحوه کسب امتیاز یا همان XP در بازی Star Wars

نحوه پیشرفت در بازی Star Wars

در اکثر بازی‌های بزن بزن، موقعی که شما پیشرفت می‌کنید،اولین تغییر در سلاح‌های شما اتفاق می‌افتد. یا این که دشمنان شما قوی‌تر می‌شوند. اما در بازی جنگ ستارگان اوضاع متفاوت است. به طوری که بعد از اواسط بازی، دشمنان شما در یک حالت هستند و تعجب بر انگیزتر از آن، این است که دشمنان با ظواهری گنده و ترسناک می‌آیند اما  در واقع سطح آن‌ها هیچ تغییری پیدا نکره است. در مورد سلاح استفاده شده در این بازی هم باید گفت، یک انقلاب جدید در اسلحه است. چرا که کل بازی را از اول تا آخر، فقط با یک شمشیر ادامه می‌دهید. اما با جلو رفتن در بازی Star Wars می‌توانید مهارت‌هایی را یاد بگیرید که با آن‌ها راحت‌تر دشمنان خود را شکست می‌دهید. با آموزش بازی Star Wars شما می توانید به تمامی مراحل بازی تسلط پیدا کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

نقاط قوت و ضعف بازی جنگ ستارگان

شاید جالب باشد که با پیشرفت در بازی هیچ پیشرفتی در دشمنان اتفاق نمی‌افتد، اما هم چنان بازی جنگ ستارگان یک بازی جذاب است. دلیل آن این است که در این بازی مناطق و سیاره‌های زیادی وجود دارد که با درگیر شدن در این موضوع، نقص عدم پیشرفت دشمنان در بازی به چشم نمی‌خورد. از دیگر نقاط قوت بازی می‌توان به داستان قدرتمند و جالب بازی، اتفاقاتی که در بازی‌ها رخ می‌دهد، موزیک‌های فوق‌العاده و قدرت گرافیکی و بصری بی عیب و نقص آن اشاره کرد.

اما نقاط ضعف بازی Star Wars، همانطور که گفته شد نبود پیشرفت در دشمنان، هنگ کردن و باگ بازی در برخی موارد و  حجم زیاد به خاطر داشتن گرافیک بالا اشاره کرد. با نگاه کردن به نقاط قوت و ضعف این بازی می‌توان متوجه شد این بازی به شدت هیجانی است و افرادی که دنبال یک بازی تک نفره بی‌نظیر هستند، بهترین پیشنهاد بازی جنگ ستارگان می‌باشد.

نقاط قوت و ضعف بازی جنگ ستارگان

نتیجه گیری

بازی‌های تک نفره جذابیت‌های خود را دارند و افراد زیادی به دنبال بازی‌های هیجانی هستند. از این رو شرکت استودیو ریسپاون یک بازی هیجانی با نام جدی از سری بازی‌های نسل جنگ ستارگان به بازار عرضه کرد که خیلی‌ها را شگفت زده کرده است. این بازی ماجرای پسری است که می‌خواهد جدی شود و مشکلاتی بر سر راه او هستند که باید آن‌ها را حل کند. برای گرفتن امتیاز در این بازی، باید به مناطق مخفی بروید و دشمنانتان را بکشید. در این صورت به شما XP تعلق می‌گیرد. این بازی نقاط قوتی مانند داستان قوی، گرافیک و قدرت بصری بالا و … را دارد. اما از مهمترین ضعف‌های آن‌هم می‌توان به عدم پیشرفت دشمنان اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.