AD

نقد و بررسی بازی Arma 3

2 891

یکی از حساس‌ترین موضوعاتی است که در اینجا قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. به عنوان یکی از بازی‌های قوی در ژانر جنگی، Arma 3 توانسته جایگاه خوبی را در میان میلیون‌ها مخاطب کسب کند. برای اینکه با این بازی و شخصیت‌های موجود در آن بیشتر آشنا شوید، قصد داریم تا یک نقد و بررسی منصفانه‌ای از این بازی را در اختیار شما قرار دهیم. قطعا برای هر بازی، منتقدان و طرفداران زیادی وجود دارند که این بر عهده کمپانی سازنده بازی است تا بتواند در راضی نگه ‌داشتن هر دو طرف نهایت تلاش خود را به کار گیرد که BI در این موضوع تا حدی موفق عمل کرده است. در ابتدا به معرفی کلی این بازی می‌پردازیم و سپس ابعاد مثبت و منفی آن را بررسی خواهیم کرد. در ادامه نقد و بررسی بازی Arma 3 با ایموجو همراه باشید.

معرفی بازی Arma 3 

داستان این بازی در استودیو BI به طور هیجان‌انگیزی شروع شد و این کمپانی تصمیم گرفت تا گیمرها را با یک سرباز و نجات دهنده در یک جزیره بزرگ مواجه کند. این داستان یک قهرمان محلی نیست بلکه جنگیدن برای حفظ جان و مال است. در  نقد و بررسی بازی Arma 3 باید تمام آنچه را که در دیگر بازی‌ها برای برنده شدن روی آن حساب می‌کردید را فراموش و برای بردن بر روی توانایی خود تمرکز کنید. در پایان این بازی، شما به یک ارتش سرتاسر مسلح ملحق خواهید شد.

شما باید از کوله خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و در هنگام مواجه شدن با یک تانک، نارنجک خود را به سمت آن پرتاب کنید. هر چقدر می‌توانید باید کوله خود را سبک‌تر کرده و به سمت مناطق اشغال شده حرکت کنید. شما باید از همه شرایط به نفع خود استفاده کنید، سلاح دشمنان کشته شده‌تان را بردارید و به جنگ با حریفان خود بپردازید. همانطور که گفته شد هر بازی مخصوصاً بازی‌های جنگی، نکات مثبت و منفی خودش را دارد که در ادامه نقد و بررسی آرما 3 قصد داریم در ابتدا به جهات مثبت این بازی بپردازیم و سپس از ضعف‌های آن صحبت کنیم.

معرفی بازی Arma 3 

Arma3؛ واقعیتی در عصر شما

یکی از موضوعاتی که در این بازی بسیار قابل توجه است، کیفیت باورنکردنی است که BI برای Arma 3 در نظر گرفته است. به اینصورت که پایه‌های گرافیکی آن به صورتی طراحی شده‌اند که گیمر باید مانند یک سرباز درمانده از جنگ برای بقاء بجنگد. از طرفی سلاح‌های پیشرفته‌ای که در این بازی در اختیار گیمر قرار گرفته است کمک می‌کند تا به محض ورودتان به بازی که در برابر دشمن قرار می‌گیرید و وقت زیادی برای پنهان شدن ندارید، از خودتان دفاع کنید. مانند تمام نسخه‌های قابل قبول این بازی، در نقد و بررسی Arma 3 نیز جزئیات و تنظیمات برای گیمر طوری در نظر گرفته شده است تا در این شرایط تمام اقداماتی که یک انسان در حالت طبیعی می‌تواند انجام دهد، برای گیمر نیز وجود داشته باشد.

یکی دیگر از امتیازهای مثبتی که می‌توان به بازی آرما 3 اختصاص داد، این است که تمرکز بازی تنها بر روی شخصیت اصلی که همان سرباز است نیست و برای تمامی اعضاء و وسایل نقلیه این بازی از کیفیت بالایی استفاده شده است؛ البته نباید این احساس را در شما ایجاد کند که یک شبیه ساز کاملاً واقعی در پیش رو دارید اما به عنوان یک بازی در این ژانر یکی از بهترین‌ها است. سادگی در استفاده از سلاح‌ها نیز در کنار شرایطی که در هر مرحله سخت‌تر نیز می‌شود، در نقد Arma 3 جزء امتیازات مثبت محسوب می‌شود.

گیم پلی بازی آرما 3

در نقد و بررسی بازی آرما 3 مانند سری‌های دیگر با این موضوع مواجه خواهید شد که مانند نسخه‌های قبلی، می‌توانید از بخش چند نفره این بازی استفاده کنید. البته به عنوان یک کاربر ایرانی به دلیل اینترنت ضعیف شاید این بخش برای شما جذابیت چندانی نداشته باشد.

مانند دیگر سری‌های این بازی، داستانی به صورت خلاصه در ابتدای هر مرحله برای شما قرار داده شده است تا با شرایط کلی در هر مرحله آشنا شوید و از غافلگیر شدن باخبر باشید. شاید در ابتدا این بازی را با ندای وظیفه یکی بدانید اما نه داستان و نه کیفیت و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید با Arma 3 قابل قیاس نیست. در نقد و بررسی بازی Arma 3 ابعاد مثبت آن را از نظر کیفیت، موقعیت و داستان بررسی کردیم، حال نوبت به ضعف‌های موجود در بازی می‎رسد که مانند نکات مثبت و هیجان انگیز به مهمترین‌ آنها خواهیم پرداخت.

گیم پلی بازی آرما 3

دقت زیاد، مانع هیجان بازی Arma 3

یکی از مهمترین مشکلاتی که از نظر کاربران این بازی مورد بررسی قرار گرفته است، دقت بالای سلاح‌های آن است که ترجیحا بهتر بود کمی سخت‌تر بتوان هدف خود را از پای درآورد. یکی دیگر از این نقص‌ها مشکلات فنی و باگ‌های Arma 3 است که اگر یک آرما باز حرفه‌ای باشید، ممکن است از این بازی کمی ناامید شوید. البته در دنیای بازی‌ها، این موضوع چندان عجیب نیست اما با گذشت چندین سال از ارائه این بازی انتظار می‌رود تا این باگ‌ها پیشرفته‌تر نشوند.

از گرافیک با کیفیت آن صحبت کردیم، اما در نقد و بررسی بازی Arma 3 باید به این نکته اشاره کنیم که گرافیک بالای این بازی به شدت CPU محور است و همین باعث می‌شود تا بدون وجود یک پردازنده قوی که بتواند از این گرافیک پشتیبانی کند، نتوانید از کیفیت بالای آن بهره‌مند شوید. پس برای اجرای بهتر آن باید از یک پردازشگر تک هسته‌ای استفاده کنید وگرنه در بازی چند نفره شاهد افت شدید فریم بازی خواهید بود.

جمع بندی

در نقد و بررسی بازی آرما 3 به معرفی ابعاد مثبت و منفی این بازی پرداختیم. وجود برخی از ضعف‌ها در این بازی باعث نمی‌شود تا از آینده روشن و همچنین فوق‌العاده بودن آن چشم پوشی کنیم. سری بازی‌های آرما باعث شدند تا همه گیمرها دید جدیدتری نسبت به بازی‌هایی در ژانر جنگی داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات Arma 3 می‎توانید به دیگر بخش‌های وبسایت ایموجو مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. گالیکش می گوید

    سلام وقتتون بخیر سیستم مورد نیاز برای بازی arma-3چیه؟

    1. ادمین سایت می گوید

      RAM: 2 GB Store: 16 GB HD space OS: Windows Vista SP2 or Windows 7 SP1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.