AD

نکاتی که لازم است پیش از طراحی سایت بدانید

نکاتی که لازم است پیش از طراحی سایت بدانید
0 16

امروزه اهمیت داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کاری بر کسی پوشیده نیست. در هر حوزه کاری که مشغول هستید باید برای توسعه کسب و کار خود یک وب سایت داشته باشید. باید بدانید که لزوما داشتن یک وب سایت به تنهایی نمی تواند باعث موفقیت کسب و کار شما شود. اما برای موفقیت در فضای وب و جذب مشتریان بیشتر داشتن یک وب سایت از جمله موارد ضروری می باشد.

اگر به فکر طراحی سایت برای کسب و کار خود هستید، پیش از انجام آن، باید موارد مهمی را در نظر بگیرید. در این مقاله به بررسی مواردی می پردازیم که بهتر است پیش از سفارش طراحی سایت آن ها را در نظر داشته باشید.

هدف شما از طراحی سایت چیست؟

هدف شما از طراحی سایت چیست؟ آیا به دنبال جذب مشتریان جدید از پلتفرم های دیگر نظیر گوگل هستید؟ یا می خواهید فقط فرآیند فروش خود را به سایت منتقل کنید؟ آیا هدفی برای طراحی سایت خود دارید یا صرفا می خواهید اطلاعات کسب و کار خود را در قالب یک سایت به مشتریان خود ارائه دهید؟

قبل از هر چیزی باید هدف خود را از طراحی سایت مشخص کنید. اگر بدون داشتن یک هدف و پلن کاری به طراحی سایت اقدام کنید، نمی توانید بازخورد مورد نظر را از سایت خود دریافت کنید چرا که طراحی سایت بدون هدف صرفا یک هزینه اضافه برای شما خواهد بود. پس قبل از هر چیزی باید بدانید که چرا می خواهید برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کنید.

چه نوع وب سایتی مناسب کسب و کار شماست؟

یکی دیگر از مواردی که باید پیش از اقدام به طراحی سایت در نظر داشته باشید نوع وب سایت است. آیا کسب و کار شما به یک زیرساخت فروشگاهی نیاز دارد یا یک وب سایتی که شامل اطلاعات تماس و معرفی کسب و کار شما باشد برای شما کافیست؟

انتخاب نوع سایت را می توانید با توجه به نوع کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید داشته باشید. شما باید در خصوص امکانات و قابلیت هایی که می خواهید در وب سایت خود به مخاطبان خود ارائه دهید کاملا آگاه باشید و سپس و با توجه به قابلیت هایی که برای سایت خود می خواهید به طراحی سایت اقدام کنید.

بررسی و تحقیق در مورد انواع سیستم های طراحی سایت

طراحی سایت می تواند به شکل های مختلف و با زبان های برنامه نویسی متعددی انجام شود. امروزه بسیاری از وب سایت ها با استفاده از قالب های آماده نظیر ورد پرس، جوملا و … به شکل سفارشی و شخصی سازی شده برای بیزینس های مختلف اجرا و طراحی می شوند. در حال حاضر سیستم مدیریت محتوای وردپرس را می توان محبوب ترین قالب برای طراحی سایت معرفی کرد. اگر وب سایت شما قابلیت توسعه، انجام فعالیت های سئو و استاندارد های لازم را داشته باشد تفاوتی ندارد که با استفاده از کدام سیستم مدیریت محتوا طراحی شده است، در نهایت این خروجی و کار نهایی است که حائز اهمیت است.

بنابراین لازم است قبل از اینکه پروژه طراحی سایت خود را به یک شرکت بسپارید، در خصوص سیستم طراحی سایت خود سوال کنید و تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

 طراحی سایت فامین ادز

انتخاب دامنه مناسب برای سایت

یکی دیگر از مواردی که لازم است قبل از اقدام به طراحی سایت بدانید، انتخاب یک نام مناسب برای وب سایت است. دامنه یا دامین همان آدرس اینترنتی وب سایت شما خواهد بود که با www شروع می شود. هر چقدر نام دامنه را نزدیک به برند تجاری خود انتخاب کنید در برندینگ شما تاثیر بیشتری خواهد داشت. در حالت ایده ال بهتر است نام دامنه سایت کوتاه، مختصر و مشابه یا حتی المکان نزدیک به اسم تجاری شما باشد.

انتخاب پسوند سایت هم می تواند بر اساس فیلد کاری شما مشخص شود، دامنه ir برای سایت های ایرانی در نظر گرفته می شود که البته در صورت استفاده از این دامنه امکان استفاده از خدمات گوگل ادز وجود ندارد، به همین جهت دامنه جهانی com انتخاب مناسب تری است.

بررسی بودجه ای که برای طراحی سایت در نظر گرفته اید

در نهایت یکی از مهم ترین مواردی که باید قبل از طراحی سایت در نظر داشته باشید مقدار بودجه ایست که برای این کار در نظر گرفته اید. در حال حاضر خدمات طراحی سایت توسط شرکت ها و اشخاص مختلفی ارائه می شود و مسلما همانند هر نوع سرویس دیگری، الزاما مبالغ بالا به معنی ارائه خدمات با کیفیت نخواهد بود. اما قطعا قیمت طراحی سایت پایین در خصوص خدمات مربوط به آن می تواند ناشی از کیفیت پایین خدمات باشد.

در وهله اول بهتر است پروژه طراحی سایت خود را به یک شرکت بسپارید نه یک شخص. اعتبار قراردادی که با یک مجموعه منعقد می شود خیلی بیشتر از زمانی است که یک فرد طرف حساب شما است. ضمن اینکه کیفیت خدمات، پشتیبانی (که در قرارداد های طراحی سایت موضوع بسیار حائز اهمیتی است) و پاسخدهی در شرکت های مختلف به مراتب بهتر از یک شخص خواهد بود.

هزینه طراحی سایت می تواند بسته به میزان امکاناتی که برای سایت در نظر گرفته اید، تعداد صفحاتی که می خواهید برای شما طراحی شود، نوع سایت، میزان محتوایی که باید برای سایت شما تولید شود و سایر جزئیات متفاوت باشد.

تصمیم در خصوص طراحی سایت می تواند به یک تصمیم پیچیده و چالش برانگیز برای شما تبدیل شود، چرا که نکات ریز و تخصصی زیادی وجود دارد که لازم است قبل از اقدام به طراحی سایت به آن توجه کنید. البته موارد دیگری هم هستند که لازم است در خصوص طراحی سایت بدانید اما تلاش ما این بود که در این مقاله به مهم ترین آن ها بپردازیم.

با کمی تحقیق می توانید در خصوص همه موارد ذکر شده در این مقاله اطلاعات کافی را به دست آورید و بهترین انتخاب ممکن را برای خدمات طراحی سایت خود داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.