AD

نقد و بررسی بازی Dirt 4

0 281

نقد و بررسی بازی Dirt 4 در دنیایی که از طرفداران بازی‌های مسابقات اتومبیلرانی پر شده است، قطعا یکی از سوژه‌های جذاب به حساب می‌آید. این بازی فضای سراسر هیجان و غیرواقعی را برای گیمر بوجود می‌آورد و این حس را در گیمر ایجاد می‌کند تا برای ادامه بازی بیشتر تلاش کند، البته شاید در ادامه راه خسته شود. در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی این بازی بپردازیم. پس هر دو بعد مثبت و منفی بازی را بررسی خواهیم کرد. همچنین در ابتدا اشاره کوچکی به ژانر بازی خواهیم داشت، پس در ادامه با ایموجو همراه باشید.

معرفی بازی Dirt 4

همانطور که در سری‌های قبلی این بازی شاهد بودید، این بازی در ژانر بازی‌های مسابقه‌ای است و در هر مرحله پیست‌ها و نوع بازی برای شما پیشرفته‌تر خواهد شد. Code masters در این سری نیز توانسته است خوش بدرخشد و به نوعی خودش را در دل بازیکنان بازی‌های مسابقه‎ای به خوبی جا کند. گرافیک بالا و شرایط مسابقه‌ در Dirt 4، در نقد و بررسی بازی Dirt 4 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ابتدای بازی از شما سبکی که قصد بازی در آن‌ را دارید پرسیده می‌شود و همچنین شما می‌توانید دو حالت شبیه‌ساز و آرکید را نیز برای خود انتخاب کنید. در حالت اول شما در یک رقابت واقعی حضور دارید و در حالت دوم نیز می‌توانید صرفاً برای سرگرمی و لذت بردن از گرافیک، بازی کنید. در ادامه نقد و بررسی بازی Dirt 4 همراه ما باشید تا ابتدا نکات مثبت و سپس نقاط ضعف این بازی را بررسی کنیم.

معرفی بازی Dirt 4

وجود بازی Dirt 4 به شما واقعیت را در دنیای مجازی نشان می‌دهد

یکی از نکات مثبتی که از نظر گیمرهای این بازی بسیار جالب بوده، این است که هنگام برخورد به مکانی و تصادف کردن، کنترل ماشین شما کاملاً ضعیف می‌شود. یعنی علاوه بر اینکه بر روی ظاهر اتومبیل تاثیر می‌گذارد، عملکرد کلی ماشین را نیز تحت تأثیر قرار می‎دهد. افکت‌هایی جذابی که بر روی بازی قرار گرفته‌اند و ایجاد شرایطی که شما می‌توانید با آن حس یک مسابقه واقعی را تجربه کنید از ایده‌های جذاب آن است، شاید در حین بازی شاهد از بین رفتن سطح لاستیک‌ها باشید که این گرافیک و دقت در کمتر بازی در این ژانر قابل مشاهده است.

تنوع مسابقات و شرایط آب و هوایی مختلف در این بازی نیز یکی دیگر از قدرت‌های بازی درت 4 است. در ادامه نقد و بررسی بازی Dirt 4، می‌توان گفت که کیفیت تکسچرها و بافت‌های بازی کاملا قابل قبول است بطوری که شما می‌توانید قطرات برف و باران را بر روی سطح ماشین مشاهده کنید. صداگذاری عالی Dirt 4 باعث شده تا انرژی بیشتری برای ادامه مسابقه بگیرید، هنگامی که از دنده 2 بالاتر می‌رود می‌توانید صدای گرفتگی موتورتان را بشنوید. بخش جذابی که به بازی اضافه شده است، آموزش از طریق یک ویدئو کوتاه است که امیدواریم در دیگر سری‌های این بازی نیز شاهد آن باشیم. در ادامه نقد و بررسی بازی Dirt 4 می‌خواهیم به نقاط ضعف بازی نیز اشاره کنیم.

درت 4 هیجان زیادی باعث خستگی می‌شود

درست است که هیجان زیادی باعث شادی بیشتر می‌شود، اما در طولانی مدت ممکن است که خسته کننده باشد. درجه سختی Dirt 4 نیز باعث شده تا بعضی از کاربران در نیمه راه بی‌خیال ادامه بازی شوند. یکی از ضعف‌هایی که در Dirt 4 وجود دارد، مربوط به قسمت مسابقات است که با شروع اولین مسابقه به سرعت متوجه خشک بودن و سخت بودن فضا خواهید شد.

یکی دیگر از ضعف‌هایی که در نقد و بررسی بازی Dirt 4 وجود دارد این است که با کوچکترین برخورد با موانع ممکن است کنترل را از دست بدهید و بدون قابلیت فلش بک هم دیگر به ادامه بازی برنگردید. این موضوع برای خیلی از بازیکنان این بازی سوال بود که چرا هندلینگ اتومبیل‌ها به شدت سخت است تا این اندازه که در هنگام دور زدن سر پیچ‌ها دچار مشکلات زیادی نظیر انحراف اتومبیل می‌شود. نبود قابلیت Split – Screen نیز یکی دیگر از نقاط ضعف Dirt 4 است.

درت 4 هیجان زیادی باعث خستگی می‌شود

جمع بندی

در نقد و بررسی بازی درت 4 سعی کردیم تا همان اندازه که نکات مثبت را تحت پوشش قرار دادیم، به بررسی نقاط ضعف نیز بپردازیم. البته این بازی به حدی جذاب و هیجان انگیز بوده است که خیلی از کاربران به آن امتیاز بالایی داده‌اند، به نوعی که با استفاده ویژگی‌های مثبت دیگر حرفی برای بررسی ضعف‌ها باقی نخواهد ماند. ایموجو مقالات و عناوین بیشتری از این بازی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.