AD

نقد و بررسی بازی جنرال (General)

0 815

شرکت EA یکی از شرکت‌های به نام تولید بازی در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. بازی جنرال (General) هم یکی از بازی‌های ساخته شده توسط این کمپانی است. این بازی در سبک استراتژیک ساخته شده است. منظور از استراتژیک این است که شما با موجودی کم بازی را شروع می‌کنید و رفته رقته با جمع کردن پول و امتیاز به خرید تانک، اسلحه، نارنجک و … می‌کنید. سپس یک ارتش بزرگ تشکیل می‌دهید و به جنگیدن با تروریست‌ها مشغول می‌‌‌شوید. در ادامه با نقد و بررسی بازی جنرال در سایت ایموجو همراه باشید.

نمادها و امتیازات موجود در بازی جنرال

در این بازی همانند سایر بازی‌ها در محوطه و … امتیازات و نمادهایی وجود دارد که برای ساخت ارتش قدرتمند و همچنین جنگیدن به آن‌ها نیاز دارید. در ادامه ما این موارد را به صورت موردی برای شما معرفی می‌کنیم.

  • برج: برج‌ها برای دفاع کردن در طول بازی استفاده می‌شوند.
  • ساختمان‌ها: ساختمان‌ها هم مانند برج‌ها برای دفاع کردن هستند.
  • چاه‌های نفت: برای پول در آوردن هستند. به طوری که با تصرف چاه‌های نفت، حداقل 200 دلار پول می‌گیرید.
  • نیروی کمکی: در یکی از ساختمان‌های بازی، شما هر دو دقیقه یک بار از سمت آسمان، نیروی کمکی دریافت می‌کنید.
  • ارزان کننده‌ها: با ارزان کننده‌ها، شما می‌توانید اقلام نظامی را با قیمت کمتری بخرید.
  • موتور: از موتوها برای بالا رفتن به کوه‌ها و مناطق حساس استفاده می‌شود.
  • خودرو: از خودروها برای حمل و نقل و منفجر کردن استفاده می‌کنند.

با این آپشن‌ها و امتیازات، یک بازی هیجانی در منتظر شما است.

نمادها و امتیازات موجود در بازی جنرال

نحوه انجام بازی General

در بازی جنرال 3 نوع نیرو وجود دارد که هر کدام از آن‌ها، نقاط ضف و قوت خاص خود را دارد. این سه نیرو با نام‌های GLA, CHINA, USA معروف هستند. در ادامه به بررسی تخصصی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

نیروهای آمریکایی یا همان USA

نیروهای آمریکایی در این بازی بسیا قدرتمند، حرفه‌ای، آموزش دیده، دارای تجهیزات قوی، سرمایه بالا که هیچ موقع کم نمی‌شود و دلیل آن حمایت UN (united nation) سازمان ملل از نیروهای آمریکایی است. این نیروها در سطح بالایی قرار دارند و با تو جه به این که تنوع تجهیزاتی آن‌ها کمتر است، ولی همین تجهیزات، با این سطح را نیروهای دیگر ندارند. مثلا نیروی هوایی، سامانه دفاع موشکی پاتریوت و … را نیروهای دیگر یعنی CHINA و GLA ندارند یا ضعیف‌تر می‌باشد. پس برای راحت شدن بازی بهتر است از نیروهای آمریکایی استفاده شود.

نیروهای چینی یا همان CHINA

دومین ارتش قدرتمند و منظم بازی جنرال ، ارتش چین می‌باشد. در این ارتش تنوع ابزارالات جنگی از جمله ماشین‌ها، تانک‌ها و … بیشتر از هر دو ارتش می‌باشد. اما این ارتش با تمام تجهیزات و تنوع‌هایی که دارد، ضعیف‌تر از ارتش آمریکا است. همچنین بعضی از سامانه‌های خاص مثل دفاع موشکی مناسبی ندارد و از لحاظ نیروی هوایی ضعیف‌تر از ارتش آمریکا است. اما هکرهای چینی بهتر از هکرهای آمریکایی هستند. بازی با ارتش چین هم جذابیت‌های خود را دارد و بهتر است آن را تجربه کنید.

ارتش GLA

GLA مخفف سه کلمه (Global Liberation Army) به معنای ارتش آزاد بخش جهان می‌باشد. این ارتش اصلا سازمان یافته نیست و ادوات جنگی که استفاده می‌کنند، بسیار ضعیف‌تر از تجهیزات دو ارتش دیگر می‌باشد. اما نقاط قوت این ارتش را می‌توان به ارزان بودن نیروها، بالا بودن توان موشکی و عدم نیاز به نیروگاه‌های برق در حین ساختن ساختمان‌ها می‌باشد.

سناریوی بازی جنرال چیست؟

شما در این بازی جنرال با موجودی کم شروع و در ادامه به یکی از سه ارتش یاد شده می‌رسد. هدف در این بازی نابودی تروریست‌ها می‌باشد. در این بازی ارتش آمریکا قوی‌تر از همه ساخته شده و ارتش چین هم وضع مطلوبی دارد. اما ارتش سوم یا همان GLA مهم‌ترین نکته این بازی می‌باشد. این ارتش که با ترروریست‌ها قرار است بجنگد، خود از تروریست‌ها تشکیل شده است. شیوه مبارزه این ارتش هم جالب می‌باشد. استفاده از سلاح‌های شیمیایی، استفاده از موشک، بستن بمب و نارنجک به کمر و منفجر کردن آن‌ها جلوی تانک‌های دشمن و … می‌باشد.

همچنین این ارتش متعلق به خاورمیانه می‌باشد. با کمی دقت به اسم این ارتش، شیوه مبارزه و محل وجود آن‌ها می‌توان پی برد که این بازی یک بازی تبلیغاتی بد علیه کشورهای خاورمیانه از جمله ایران می‌باشد. در طرف مقابل نیروهای آمریکای را بسیار با شخصیت، کاربلد و مورد حمایت سازمان ملل معرفی کرده است. همچنین با نگاه به تاریخ ساخت بازی General که سال 2003 است، می‌توان از جنبه تبلیغاتی بودن آن برای نیروهای آمریکایی مطمئن شد. زیرا که در سال 2003 بازی‌های فراوانی مثل الان وجود نداشت و بازی جنرال یک بازی ماندگار در ذهن ها بود.

سناریوی بازی جنرال چیست؟

نتیجه گیری

بازی‌های استراتژی اندرویدی علاقه‌مندان خود را دارند. بازی جنرال هم یکی از بازی‌های ماندگار و زیبایی است که در این زمینه ارائه شده است. شما در این بازی با سه ارتش سر و کار دارید که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای جنگ با تروریست‌ها آماده کنید. در بین این ارتش‌ها به ترتیب ارتش آمریکا، چین و GLA قدرتمند هستند. هر یک از آن‌ها نقاط ضعف و قوتی دارند که شما باید با توجه به نیاز خود می‌توانید از بین آن‌ها، اتخاب بکنید. یکی از انتقادهایی که به بازی General می‌شود، مربوط به سناریوی آن است که در آن کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران، تبلیغ بد و وحشیانه شده‌اند. اما در کل، خود بازی بسیار هیجان انگیز است. با آموزش بازی جنرال می توانید بیشتر با مراحل این بازی آشنا شوید و لذت ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.