AD

آموزش بازی minecraft + [ به صورت جامع و کاربردی ]

آموزش بازی minecraft
24 1,027

از زمان عرضه اولیه بازی ماین کرافت حدود ده سال می‌گذرد و این بازی همچنان جزو بازی‌های محبوب به شمار می‌آید. اگر تابه‌حال تجربه بازی نداشته‌اید باید بگوییم این بازی حول خانه‌سازی در محیطی 3 بعدی انجام می‌شود و در ابتدا برای کامپیوترهای شخصی ارائه شد. ماین کرافت هدف خاصی را دنبال نمی‌کند و یک بازی تماما ماجراجویی محسوب می‌شود که در دنیای بی‌پایان صورت می‌گیرد و این امکان را می‌دهد که تا هرجا دلتان خواست بازی را ادامه دهید، در این مقاله قصد داریم آموزش بازی Minecraft را به عرضتان برسانیم. در این مطلب از سری مقالات آموزش بازی وبسایت ایموجو با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شناخت کلی بازی ماین کرافت

برای شروع آموزش بازی ماین کرافت ابتدا توضیحاتی درباره داستان بازی برای آن دسته از افرادی که تازه با این بازی آشنا شده‌اند می‌دهیم. بازی Minecraft یک بازی ساده از دید شوتر اول‌شخص است که در اصل قواعد خاصی برای انجام بازی نداشته و بازیکن کاملا آزادانه به بازی می‌پردازد. شخصیت اصلی بازی برای زنده ماندن در جزیره تلاش می‌کند که برای این منظور المان‌ها و کاراکترهای مختلفی تعریف شده است و باید به مبارزه با دشمن بپردازد که در ادامه آموزش ساخت وسایل جدید در ماین کرافت را نیز آموزش می‌دهیم.

آموزش بازی minecraft
آموزش بازی minecraft

ارزیابی گرافیکی بازی ماین کرافت

پیکسل‌های طراحی شده در Minecraft از گرافیک بالایی برخوردار هستند به‌طوری‌که می‌توان آنها را شمرد، درعین‌حال گرافیک بازی بسیار ساده است و موسیقی مناسب استفاده شده برای بازی جذابیت و هیجان بازی را افزایش می‌دهد؛ اگر از جمله افرادی هستید که عاشق زرق‌وبرق و تجملات در بازی هستید احتمالا این بازی خواسته شما را برآورده نمی‌کند.

روند انجام بازی Minecraft

در ابتدا شما باید تلاش کنید آیتم‌های مختلفی را جمع کنید تا بتوانید وسایل رفاهی خود مثل سرپناه بسازید، بعد از آن نوبت به جمع‌آوری غذا است تا زنده بمانید. قسمت دوم بازی با نام survival شناخته می‌شود و مرحله‌ای است که با امکاناتی که در اختیار دارید باید برای خود صلاح بسازید و به همین دلیل این قسمت هیجان بیشتری نسبت به قسمت یک بازی دارد. قسمت دوم بازی با قطع درختان و جمع‌آوری سنگ آغاز می‌شود، دشمنان شما نیز از این قسمت وارد بازی می‌شوند و شما موظف به مبارزه هستید اما اگر در این مرحله کشته شوید می‌توانید برگردید و بازی را از همان قسمت ادامه دهید.

در نهایت وارد مرحله hardcore می‌شوید؛ این قسمت تکمیل‌کننده قسمت دوم بوده و آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد تا به جست‌وجو در بازی پرداخته و محیط‌های مختلف را کشف کنید تا آیتم‌های دفاعی بیشتر و بهتری برای خود بسازید.

آموزش بازی minecraft
آموزش بازی minecraft

آشنایی با محیط بازی ماین کرافت

حال که آشنایی کلی با بازی به دست آوردیم می‌توانیم به آموزش بازی Minecraft بپردازیم. ابتدا بازی را روی حالت تک‌نفره singleplayer قرار داده و دکمه ساخت دنیای جدید یا همان create new world  را می‌زنیم، در این مرحله game mood را روی survival تنظیم کنید تا به شروع بازی در ماین کرافت بپردازید؛ برای ادامه بازی ابتدا با کلیدهای انجام عملیات آشنا می‌شویم.

کلیدهای D، W، A،  S برای حرکت کاراکتر به چهار جت استفاده می‌شوند.

با کلید space می‌توانید بپرید.

برای دویدن کافی است دو بار روی کلید W بزنید و اگر نیاز به خم شدن و آهسته راه‌رفتن بود از کلید shift کمک بگیرید.

برای دیدن دارایی خود حین بازی از کلید E استفاده کنید.

با موس می‌توانید زاویه دیدتان را تغییر دهید و برای تغییر زوایای مختلف دوربین بازی از F5 استفاده کنید.

از right click برای استفاده از آیتم‌ها و قراردادن آنها در مکان موردنظر استفاده می‌شود و از left click برای حمله و شکستن.

کلید Q به شما امکان پرتاب آیتم‌ها را می‌دهد و در آخر کلیدهای 1-9 برای دسترسی به slots فهرست دارایی‌هایتان استفاده کنید.

اجرای بازی Minecraft

اگر برایتان سوال پیش‌آمده که دارایی شما شامل چه چیزهایی است باید بگوییم برای دریافت این دارایی‌ها یا آن‌‌ها را پیدا می‌کنید یا در روند بازی و حفر معدن منابع را استخراج می‌کنید که در ادامه آموزش بازی ماین کرافت ساخت وسایل جدید در ماین کرافت را توضیح می‌دهیم. ابتدا لازم است با کمک کلیدهای معرفی شده درختی را شکسته و صاحب بلوک‌های چوبی شوید.

شما باید به لیست دارایی‌‌ها مراجعه و بلوک‌های چوبی خود را به سمت چهار مربع خالی بکشید، این مربع‌ها در سمت راست شخصیت بازی نمایش‌داده‌شده در لیست دارایی‌ها هستند، حال در output box یا همان جعبه خروجی چهار آیتم جدید دارید که با نام planks در بازی شناخته می‌شوند. با کلیک راست کردن روی این بلوک‌ها آن‌ها را در planks قرار می‌دهید و دوباره به لیست دارایی خود منتقل می‌کنید. نگران نباشید که مراحل ابتدایی بازی برایتان گیج‌کننده یا عجیب است در آموزش بازی Minecraft  توضیحات کامل درباره نحوه بازی و علت کارها توضیح می‌دهیم.

اگر روی 16 عدد planks کلیک کنید و بعد از آن روی چهار جعبه کوچک سمت راست رفته و این بار کلیک راست کنید می‌بیند که در جعبه خروجی یک کرفتینگ تیبل دارید؛ روی planks کلیک کنید تا به فهرست دارایی‌ها برگردد، برای انتخاب کرفتینگ تیبل روی آن کلیک کرده و به toolbar پایین کادر رفته، دوباره کلیک کنید تا کرفتینگ تیبل منتقل شود. با زدن کلیدE از فهرست دارایی خارج شوید و با توجه به لیست کلیدهای گفته شده آیتم‌های مختلف را در crafting قرار دهید.

اگر روی کرفتینگ رفته و راست کلیک کنید رابط کاربری جدیدی را مشاهده می‌کنید که کتاب سبزی در آن قرار دارد و با کلیک بر روی آن می‌توانید منوی بیشتری در اختیار داشته باشید. این کتاب به ما نحوه دریافت کرفتینگ‌های بیشتر را گفته و شما را راهنمایی می‌کند.

 minecraft
minecraft

بیشتر بخوانید: دانلود بازی Minecraft + [ یک بازی هیجان انگیز ]

ساخت ابزار در بازی Minecraft

ابزارهای زیادی از جمله کلنگ، تبر، بیل، شمشیر و… می‌توان در بازی ساخت که به‌منظور این کار لازم است به crafting رفته و با توجه به راهنما شروع به ساخت ابزار کنید؛ برای مثال برای ساخت ابزار ابتدایی روی چوب کرفتینگ کلیک کرده و وارد شده دو بلوک چوبی را روی‌هم قرار دهید تا 4 چوب در خروجی داشته باشید.

با توجه به مراحل گفته شده در پاراگراف قبل plank خود را به کرفتینگ منتقل و به لیست دارایی خود بازگردانید. پس از طی این مراحل راهنمای ساخت ابزار برای شما نمایش داده می‌شود. برای ساخت ابزارهای مورد نیاز در طول بازی نیز به همین روش اقدام می‌کنیم، اگر با موبایل بازی را انجام می‌دهید نیز برای آموزش ساخت وسایل در ماین کرافت اندروید نیاز به طی مراحل گفته شده است تا راهنمای ساخت هر ابزار برایتان نمایش داده شود.

جمع‌بندی بازی ماین کرافت

بازی ماین کرافت از سال 2009 تا امروز از بازی‌های محبوب ژانر ماجراجویی است و برای پلتفرم‌های اندروید، ios نیز قابل اجرا است. ماین کرافت قابلیت بازی آنلاین و آفلاین را در اختیار کاربران قرار داده و در حال حاضر 12 میلیون کاربر دارد. توصیه می کنیم از سایر مقالات آموزش بازی سایت ایموجو دیدن کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

24 نظرات
  1. اتابکی می گوید

    سلام خسته نباشید چجوری میتونم مشخص کنم اگه مردم یه جای خاصی spawn بشم؟ کلا چجوری باید لوکیشن یه جای خاصو ثبت کنم که گمش نکنم ؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر نمیشه جایی رو ثبت کرد مگه اینکه مختصات رو یادداشت کنی مختصاتم وقتی کلید f3 رو میزنی جلوی block نوشته مختصاتو و برای اسپاون شدن باید سید رو وارد کنی

  2. شکوهی می گوید

    سلام خسته نباشید برای کنسول ایکس باکس باید چی رو بزنیم که مختصاتو ببینیم؟؟؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر یکم سخته باید بنر و نقشه داشته باشی اگه تو یوتوب بگردی میتونی پیدا کردی ویدئو براش چون توضیحش خیلی سخته

  3. بهرامی می گوید

    سلام یه سوال اقا من تونستم پورتال جهنم باز کنم و الان تو جهنمم ولی باید چیکار کنم؟ باید دنبال ایتم خاصی بگردم؟میشه یکی کامل توضیح بده

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر میتونی بلوک های مختلفی پیدا کنی که باهاش خونه هات رو از نظر داخلی بهتر کنی

  4. کردی می گوید

    سلام چرا اکثر سنگ هارو نمیشه برداشت دوساعت میکنی بعد نمیتونه برداره فقط ماسه و چوب ورمیداره

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر اکثر بلاک های خاص به یه حدی از ابزار نیاز دارن تا بتونی برشون داری یا به اصطلاح دراپ کنی.برای مثال بلاک آهن نیاز به کلنگ سنگی یا قوی تر داره یعنی اگه با کلنگ چوبی بکنی خراب میشه.یه بلاک هم هس که کلا کنده نمیشه که اسمش بدراکه اگه اشتباه نکنم درست یادم نیست.

  5. جمال زاده می گوید

    سلام خسته نباشید ی مشکلی ک هست اینکه چیکار کنم وقتی مردم وسایلم دراپ نشه؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر باید موقع ساخت دنیا بری تو قسمت تنظیمات دنیا (تنظیمات بازی نه ها تنظیمات دنیا) اونجا یه قسمت داره که فارسیش فکر کنم میشه نگه داشتن وسایل بعد از مرگ اونو رو که روشن کنی اگه هم بمیری باز هم وسایلت میمونن

  6. افسرده می گوید

    سلام ببخشید من با راست کلیک سوار قایق شدم… حالا چجوری از توش در بیام؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام . Shift رو یک بار بزنید .

  7. طاهری می گوید

    سلام خسته نباشیدمیشه ۱۰-۱۲تا بلوک روی هم بزاریم و ازش بالا بریم تا دشمنا دستشون بهمون نرسه؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر ستگی به نوع دشمنا داره مثلا ایکلت ها می تونن با تیر اندازی بهت شلیک کنن یا اندرمنا می تونن به اون بالا تلپورت بشن یا فانتوم ها که از آسمون حمله می کنن.بهترین راه همون ساختن پناهگاهه

  8. سلیمانی می گوید

    سلام خسته نباشید چجوری تو گوشی وسایل رو پرت کنم؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر برو داخل فهرست دارایی ها بعد وسیله رو انتخاب کن بعد بگیر بکشش خارج از کادر فهرست دارایی ها

  9. ساوری می گوید

    سلام وقتتون بخیر چرا هر وقت شب برمیگردم پناهگاه توش پره دشمنه در حالی که فقط سقفش بازه

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر برای اینکه داخل خونت یا پناهگاهت تاریکه و دشمن ها یا مثلا زامبی عنکبوت کریپر و خیلی چیزای دیگه اسپان میشن چون تاریکه باید ترج بزاری

  10. نمازی می گوید

    سلام وقتتون بخیر من تخت خواب ساختم اما بعد از دو شب اول الان دیگه نمیتونم ازش استفاده کنم. چرا؟!

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر عوامل مختلف می تونن از خوابیدن جلوگیری کنن مث دور بودن تخت یا وجود هیولا در شعاع ۱۲ بلوکی تخت

  11. برسلانی می گوید

    سلام خسته نباشید چه مقدار RAM برای ماینکرافت لازم است؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر شما همیشه باید حداقل 2 گیگابایت (گیگابایت) RAM به ماینکرافت اختصاص دهید. اگر قصد استفاده از بسیاری از حالت ها را دارید ، آن را به 4 یا 6 گیگابایت افزایش دهید. فقط مراقب باشید RAM بیشتری از آنچه که کامپیوتر شما در دسترس دارد مصرف نکنید .

  12. بینا می گوید

    سلام خسته نباشید رای نجات در شب داخل بازی ماینکرفت راهی وجود دارد؟

    1. ادمین سایت می گوید

      سلام وقت بخیر بله. ساختن پناهگاه و خوابیدن جان شما را نجات خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.