AD

نقد و بررسی بازی جایپور

0 252

امروز می‌خواهیم شما را با یکی از بهترین بازی‌های کارتی دنیا آشنا کنیم. بازی جایپور همان بازی است که می‌تواند برای تفریح‌های دو نفره شما، بسیار مناسب باشد. این بازی که با نام جایپور معروف است، اشاره به یک مکانی در هند دارد که برنده‌ی آن می‌تواند به عناوینی دسترسی پیدا کند. از لحاظ این که چقدر طول می‌کشد تا آن را یاد بگیرید، حول و حوش نیم ساعت است. یعنی با اولین بازی آن را یاد خواهید گرفت. اما اگر هر دو بازیکن در یک سطح باشند، بازی می‌تواند بیشتر طول بکشد. آخرین رکوردهایی که برای آن زده شده است، حدودا نیم ساعت است. 

معرفی بازی جایپور

در این بازی شما با سن بالای هشت سال قادر به انجام آن خواهید بود. چرا هشت سال؟ چون که این بازی نیاز به فکر دارد و شما باید بتوانید بهترین تاجر مهاراجه بشوید. یعنی بازی را ببرید. اما نحوا انجام آن این چنین است که شما سعی می‌کنید تاجر خوبی باشید. یعنی در یک شرایط مشخص و برابر بتوانید سود بیشتری کسب کنید. بازی جایپور یکی از بازی‌هایی است که به هیچ وجه تکراری و خسته کننده نمی‌شود.

اما نحوه انجام آن نیاز به یک سری بررسی‌ها دارد. بازی‌های کارتی نوبتی هستند. جایپور هم یک بازی دو طرفه و نوبتی است. شما در این بازی در نوبت خود می‌توانید دو کار را انجام بدهید. یکی این که کارت بردارید و یا اینکه بفروشید. منظور از برداشتن کارت می‌تواند برداشتن یک کارت از بازار، برداشتن کارت‌های شتر و طاق زدن دو الی پنج عدد از کارت‌هایتان با کارت‌های روی زمین باشد. اما زمانی که بخواهید کارت بفروشید، به همین سادگی برداشتن نیست و نیاز به فکر دارد. برای فروختن کارت باید کارت‌های مشابه را بفروشید و هر چقدر کارت‌های مشابه شما زیاد باشد، یا به نوعی یک جا بیشتر بفروشید، علاوه بر گرفتن ژتون حاصل از فروش، جایزه هم می‌گیرید.

اما تعیین برنده به میزان دریافت ژتون شما و کارت‌های شترتان بستگی دارد. اگر شما در فروش‌ها دقت بیشتری بکنید و ژتون زیادی را ببرید، می‌توانید در پایان راند، یک سیبیل از یه سیبیل را ببرید. و کلا هر کسی که بتواند دو سیبیل از سه سیبیل را ببرد، برنده بازی است. اما نقش کارت‌های شتر در این بازی این گونه است که بعد از پایان راند، هر کسی که شتر زیادی داشته باشد، یک امتیاز مثبت می‌گیرد و ممکن است که برنده بازی را هم عوض کند. پس مراقب کارت‌های شترتان در طول بازی باشید.

معرفی بازی جایپور

معایب و مزایا بازی جایپور

از مزیت‌های بازی جایپور می‌توان به سالم بودن آن، بی خطر بودن، فکری بودن، جذاب بودن آن اشاره کرد. همچنین کیفیت کارت‌ها، قوطی بسته بندی و طراحی گرافیکی کارت‌ها بسیار مناسب است.  اما معایب این بازی را می‌توان به تعداد نفراتی که همزمان بازی می‌کنند که حداقل و حداکثر دو نفره است و شاید هم به کمی گران بودن آن اشاره کرد. قیمت جایپور ساخته شده در ایران که انصافا از کیفیت بالایی برخوردار است، حدودا 100 هزارتومان است که شاید خیلی‌ها قید خرید آن را بزنند. اما در کل بازی بسیار هیجانی است و می‌توانید لحظات خوبی را کنار کسانی که بازی می‌کنید، داشته باشید.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم یکی از بهترین بازی‌های دو نفره جذاب و کم دردسر را برای شما پیشنهاد دهیم، بازی جایپور پیشنهاد ما است. این بازی حدود نیم ساعت طول می‌کشد. فردی در این بازی برنده است که بتواند ژتون بیشتری بگیرد. برای گرفتن ژتون بیشتر باید در طول مسابقه و مخصوصا فروش کارت، باید بتوانید کارت‌های زیادی را بفروشید. برای برنده شدن در هر راند باید بیشترین ژتون را داشته باشید و اگر دو راند از سه راند را ببرید، برنده کل بازی می‌شوید. این بازی بسیار هیجانی و لذت بخش می‌باشد. اما بیشتر از دو نفر نمی‌توانند هم زمان بازی کنند. همراه سایت ایموجو باشید تا از نقد و بررسی تمام بازی‌ها مطلع شوید. همچنین شما می توانید با مراحعه به این سایت از آخرین اخبار بازی روز در دنیا مطلع شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.